"Povinné" zimní pneumatiky
Moderátor: Moderátoři
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Jasně, je to i o skladování, ale na druhou stranu, pneumatiky 25 let staré bych na auto asi fakt nedal, nebo bych alespoň jel s absolutní obezřetností!, tudíž nepoužitelné. Guma zkrátka tvrdne a ať ji člověk zkladuje sebelépe, tak pneumatiky 25 let staré jsou buď pro srandu/drifty po dědině, nebo sebevražda. Sám sice v zimě jezdím na OR32 starých taky pár let, ale 25 je fakt brutál! . To velmi obezřetné skladování může prodloužit životnost o pár let, ale ne o mnoho. Oni páni řidiči profesionálové vědí, proč je mění i na osobácích
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Sid: Asi jsi opravdu mladý a nerozvážný řidič - nevíš totiž absolutně, o čem mluvíš. Myslím si, že riskovat život svůj nebo ještě hůře životy lidí kolem sebe - to je ve srovnání s třemi, čtyřmi tisíci za sadu nových pneumatik trochu bez diskusí, nemyslíš?
Odborníci dobře vědí, proč doporučují používání zimních pneumatik maximálně čtyři zimní sezony. Proč to asi říkají? Že by to bylo proto, ab je lidi nesmyslně kupovali pořád dokola? Nene, to nebude ono. Poptávka po zimních pneumatikách je tak obrovská, že větší už snad ani být nemůže - čili ten důvod to nemá. Je to jiný důvod - právě proto, že zimní pneumatika stárne i časem a dokonce i v případě, že nejezdí a jen leží. Skladování určitě na životnost vliv má, ale nijak zásadní. Myslím, že není problém jezdit na zimních pneu o stáří šesti let, i malinko starších. Ale především záleží na tom, kde a jak jezdily. V jakém množství solného roztoku se máchaly, kolik nárazů na obrubníky mají za sebou a tak dále.
Používat zimní pneumatiky staré 25 let je projev choromyslného jedince se sklonem k sebevraždě, a to i v případě, že by byly nejeté. Proč se rovnou nezastřelíš? Měl bys to jisté a hned.
Starší pneumatiky bych možná risknul v letním období. V zimě rozhodně ne. Vždy nové.
Odborníci dobře vědí, proč doporučují používání zimních pneumatik maximálně čtyři zimní sezony. Proč to asi říkají? Že by to bylo proto, ab je lidi nesmyslně kupovali pořád dokola? Nene, to nebude ono. Poptávka po zimních pneumatikách je tak obrovská, že větší už snad ani být nemůže - čili ten důvod to nemá. Je to jiný důvod - právě proto, že zimní pneumatika stárne i časem a dokonce i v případě, že nejezdí a jen leží. Skladování určitě na životnost vliv má, ale nijak zásadní. Myslím, že není problém jezdit na zimních pneu o stáří šesti let, i malinko starších. Ale především záleží na tom, kde a jak jezdily. V jakém množství solného roztoku se máchaly, kolik nárazů na obrubníky mají za sebou a tak dále.
Používat zimní pneumatiky staré 25 let je projev choromyslného jedince se sklonem k sebevraždě, a to i v případě, že by byly nejeté. Proč se rovnou nezastřelíš? Měl bys to jisté a hned.
Starší pneumatiky bych možná risknul v letním období. V zimě rozhodně ne. Vždy nové.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Nač ty emoce? Sid ty gumy viděl, ohmatal a vyjádřil s nimi spokojenost. V jeho končinách a na jeho styl jízdy jistě dobře poslouží.
Znáte to o tom lití benzínu do ohně?
Znáte to o tom lití benzínu do ohně?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
nepredpokladam ze tie gumi pojdu na auto na denne jazdenie, tam pokial viem maju velmi kvalitne zimaky, skor si myslim ze to pojde bud na nieco z toho co maju v garazi alebo na 02ku do hory a tam staci vzorok
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Mně je to jedno - ode mě je velmi velmi daleko, takže je mi to naprosto buřt.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Tie gumy, vzhľadom k tomu, že sú hodne vystavenia do sekretára práveže budú použité na tzv. denné jazdenie. Takúto kvalitu už bohužiaľ nejde kúpiť. To je na tom to najhoršie. Tie ako ger hovorí vysokokvalitné zimáky Polaris boli súčasťou 21044 pri predaji. Čiže ich už nemáme. Ale na tieto 25 ročné nemajú. Také isté máme len vzadu na bielom kombíku a driapali po snehu a ľade jedna báseň. A samozrejme to aj parádne brzdí. Ja stále vravím, že dnes je problém kúpiť poriadnu gumu na žiguli. Lebo tieto moderné vyzerajú ako aj letné, autu pristanú ako päsť oku a v ťažkých situáciách dokážu sklamať. Keď začnú robiť znova vzor V1, tak si ich kúpim, nech aj stoja. Inak aj do Třebíča by som rád zašiel. Mám na to mesto celkom pekné spomienky.
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
No ja neviem, Sid, Ty si stelesnenie konzervativnosti ale neber to zle odo mnaSid píše:Tie gumy, vzhľadom k tomu, že sú hodne vystavenia do sekretára práveže budú použité na tzv. denné jazdenie. Takúto kvalitu už bohužiaľ nejde kúpiť. To je na tom to najhoršie. Tie ako ger hovorí vysokokvalitné zimáky Polaris boli súčasťou 21044 pri predaji. Čiže ich už nemáme. Ale na tieto 25 ročné nemajú. Také isté máme len vzadu na bielom kombíku a driapali po snehu a ľade jedna báseň. A samozrejme to aj parádne brzdí. Ja stále vravím, že dnes je problém kúpiť poriadnu gumu na žiguli. Lebo tieto moderné vyzerajú ako aj letné, autu pristanú ako päsť oku a v ťažkých situáciách dokážu sklamať. Keď začnú robiť znova vzor V1, tak si ich kúpim, nech aj stoja. Inak aj do Třebíča by som rád zašiel. Mám na to mesto celkom pekné spomienky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
aj ta kun(d)a, to je mi zase nazor na vec.Sid píše:Tie gumy, vzhľadom k tomu, že sú hodne vystavenia do sekretára práveže budú použité na tzv. denné jazdenie. Takúto kvalitu už bohužiaľ nejde kúpiť. To je na tom to najhoršie. Tie ako ger hovorí vysokokvalitné zimáky Polaris boli súčasťou 21044 pri predaji. Čiže ich už nemáme. Ale na tieto 25 ročné nemajú. Také isté máme len vzadu na bielom kombíku a driapali po snehu a ľade jedna báseň. A samozrejme to aj parádne brzdí. Ja stále vravím, že dnes je problém kúpiť poriadnu gumu na žiguli. Lebo tieto moderné vyzerajú ako aj letné, autu pristanú ako päsť oku a v ťažkých situáciách dokážu sklamať. Keď začnú robiť znova vzor V1, tak si ich kúpim, nech aj stoja. Inak aj do Třebíča by som rád zašiel. Mám na to mesto celkom pekné spomienky.
spalikove gumy jsou fajn na ujety snih. nic vic. novejsi lamelovy typ je vyrazne lepsi na led. ja osobne se vic bojim ledu nez snehu, takze ja volim lamelove pneumatiky. v jake tezke situaci te lamelovky zklamaly? ja byl naopak prijemne prekvapen - nizka hlucnost, rozumne spotreba a nejednou se mi stalo, ze jsem dojel na misto, kde jsem vystoupil a seknul jsem sebou pod auto, protoze zem dost klouzala.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Naprosto souhlasím. Špalkové vzory jsou POUZE na čerstvě napadaný sníh, jinak k ničemu. Navíc hlučné a zvyšují spotřebu. Dnes se už dávno nepoužívají (snad s výjimkou lesních strojů a OFF.ROADů). Lamelové vzory jsou to nejlepší pro zimní provoz, o tom není sporu a ani o tom nemíním diskutovat, protože je to každému jasné.
Pokud mi lamelová pneumatika nestačí, nasadím na ni řetěz a pak vylezu naprosto všude, k tomu mi netřeba špalky.
Pokud mi lamelová pneumatika nestačí, nasadím na ni řetěz a pak vylezu naprosto všude, k tomu mi netřeba špalky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Sice ked sa Sid pohybuje niekde v okoli 3 dedin kopcoviteho charakteru, tak mu aj tie špalky budu stacit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
urcite zalezi na tom, kde jezdis a co te tam muze potkat.Cory píše:Sice ked sa Sid pohybuje niekde v okoli 3 dedin kopcoviteho charakteru, tak mu aj tie špalky budu stacit.
u nas to cestji vypada spis takto http://xbarinka.rajce.idnes.cz/2010_01_ ... 090072.JPG nez ze by byla na ceste vrstva ujeteho snehu pri teplote pod -5 stupnu. takze pro me opravdu spalky nemaji moc vyznam
VAZ 2104 1.3 1989
Re: "Povinné" zimní pneumatiky
Každý volí podľa svojich potrieb. Väčšinu zimy jazdíme po okolí, ktoré je
kopcovitého charakteru. Sem tam nieaká ďalekejšia cesta. Čiže hlavnou prioritou je prejsť a nezapadnúť. Nie jazdiť rýchlo a extra komfortne. Keby sme vozili reťaze, tak nám zimné netreba. Je to síce dobrá vec, ale keď to vyzujete z kolesa celé zadrístané od tej šľuchty z cesty a potom sa to v kufri topí a všetko je špinavé. Potom to čistiť... No do Tatier by som to vzal. Je to darmo. Ako sme tie drapáky skúšali v hore, tak reťaze bolo treba až keď auto ostalo čumákom z kopca a zadné koleso po disk zahrabané. Nerobia sa podľa mňa skôr preto, že to nieje na jazdenie 130 po dialnici. U nás je to niekedy ozaj veľmi zlé , lebo cestárskej techniky je málo a nestíha ani hlavné ťahy. V dedine, kde býva Doktor často ostane autobus na dolnom konci, lebo ten breh nevýde. Dakedy je tam na ceste snehu po členok od rána a odhŕňač tam príde až o ôsmej večer, lebo na Banskej sa pokrížia kamióny a musia to tam prehŕňať a sypať. A keď riadne sneží, tak sa do dedín dostanú až na druhý deň.
kopcovitého charakteru. Sem tam nieaká ďalekejšia cesta. Čiže hlavnou prioritou je prejsť a nezapadnúť. Nie jazdiť rýchlo a extra komfortne. Keby sme vozili reťaze, tak nám zimné netreba. Je to síce dobrá vec, ale keď to vyzujete z kolesa celé zadrístané od tej šľuchty z cesty a potom sa to v kufri topí a všetko je špinavé. Potom to čistiť... No do Tatier by som to vzal. Je to darmo. Ako sme tie drapáky skúšali v hore, tak reťaze bolo treba až keď auto ostalo čumákom z kopca a zadné koleso po disk zahrabané. Nerobia sa podľa mňa skôr preto, že to nieje na jazdenie 130 po dialnici. U nás je to niekedy ozaj veľmi zlé , lebo cestárskej techniky je málo a nestíha ani hlavné ťahy. V dedine, kde býva Doktor často ostane autobus na dolnom konci, lebo ten breh nevýde. Dakedy je tam na ceste snehu po členok od rána a odhŕňač tam príde až o ôsmej večer, lebo na Banskej sa pokrížia kamióny a musia to tam prehŕňať a sypať. A keď riadne sneží, tak sa do dedín dostanú až na druhý deň.