Stránka 8 z 12

Napsal: čtv pro 16, 2010 23:19
od MartasBrno
Marek píše:Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.

Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
Nechci to na feldu, beru to jen jako příklad, teoretizuju. Pro představu, jde mi o princip činnosti, na kterém je založené toto: http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006080002 a jde mi tam právě o tu proudovou regulační smyčku jako metodu řízení doby hoření jiskry.

Napsal: čtv pro 16, 2010 23:28
od MartasBrno
Saša píše:
Jany_RS píše:a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt hm to by zhorela aj cievka aj švička
Bezkontakt (jako metoda) lze samozřejmně použít i na řízení dvou "dvojitých" cívek , je to banalita . Pokud bys ale znal výrobu VN (vysokého napětí) pomocí indukční cívky nebo zapakovacího transformátoru NEmůžeš napsat takový blud že by jiskta hořela pořád . Ano dá se to , ale v autě bez úprav se špatně hledá vhodné střídavé napětí .
Osobně pokud bych si chtěl dnes mermomoci postavit "svoje" zapalování - použil bych zapalovací blok z 1.7 , snímač otáček z 1.7 a jednoduchou elektroniku řízení předstihu v závislosti na otáčkách nebo upravený rozdělovač (bez palce a víka) .
Osobně si myslím, že pokud by člověk chtěl opravdu dokonalej systém, postavenej na spalovacím motoru, tak jediná možnost jak udržet rozumný kompromis hodnot výkon X spotřeba X exhalace je jedině v elektronickém pedálu plynu a velmi chytré řídicí jednotce, která pozná, jestli jsem klobouk, nebo normální řidič, nebo sportovec, případně si to nechá říct. Asi tím naštvu lidi, co nadaj dopustit na táhla nebo lanka v motorovém prostoru, ale je to tak. Skoro se těším, až budou motory TSI - FSI opravdu běžným zbožím ve všech autech. Ale pořád hlodá červík, který říká, že v jednoduchosti (pro dnešní generaci třeba MPi) je síla.

Napsal: pát pro 17, 2010 08:56
od dvk
MartasBrno píše:... je jedině v elektronickém pedálu plynu a velmi chytré řídicí jednotce, která pozná, jestli jsem klobouk, nebo normální řidič, nebo sportovec, případně si to nechá říct.
Přesně kvůli tomuhle nerad jezdím s rodinným Mitsubishi Colt. Nevím co to má za typ pedálu, ale je to označené jako verze "Sport" a přitom člověk šlápne na plyn a půl vteřiny se NIC neděje. Člověk si připadá jak v přeloženém náklaďáku, zašlápneš pedál a za půl minuty to začne zrychlovat. Naopak pustíš nohu z plynu a otáčky "visí" další půlvteřinu (asi pro plynulejší přeřazování?). Jak mi u jiných aut stačí 2x šlápnout na spojku a "vím", na tohle si zvykám celý den.

Napsal: pát pro 17, 2010 09:57
od Marek
Podobné prodlevy na pedálu měly i první ročníky Fabií. Je to otázka odezvy = elektroniky. Dá se to řešit (ale těžko po domácku).

Napsal: pát pro 17, 2010 10:15
od zelvotron
MartasBrno píše:
Marek píše:Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.

Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
Nechci to na feldu, beru to jen jako příklad, teoretizuju. Pro představu, jde mi o princip činnosti, na kterém je založené toto: http://skoda100.cz/view.php?cisloclanku=2006080002 a jde mi tam právě o tu proudovou regulační smyčku jako metodu řízení doby hoření jiskry.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6826

Napsal: pát pro 17, 2010 10:36
od Štěpán
Marek píše:Podobné prodlevy na pedálu měly i první ročníky Fabií. Je to otázka odezvy = elektroniky. Dá se to řešit (ale těžko po domácku).
HTPky to mají pořád. Nedávno jsem se dozvěděl, že táhle prodleva při puštění plynu je schválna a má souvislost se snížením NOx. Uměle so obohacuje směs - proto ta prodleva.

Napsal: pát pro 17, 2010 20:34
od stezii
Vyuziji volne diskuze a zeptam se:

Nevite o nejakem klubu, prodejci, bazaru wartburgu ? shanim stary model 311 nebo 313..

internet prectenej, vsecko je celkem outdated, krome iveterana... jinak pekne pojednani o wartakovi je zde:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006123001

Napsal: sob pro 18, 2010 20:31
od vintera
W 311 a 312 jsem měl, co je typ 313, čím se vyznačoval?

Napsal: sob pro 18, 2010 20:34
od ger007

Napsal: sob pro 18, 2010 20:37
od vintera
krásná kára, díky

Napsal: sob pro 18, 2010 21:20
od Křečík Barbuška
Jaguár hadra.

Napsal: ned pro 19, 2010 11:26
od Petr HC
ger007 píše:wartas 313
http://www.seligeronline.de/images/AWE/w313.jpg
moc pekny stroj
Také díky těm světlům z Octavie (staré).

Napsal: ned pro 19, 2010 20:22
od Jan Vaníček
To fakt nejsou světla z Octávie :D , ta je mají podstatně menší, velikostně to odpovídá ca 1202/první 1203, ale je to origo. Sehnat W313 bude o náhodě a těžkých penězích - kamarád z DE do věj bude dávat právě tem V6 a sehnal totální shnilotinu za 5tis€, auta ve slušném předrenovačním stavu jdou od ca 10tis€. Protože mám jiného kamaráda v DE, který má ale tyto vozy 2 (jeden koupil v dobách NDR - je renovovaný a stav 1A a druhý zachránil náhodně v rámci rodiny - stav 2-), vím, že co se týká kastle, nepasuje na to z normálních W31* prakticky nic. Je to daleko větší problém než u nás např. Felicie.

Napsal: ned pro 19, 2010 21:52
od Laďuša
Ten musí mít pod kapotou ukrutnýho místa :)

Napsal: úte led 04, 2011 23:02
od DJW
Trabantolog: tak to teda čumím :shock: klobúk dole, taká zbierka... 8) 8) 8)

Cooper: voľnobežka bola super vec a podstate pre menej skúsených vodičov na dvojtaktoch aj vec nevyhnutná, akurýt ja som ju mal na väčšine mojich vozoch zaseknutú (častejčia závada na starších, menej udržiavaných ročníkoch)

Saša: s tou domácky postavenou elektronikou zapaľovania z 1.7.. Ale ako by si sa vysporiadal s elektronikou zo stvrvalca a korektnym fungovanim na trojvalci? :shock:

Martas: ono to s tými TSI motormi nebude až taká sláva, parametre sú super ale ich slabinou je nárok na vysokú kvalitu paliva, neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI...)