Stránka 8 z 15

Napsal: pát dub 20, 2007 09:27
od Acibuk
prostě tak nějak, jak to má pool, akorát do kapoty. Zase bych nedělal takovej ten votuz nasávač vysokej 10 cm, ale jen malinkej, ne, aby do toho pral největší vzduch, ale aby to mělo vždycky přístup chladnýho vzduchu a nemusely se tam tahat trubky. Kdysi jsem shlédl nějaké tuning video a tam představovali kapotu pro jakousi mazdu, která měla vepředu nasávač, docela složitý žebrování a vzadu výdech, tvrdili, že pod ní cirkuluje vzduch a chladí motorovej prostor..

Napsal: pát dub 20, 2007 09:56
od Pool
JmJ píše:
Koko Loko píše:V karburátorech nejsem vůbec kovanej, ale myslel jsem, že porejpáním těch dvou šroubků se pošteluje jen volnoběh a schopnost plynulého přecházení z volnoběhu do otáček a naopak, pro výrobu směsi pro jízdu pod palbou jsem myslel, že slouží trysky a vzdušníky, je tak? Nebo se jako vždy mýlím :roll: ?
volnobeznym okruhem jde paliva i behem jizdy pod plynem. takze kdyz udelas bohatsi smes na volnobeh, tak je bohatsi i behem jizdy pod plynem. volnobeh nepracuje pouze pri brzdeni motorem u karburatoru s ekonomizerem. (tak sem to pochopil ja, po letech vedeckeho vyzkumu :-) )
Tohle o tom píšou na škodawebu:

V oblasti otevření klapky o 12 - 20° pracují oba systémy společně. Při dalším otevírání dochází k postupnému zániku funkce volnoběžného a přechodového systému a přípravu směsi téměř plně přebírá systém hlavní komory (nějaké malé procento paliva se pořád přisává z volnoběžného systému). Ovšem i v provozním stavu konstantně otevřené klapky do určité polohy - tzn. při odběru malého výkonu při jízdě po rovině menší rychlostí - má volnoběžný a přechodový systém dominantní postavení, které začne zanikat až po otevření škrtící klapky o více jak 20°. Pokud se vám to zdá málo, zkuste si ucpat volnoběžnou trysku a jet na 4. rychlostní stupeň asi šedesátkou. Garantuji vám, že to nepůjde.

© 2003 Jiří Čech

Napsal: pát kvě 04, 2007 07:28
od Tommel
Tak jsem včera dal ořezanej filtrbox :twisted:

Napsal: pát kvě 04, 2007 15:13
od Křečík Barbuška
Tommel píše:Tak jsem včera dal ořezanej filtrbox :twisted:
A mimo toho, že to syčí jak had máš i pozitivní dojmy?

Napsal: pát kvě 04, 2007 16:08
od Maysner
mu to zas tak nesyci protoze ho nema orezanej celej ale jen cca 1/3 kvuli plynu

Napsal: sob kvě 05, 2007 14:56
od Myso
Uz sa tesim do pribrami az to otestujem, v spolupraci s green filtrom :mrgreen:

Napsal: sob kvě 05, 2007 17:28
od Tommel
Koko Loko píše:
Tommel píše:Tak jsem včera dal ořezanej filtrbox :twisted:
A mimo toho, že to syčí jak had máš i pozitivní dojmy?
Ani to nějak nesyčí a zda se mě aspoň že to na benzin jde lepe do otaček muj pocit tedy :wink: Možná je to blbost a jen se mi to zda :lol:

Napsal: sob kvě 05, 2007 17:57
od Petanek2101
Myso píše:Uz sa tesim do pribrami az to otestujem, v spolupraci s green filtrom :mrgreen:
bardzo penkne

Napsal: sob kvě 05, 2007 19:51
od Křečík Barbuška
Myso píše:Uz sa tesim do pribrami az to otestujem, v spolupraci s green filtrom :mrgreen:
Já jedu do Příbrami na papíru, čistého Greena nasadím až v ten správný okamžik.

Napsal: pon kvě 07, 2007 09:02
od Wejra
no á nevím kuci ale nebere vám ti přímo horkej vzduch od motoru? to spíše výkon sníží než zvýší

Napsal: pon kvě 07, 2007 13:49
od Křečík Barbuška
Pool s tím měl potíže, proto tuto cestu opustil, nicméně u mě to funguje ke spokojenosti již na druhém autě, používám to od jara do podzimu, na zimu jde klasika neb zamrzá karburátor, ale některým z nás se ani tento jev nestává a jezdí s tím celoročně.

Napsal: pon kvě 07, 2007 14:11
od Pool
Koko Loko píše:Pool s tím měl potíže
Je to možná tím karburátorem (polmo). Zlobilo to při delším stání na místě, při jízdě to bylo super. Je to jenom jedna z teorií, proč mi párkrát motor kleknul a šel natočit nejdřív než za 20 minut... :? Jelikož jezdím 99% jízd po městě přes semafory, dal jsem raději ořezanej box pryč.

Napsal: čtv kvě 10, 2007 22:58
od janci
Tommel píše: Ani to nějak nesyčí a zda se mě aspoň že to na benzin jde lepe do otaček muj pocit tedy :wink: Možná je to blbost a jen se mi to zda :lol:
DO otaciek to ide lepsie..a ake mate skusenosti so spotrebou?ked to mate tak otvorene?
ja by som si to otvoril na 1/2,a spravil tepelnu ochranu od motora.

2Pool, vravis, ze po meste s orezanym boxom ee?ako sa ti to spravalo?

Napsal: pát kvě 11, 2007 06:11
od JmJ
Vec se ma pomerne jednoduse. Kdyz jedes po meste, tak hodne stojis a pomalu jedes. Horky vzduch od motoru jde nahoru ke kapote a odkryty filtr si ho saje. Horky vzduch neni dobry a motoru se moc nechce. Kdyz vyrazis mimo mesto, sviznou jizdou, vyzenes horky luft z podkapoty a je zase dobre.

Kdybych sel zase do orezaneho filtrboxu, tak na strane motoru ho urcite necham zakryty. Takove jsou me zkusenosti.

Napsal: pát kvě 11, 2007 19:44
od Pool
Má se to asi tak, jak napsal Interceptor. Ale jak jsem již psal, nepřikládám vinu jenom tomu ořezanýmu boxu, je to možná jen jedna z příčin. Musím podotknout, že s klasickým weberem jsem tenkrát tyhle problémy totiž neměl. Když jsem stál nebo popojížděl (třeba v koloně, což je v Brně běžnej jev) motor tak po 15 minutách začal vynechávat a nešel do otáček, až úplně chcípnul a nešel nějakou dobu natočit. Přitom karburátor nažhavenej, že na něm nešla udržet ruka ani půl sekundy, motor ani neškytnul. Soudím teda, že buď mám neseřízený moc bohatý volnoběh a motor se jednoduše zachlastá. Sice funguje bezproblémově něco mezi 900-1000 ot. , ale seřízeno doma, ne na stolici. Nebo se ten polmo karb přehřeje a nepracuje správně, teplej motor se taky obtížněji startuje a je to přeci hlavně kvůli karburátoru. A na to právě může mít vliv to sání horkého vzduchu.
Naposled se mi stalo tohle, jel jsem přes město poklidnou jízdu piánko 40-50 nikam jsem zrovna nespěchal, pak jsem pouštěl dvě babky na přechodu a stál tam snad půl minuty i víc, než se rozkolíbaly. Pak se rozjedu 1, 2, 3... najednou ztrácím otáčky až motor zhasne. Při startování si motor ještě párkrát škytne a pak je to úplně v čudu. Co mě dorazilo úplně, tak bylo to, že jsem se po tomto nasral a vyhodil polmo ven, dal zpátky obyč. weber a ono se mi to zachlastalo za večer dvakrát úplně stejně ! (po pár minutovém odstavení a následném startování jsem ujel pár metrů a hotovo). Bezradnej jsem dal polmo nazpět a jezdím s ním dál. A byl jsem rád, protože s weberem jsem si najednou připadal jako v ladě HTP, polmo je kapku svižnější.
Teď tam mám origo neořezanej box z poláka, ten má hodně dlouhej nátrubek až za chladič. Brzy si tam dodělám to přímý sání z venku a trochu kvalitněji, jeden pokus jsem už uveřejňoval.