Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Moderátor: Moderátoři
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Aplikace pasivatoru koroze s taninem..
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Perfektni, skoda ze ne s titanem Mozna bych doporucil promyslet zaveseni prevodovek, tak aby se jejich hmotnost do karoserie vice rozlozila a bylo by jejich ulozeni nekompromisni. Ono to i umi ulehcit pripadne prohazovani prevodovek, kdyz by se neco opravovalo. Mam tam srouby v nerezi na 17ku matici spojene v páry, aby se pri praci zespod neprotacely . Ale tim se zmensi moznosti ruzneho vystredovani mezi prevodovkama (u me to ale nevnimam nejak naskodu).
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Pozor na nerez ! Pokud šroubujete nerezový šroub do nerezové matky , nebo dalšího nerezu MUSÍ se mazat speciálním mazadlem na nerez . Olej ani vazelína nefungují . Pokud se to nenamaže stačí velmi malá utahovací síla někdy i rukou bez použití klíče a nerez se "hryzne"Mara píše: Mam tam srouby v nerezi na 17ku matici spojene v páry, aby se pri praci zespod neprotacely ..
Následný pokus o povolení končí v 90% utržením !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
chlapi nikdo žádnou zkušenost???
Ještě jeden dotaz do fóra..
Máte někdo vyzkoušený nějaký UBS??
Chci dát na spodek 2x epoxy základ a buď prelakovatelny UBS a zavřít to polyuretanem
Nebo epoxy základ, polyuretan a nepřelak UBS..
Budu rád za rady.
Ještě jeden dotaz do fóra..
Máte někdo vyzkoušený nějaký UBS??
Chci dát na spodek 2x epoxy základ a buď prelakovatelny UBS a zavřít to polyuretanem
Nebo epoxy základ, polyuretan a nepřelak UBS..
Budu rád za rady.
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
na spodek Noxudol alebo Dinitrol. ostatne body sa olupuju
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Jj ten dinitrol nejspíš bude, jde mi o to která ta skladba bude lepší ?tajga píše:na spodek Noxudol alebo Dinitrol. ostatne body sa olupuju
Dik za rady
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Tak já jsem to vyřešil takhleMara píše:Perfektni, skoda ze ne s titanem Mozna bych doporucil promyslet zaveseni prevodovek, tak aby se jejich hmotnost do karoserie vice rozlozila a bylo by jejich ulozeni nekompromisni. Ono to i umi ulehcit pripadne prohazovani prevodovek, kdyz by se neco opravovalo. Mam tam srouby v nerezi na 17ku matici spojene v páry, aby se pri praci zespod neprotacely . Ale tim se zmensi moznosti ruzneho vystredovani mezi prevodovkama (u me to ale nevnimam nejak naskodu).
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Saša: no zkusenost se zakouslou nerezi zatim nemam, ale beru navedomi, ze se to v nejakych podminkach zakousnout treba muze. Mam ty srouby nerez a nerez matky na podvozku uz delsi cas a problem s nima nebyl (matky tam mam 2 pod sebou, kontra dotazene, taky at je kryty zbytek zavitu sroubu). A to ulozeni dle foto - materal zdravy a silny, takze to urcite drzet bude. Jen je motor vpredu na 2 silentblocich uchycen a jako 3. bod uchyceni motoru je prave ta prevodovka, takze to je pomerne dulezity uchyt. U sebe jsem to rozlozil do vetsi plochy a spojil plochacem 4 diry na obou stranach. Taky mi k tomu drzi i konzole sedadla, ale nemusi to byt uplne nutne, mit to tak zesilene. Jen to beru jako uvahu, kdyz uz se s tim dela. Kdysi me na to upozornovali a na par autech jsem to videl vselijak opravovane, tak jsem to tam nesetril
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Já půjdu do Dinitrolu (dle názorů dobrý za rozumnou cenu), zatím jsem to ale neřešil, tak nemám svojí zkušenost. Yellow mi doporučoval Terason, ale tam to chce i speciální stříkací pistoli a je to cenově mimo můj cenový rozpočet.Gabani píše:Ještě jeden dotaz do fóra..
Máte někdo vyzkoušený nějaký UBS??
Chci dát na spodek 2x epoxy základ a buď prelakovatelny UBS a zavřít to polyuretanem
Nebo epoxy základ, polyuretan a nepřelak UBS..
Budu rád za rady.
Pracovní postup bych viděl 2x epoxy základ a UBS. Tam kde to má být barevný, tak přelakovat, jinde neřešit. Pod UBS už bych krom základu barvu necpal.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Ja som pouzival aj Dinitrol aj Noxudol. Noxudol sa mi zda lepsi v tom ze ani po rokoch nejavil znamky zeby ho bolo treba obnovovat. Dinitrol do dutin pouzivam.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Co znamena UBS? Unterbodenschutz? Fakt neviem.
Mne sa kombinacia 2x zaklad (jednozlozkova Body 992) + 2x bitumenovy podvozkovy nater (Body 930) neosvedcila, uz po 2 rokoch je to zufalo hrdzave na podlahe zospodu aj v interieri (do auta zateka). Celkovo pouzit zakladny nater bez vrchneho je asi nezmysel, antikorozna odolnost samotneho zakladu je mizerna (aj sa na kazdej zakladovej farbe pise, ze ju treba najneskor do 24-48 hodin pretriet vrchnou farbou). Nabuduce skusim dvojzlozkovy polyuretanovy zaklad aj vrch a ten podvozkovy bitumen si asi uplne odpustim, lebo sa to velmi zle odstranuje v pripade potreby. Epoxidove farby su v rozumnych objemoch, odtienoch a cenach nezohnatelne.
Mne sa kombinacia 2x zaklad (jednozlozkova Body 992) + 2x bitumenovy podvozkovy nater (Body 930) neosvedcila, uz po 2 rokoch je to zufalo hrdzave na podlahe zospodu aj v interieri (do auta zateka). Celkovo pouzit zakladny nater bez vrchneho je asi nezmysel, antikorozna odolnost samotneho zakladu je mizerna (aj sa na kazdej zakladovej farbe pise, ze ju treba najneskor do 24-48 hodin pretriet vrchnou farbou). Nabuduce skusim dvojzlozkovy polyuretanovy zaklad aj vrch a ten podvozkovy bitumen si asi uplne odpustim, lebo sa to velmi zle odstranuje v pripade potreby. Epoxidove farby su v rozumnych objemoch, odtienoch a cenach nezohnatelne.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
No co jsem kde četl a vygooglil tak na BODY se strašně nadává a nikdo kdo to dělá trochu lip tak to nepoužívá, je to přežití materiál( prý technologicky )Henry píše:Co znamena UBS? Unterbodenschutz? Fakt neviem.
Mne sa kombinacia 2x zaklad (jednozlozkova Body 992) + 2x bitumenovy podvozkovy nater (Body 930) neosvedcila, uz po 2 rokoch je to zufalo hrdzave na podlahe zospodu aj v interieri (do auta zateka). Celkovo pouzit zakladny nater bez vrchneho je asi nezmysel, antikorozna odolnost samotneho zakladu je mizerna (aj sa na kazdej zakladovej farbe pise, ze ju treba najneskor do 24-48 hodin pretriet vrchnou farbou). Nabuduce skusim dvojzlozkovy polyuretanovy zaklad aj vrch a ten podvozkovy bitumen si asi uplne odpustim, lebo sa to velmi zle odstranuje v pripade potreby. Epoxidove farby su v rozumnych objemoch, odtienoch a cenach nezohnatelne.
Já použiju 2k epoxid základ 2x potom UBS asi Dinitrol a pak to zavřu jakoukoliv PUR barvou.
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Tak základní epoxid první vrstva hotova na spodku..
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Je to mozne. Kazdopadne nejake seriozne informacie o tejto problematike neexistuju, je to len kopa nazorov roznych jednotlivcov a vela dojmologie a mytov podobne ako o motorovych olejoch. Takze nakoniec je to aj tak o tom, ze sa kazdy musi rozhodnut sam.
Akurat nerozumiem tej postupnosti zaklad-podvozkovy nater-vrch. Preco nie zaklad-vrch-podvozkovy nater? Teda ak sa bavime o podvozku, kde na farbe nezalezi, pripadne ma byt cierna. Vsade kde som videl pouzity plnic (taka hrbolata hmota) pod vrchnym naterom po vyvarani, tak ta plecharina mala dost nizku zivotnost a zacalo to hrdzaviet po prekvapivo kratkom case.
A co teda znamena UBS?
Akurat nerozumiem tej postupnosti zaklad-podvozkovy nater-vrch. Preco nie zaklad-vrch-podvozkovy nater? Teda ak sa bavime o podvozku, kde na farbe nezalezi, pripadne ma byt cierna. Vsade kde som videl pouzity plnic (taka hrbolata hmota) pod vrchnym naterom po vyvarani, tak ta plecharina mala dost nizku zivotnost a zacalo to hrdzaviet po prekvapivo kratkom case.
A co teda znamena UBS?
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
vsetky hentie epoxy tvrde natery teoreticky su dobre, iba keby to stalo ako veteran v garazi, prakticky od kamienkov sa to zacne olupovat, rozne oderky od terenu a zacne tam cez mikrotrhliny vnikat voda a bude to hrdzaviet.