Stránka 8 z 10

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 09:02
od Martin-MTX
Ve všech ladách co jsem kdy jel tak mazali 4 bary při 4 tis ot.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 09:36
od Yellow01
Tak to jo, u mě je to zhruba 1 bar na 1000 otáček. To odpovídá, při 6000 ot. budeš mít taky kolem 6 barů.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 09:42
od Majo
6 barov je moc. Nepodlozene cerpadlo by sa malo zastavit na 4,5baru. Viac snad len ked je viac oleja a moze povolit niektore gufero. Tie nie su zrovna stavane na 6 barov

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 10:20
od Vašátor
Majo má pravdu, sériový ventil olejového čerpadla má otvírat na 4,5Bar.

Celkem by mě zajímalo, proč ten motor nemazal. To už je fakt jak pod heslem "čím víc hovno mažeš, tím víc dře". Takový neskutečný práce na motoru, úprav, ladění a on se odvděčí tím, že přestane mazat. To už je fakt moc...

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 12:02
od Yellow01
Možná si pletu jednotky, musím se podívat na ten budík, v čem to ukazuje.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 12:48
od MartasBrno
Majo píše:6 barov je moc. Nepodlozene cerpadlo by sa malo zastavit na 4,5baru. Viac snad len ked je viac oleja a moze povolit niektore gufero. Tie nie su zrovna stavane na 6 barov
Proč by mělo některé gufero povolit? Tohle tady na foru čtu už po padesáté dokola. Jaké gufero vidí tlak oleje?

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 16:21
od Martin-MTX
Hele jesli je někdo expert na olejové kanály tak jsem to po třech dnech vrtání se v nich já! :D :D :D Žádné gufero po cestě není. Problém většího tlaku je akorát v tom, že se pak olej odlejvá rychle pryč a nemaže, nebo jak tak nějak?

Za chvili to jdu projet, když to bude dobré a budu mít sílu, tak tam zkusím vrátit olej. filtr i čerpadlo abych mohl jednoznačně říci, co mi tu prapodivnou záhadu způsobovalo....

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 16:58
od Majo
MartasBrno píše:Proč by mělo některé gufero povolit? Tohle tady na foru čtu už po padesáté dokola. Jaké gufero vidí tlak oleje?
Mne osobne odislo zadne gufero na kluke a olej zacal valit na spojku. Gufero bolo nove, znacky MS, motor bol nanovo poskladany, oleja som nalial takmer 5l(prehliadol som ze nemam 4l ale 5l kanyster a bol som lenivy to potom odpustat). Stalo sa to asi po 30km jazdy. A z gufera spadla pruzinka. Tlak bol dovtedy prave okolo 6bar(atm to je jedno),


K teme: Tomu, ze by bol na vine olej by som sa necudoval, uz som to videl vela krat, dnes sa uz odrbava uplne vsade. Viskozita za studena ok, za tepla uplny petrolej.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 18:00
od MartasBrno
Pardon za OT:
Myslím, že to gufero neodešlo proto, že bys měl jiný tlak v olejovém kanálu. Spíš bych čekal vadu nového gufera MS nebo problém čerstvého motoru - montáže. Jen tak mu pružinka nespadne.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 18:05
od Luděk Ondrůch
Hlavně vrať jen jednu věc a udělej zkoušku znovu. Může to dělat i špatnej olejovej filtr.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: ned čer 23, 2013 21:20
od Vašátor
Gufero Majovi vylitlo pouze a jen diky tomu, ze tam mel moc oleje. Je to bezna vec. Pokud je v motoru oleje moc, v celem bloku se zvedne tlak a gufero povoli. Je to klasicky jev v momente poskozene palivove membrany a benzinu v oleji. Zajimave je, ze ja se setkal pouze s povolenym zadnim guferem - nekolikrat a to i Skodovek.

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: pon čer 24, 2013 06:08
od Majo
Vašátor píše:Gufero Majovi vylitlo pouze a jen diky tomu, ze tam mel moc oleje. Je to bezna vec. Pokud je v motoru oleje moc, v celem bloku se zvedne tlak a gufero povoli. Je to klasicky jev v momente poskozene palivove membrany a benzinu v oleji. Zajimave je, ze ja se setkal pouze s povolenym zadnim guferem - nekolikrat a to i Skodovek.
presne tak. A vacsinou prdne to zadne, mozno je to tym velkym priemerom. U fiatov DOHC dokonca zvyknu rupnut vrchne gufera vpredu na vackach. To sa aspon lahsie meni.
No, ale tu sa riesi opacny problem :oops:

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: pon čer 24, 2013 07:15
od Marek
To, co tu popisuje Majo se zadním guferem kliky, je bohužel častá věc, pokud se přelije olej přes MAX rysku. Bohužel - jak tu ostatně bylo také zmíněno - blbě se to opravuje. A je to opravu asi tím, že je to gufero velké - tlak olejové mlhy a rozvířeného oleje se opírá o větší plochu. Pokud je oleje správné množství, určitě gufero nevyletí.
Vysoký tlak v mazacím systému žádné gufero nevyrazí. Pokud je v motoru opravdu vysoký tlak oleje (dejme tomu přes 8 Bar), může vystřelit těsnicí kroužek olejového filtru (znám pár příkladů, třeba kdysi Krwel - přímo na bechyňském srazu).

Jinak souhlasím s klukama - sériové olejové čerpadlo redukuje tlak oleje na 4 - 4,5 Bar (poté otevře redukční ventil a tlak mírně poklesne, následně ventil uzavře a tlak opět malinko vzroste - a tak pořád dokola plus minus dvě až tři desetinky Baru).
Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Nesmí se to však s hodnotou redukovaného tlaku přehnat. Nemělo by to být víc než 7-8 Bar (to už je opravdu strop). Poté totiž by se mohla naše snaha motoru pomoci státi kontraproduktivní - mohlo by se stát, že extrémně vysoký přetlak v systému způsobí vytlačování oleje z prostorů mezi čepy a pánvemi a motor by chodil nasucho. To samozřejmě je rovno opotřebení a poškození. Tlak přes 10 Bar může roztrhnout olejový filtr!!!

Co si pamatuju jako kluk, tak Moskvič 412 měl redukční ventil olejového systému vně motoru (takový šroub s kontramaticí) a tlak se tudíž dal ladit velmi snadno (a dokonce za chodu).

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: pon čer 24, 2013 08:36
od Yellow01
Marek píše:Osobně doporučuji na motoru (i neupraveném) redukční tlak mírně zvýšit. Je to proto, aby se lépe vytěsnily vůle kluzných částí motoru. Z vlastní zkušenosti vím, že zvýšením redukovaného tlaku o 2 Bary (tedy na nějakých 6,5) motor slyšitelně ztichne.
Tak v tom případě jsou ty moje hodnoty ideální :D

Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz

Napsal: pon čer 24, 2013 09:08
od Marek
To asi jo. Ale pravděpodobně to není originál nastavení.