Stránka 8 z 12

Napsal: čtv dub 14, 2011 15:02
od Dusan
kym nam to nezhnije potom to vymontuješ a nahodiš do noveho auta :D

Napsal: čtv dub 14, 2011 16:05
od suhajko
samozrejme, vsetko zalezi na tom, ako je to vyrobene, ale toto videjko je zaujimave...
testovali pevnost v tahu, potom odtrhnutie od obalu tlakom v osi silentbloku a nakoniec deformaciu tlakom kolmo na os silentbloku

http://www.youtube.com/watch?v=cc3sR2wbk-U

Vyrobca tych testovanych blokov je Пятикратный ресурс - http://x5online.ru
apropo, ceny na http://x5online.ru su uplne rovnake, ako na www.polyurethan.ru, takze bud je to jedna banda, alebo ...
Este preverim dopravu, ale x5online sidli v Krasnojarsku co je na ruske pomery co by kamenom dohodil od Bajkalu, takze omnoho dalej ako daleka Moskva, uvidime, oslovim ich a ked z nich nieco vypadne, tak dam vediet

Napsal: čtv dub 14, 2011 16:13
od Dusan
A je potrebne objednavať celu sadu nestacia vam len na prednu napravu ? pripadne este na vedenie zadnej napravy..... na tlmicoch t osnad vydrzi aj klasika skor odidu tlmiče...

Napsal: čtv dub 14, 2011 16:16
od suhajko
Nie, objednanie celej sady nie je podmienkou, da sa objednat hocico v akomkolvek mnozstve, teda aj solo predna naprava napriklad

Napsal: čtv dub 14, 2011 21:42
od Maysner
Na to, kolik silacu je na zigulu, je to supr cena. Pro plno lidi jsou polyuretany uplne zbytecny. Ale tady je to jedina kvalitni nahrada, ktera vydrzi vic nez guma.

Napsal: pát dub 15, 2011 08:41
od Majo
ono je to zbytocne pre 99percent ludi tu sa vyskytujucich, co sa tyka jazdnych vlastnosti, ale kedze origo silentbloky su na H. tak to ma aspon vplyv na zivotnost :wink:

Napsal: pát dub 15, 2011 08:46
od dvk
Přesně tak, třeba já su právě mezi těma kterým je to víceméně na nic, ale zas toho dost najezdím po rozbitých cestách a každé dva roky se mi všecko měnit nechce.

Napsal: pát dub 15, 2011 10:58
od Little Red Riding Hood
cena dobrá, ale já bych rači rovnou nějaké tvrdé... něco tak 80-95.. takže z mojí strany zatím zájem není, jakmile by jsi natrefil na další variantu, budu rád.. ;)

Napsal: pát dub 15, 2011 18:29
od Yellow01
Little Red Riding Hood píše:cena dobrá, ale já bych rači rovnou nějaké tvrdé... něco tak 80-95.. takže z mojí strany zatím zájem není, jakmile by jsi natrefil na další variantu, budu rád.. ;)
Tak si kup maďarský elestomerový ne? Sada na obě nápravy (18 ks) stojí 5000,- Kč. Já si myslím, že třeba pro moje i tvoje účely ta tvrdost bude supr. Tvrdší už pak bude jenom ten silon :mrgreen:

Napsal: pát dub 15, 2011 18:46
od Little Red Riding Hood
Yellow01, jasné jasné.. ovšem tady máš celou sadu za poloviční cenu.. jen sehnat správnou tvrdost..

Napsal: sob dub 16, 2011 22:29
od Křečík Barbuška
Dovolil bych si využíti tohoto téma k dotazu kolem silentbloků tak nějak obecně. Jak to dole dotahujete a jak se ten silentblok vlastně pohybuje?

Jde mi o to, že při běžně dostupných silentblocích dochází k silné deformaci přední části již při montáži. Zdá se mi, že za to může poměrně velký kus gumy co je bez opory vnitřního válečku.

Kdesi na fóru jsem zaregistroval, že je rozumno matice dotahovat, až při spuštěném vozidle kdy jsou ramena ve výchozí poloze. Dále jsem v knize "Lada jak na to" vyčetl utahovací moment matice 96 Nm. Je to tak?

Dnes jsem provedl malý průzkum a něco se mi nepozdává, viz. foto.

Vlevo běžně dostupný silentblok, vpravo prý jakýsi vylepšenější. Přebytek gumy patrný u obou.

Obrázek

Původní silentbloky v rameni z roku 1983, neřekl bych, že před montáží byla ta guma tak vystouplá mimo rozpěrný váleček jako u novodobých náhradníků.

Obrázek

Obrázek

Předpokládám, že při tak velkém utahovacím momentu, se přední velká podložka pevně spojí s válečkem. Co pak vlastně "chodí" při pohybu ramene? Kroutí se guma? Nebo se guma protáčí na válečku a gumová čela třou o podložky?

.

Napsal: ned dub 17, 2011 08:11
od Maysner
Kdyz jsem montoval novy silace na auto, a jel pak na geometrii, tak mi na geometrii pan rikal at je nedotahuju uplne, necham lehounce volnejsi a cestou k nemu si to sedne a on mi je dotahne. Guma se urcite namaha, takze je to asi reseni, aby se neutrhla skoro okamzite, kdyz se to dotahne zvedly, nebo kdyz si to proste sedne
Vnitrni trubicka je s gumou spojena, takze guma je namahana celou dobu co se s autem hybe

Napsal: ned dub 17, 2011 10:08
od Little Red Riding Hood
Při montáži silentbloku je určitě dobré utahovat postupně a né naráz, taky poslední dotažení bych doporučoval až když jsou ramena v "horní" poloze.. Hlavní je dát tomu spoustu vazeliny, všude kam to jde a zbytek co vyjde ven setřit.. Prokluz, jestli nějaký nastává, by měl docházet mezi kovovejma částma(ale při tom momentu spíš nenestává -EDIT: navíc když se podiváte na foto jak vypadá ta "funkční" plocha, tak není připravená, ta to aby zastávala funkci kluzného ložiska), guma by měly být navulkanizovaná ke kovovejm dílům, takže by se měla jen kroutit.. čili jediné místo, kde muže probíhat prokluz, je mezi čelni a zadní stranou gumy (siláče) a přední a zadní podložkou.. Jakoo stejně bych se tím asi rači nezabejval, prostě namazat utáhnout a ono si to nějak snad poradí...


Koko Loko, na té levé fotce je asi klasickej siláč, kterej když utáhneš tak se ta guma "převráti" , nebo jinak zdeformuje a vyplní prostor v podložce.. a ten "mastodont" v pravo, to si nedovedu představit, kam se ta guma po utažení vytlačí.. :D

Napsal: ned dub 17, 2011 10:13
od Cory
ten s tou obéznou gumou som daval na svoje auto a po 2 rokoch pohoda :)

Napsal: ned dub 17, 2011 11:59
od Little Red Riding Hood
jen pro doplnění takhle vypadá novej silentblok druhej den po montáží, s autem se ani nehlo, akorát tenkrát sem to ale utáhl celkem narychlo... :roll: FOTO nicméně ty silenty byly skoro měsíc naložene v oleji, stejně jim to asi moc nepomohlo..