Stránka 8 z 10

Napsal: úte pro 22, 2009 18:19
od dmatej
Na topení radši ne, abys pak ještě nějakej měl :D
Normálně ho polož někde doma na stůl, na hodinku.

Jestli ti dobitá baterka udrží 16V po půl hodině stání, tak máš blbej měřák, aspoň podle mě, ale já nejsem patřičně "vzdělán v oboru", Koko Loko je odborník ;)

Normální je pokud vím max. 2,1V na článek, takže 12,6V celá baterka. Alternátor dává normálně 13,5-14,5V, moje dobíječka myslim 14,0 (obyč. ALPIN). Po dobití (měřák na dobíječce ukazuje 5 minut 0A) odpojím a baterka má hned potom těch 14, ale rychle to padá, až se to ustálí lehce přes 13.
Když se to zatíží, po chvíli to spadne na těch 12,6 a pak se to drží dlouho nad cca 12,1V. Na nějakých 10,5V se to skoro zastaví, protože už baterka není schopná dávat do obvodu energii, klesně odběr. Blíží se smrt ...

Koko Loko, popisuju to dobře?

P.S.: Všechny pokusy jsem prováděl při 20°C :)

Napsal: úte pro 22, 2009 18:54
od Ivo
A sundal jsi z displeje toho měřáku tu nálepku? Jestli to tam náhodou není natištěné :lol: , těch 16V.

Napsal: úte pro 22, 2009 18:56
od Saša
Na baterce nemuže být 16V ! to je opravdu chyba měření . Při nabíjení se tam dostat může , ale svědčí to také o závadě (při normálním nabíjecím proudu) .
Už jsem to někde psal Pozor na levné(100-200kč) měřáky , hlavně žluté , některým dokonce vadí i světlo . Pokud mají slabou baterku měří také bludy .

Napsal: úte pro 22, 2009 20:32
od Křečík Barbuška
Davide, popisuješ to v zásadě dobře, jen napětí na baterce při nabíjení mimo vůz by mělo ve finální fázi dosahovat cca. 15,5V a akumulátor by měl intenzivně plynovat. Většina marketových nabíječek končí na 15V, ale to je v podstatě jedno. Onehdá mne tento "přidávací" jev lehce zaskočil. Švica nemohla natočit auto, tak jsem si vzal na první ohledání sebou žlutý mulťák, čím víc se ochlazoval tím víc voltíků měřil i když baterka "netočila" ... no pak se stejně ukázalo, že se kopl motor, takže výsledky měření byly nedůležité :mrgreen: .

Napsal: úte pro 22, 2009 23:38
od Little Red Riding Hood
takže, nechal jsem měřák rozpustit a měři pořád stejně, nicmeně už jsem v olomouci tak zkusim druhej... takže furt cca 16V... zajtra změřim jiným a uvidim.. ted koukám jak zasadní je barva měřáku na použiti.. :P no měřil sem to doposud žlutým měřákem, ten druhej co mam doma je černej v červeném gumovém obalu, tak snad tato barva měří dobře.. :P

kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.

Napsal: úte pro 22, 2009 23:45
od rezna
LRRH - jj v hodolanech jsem byl - chtel jsem udrzbovku - to uz je pry ale problem sehnat a ten starsi pan doporuceny acibukem rikal ze uz dnesni udrzbovky jsou v klidu, ze to neni jak 2-3 roky zpatky kdy mizela voda.

v zigulu mam jinak Perion, kterej je kupovanej za nejakych 1100 v malych obchudku na novosadske - (tedy aspon 3 roky zpatky tam byl) - smerem na tovacov po prave strane nekde ke konci

Napsal: stř pro 23, 2009 08:10
od Petr HC
LRRH - něž zahodíš ty měřáky, zkus změřit hustotu elektrolytu . I ta má velký vliv na napětí/článek . Správná hodnota se má pohybovat podle stupně nabití mezi 28 - 32 Bé ev. 1,16 - 1,28 g/ccm při teplotě 25 st.C.

Napsal: stř pro 23, 2009 10:03
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše: napětí na baterce při nabíjení mimo vůz by mělo ve finální fázi dosahovat cca. 15,5V

Dívaje se pro jistotu do literatůry, tak vidím, že jsem nepřesný, rozsah napětí měřeného na baterii při průchodu nabíjecího proudu a při plném nabití se obecně udává 2,5-2,75V na článek, tedy 15-16,5V v součtu.
Little Red Riding Hood píše:kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.
Z mnou výše uvedeného přiznání omylnosti a celkové neinformovanosti vidno, že můžeš být v klidu. Vezmešli v úvahu i případnou nepřesnost měřícího přístroje.

Měření hustoměrem je též šikovná věc, jen je potřeba mít seriozní hustoměr, ne nějaký markeťák za 25 kaček (mám takové 3 a každý měří jinak :) ) a měřit to též při správné teplotě. A hlavně musí ti to měření umožnit konstrukce baterie.

Napsal: stř pro 23, 2009 23:12
od Little Red Riding Hood
takže zdá se že černej měřák měří lepe.. :) nebo alespoň ukázal to co jsem chtěl a to dobijení a klidová faze na baterce je v pohodě.. uff... :) ted ještě zjisti jak moc je baterka už KO, jak moc spěchat s nakupem nové... přeje jenom tahle má už 5 let a z toho hodně času ležela ve skřiní, takže si asi vytrpěla.. ale nadruhou stranu točí statečně jen občas se prostě něco kousne (nevim jak odhalit smrt starteru) a všechno zhasne, všude ticho a starter taky nic, vypnu kliček, zapnu znova a nastartuju... :?:

koukal jsme na AKUMU comfort 60Ah/600A ta by vyšla cca 1600,- včetně dopravy.. mimoji ne ted mam taky AKUMU, ale nějakou menčí, bo má startovací proud maximálně do 450A myslím a je to asi ještě nějakej starej model, není to ta comfortka..

Napsal: stř pro 23, 2009 23:50
od Marosqo
V kamenom obchode cez znameho ,nauctovat firme ,,do firemneho´´ auta :P :lol:
tj. sebe a zadarmo

Napsal: pát pro 25, 2009 09:27
od Petr HC
Little Red Riding Hood píše:... jen občas se prostě něco kousne (nevim jak odhalit smrt starteru) a všechno zhasne, všude ticho a starter taky nic, vypnu kliček, zapnu znova a nastartuju... :?:
To nevypadá na smrt starteru, ale na to ,že je v komatu "oříšek" (kontaktová sada) ve spínací skříňce. Byly dva typy - jeden s izolací z termosetu-u něho stačí očistit a napružit kontakty a druhý s izolací z termoplastu-u něho se teplem na přechodu kontaktů nataví termoplast a kontakty "zalezou" do izolace. Nahřátím (pistolovou páječkou) je lze vrátit zpět a je třeba je zajistit zalitím epoxy pryskyřicí. Takto jsem jich opravoval několik a myslím,že by tato rada byla užitečná i v FAQ.(Kdo by to hledal v tematu baterka? ).

Napsal: pát pro 25, 2009 10:10
od Little Red Riding Hood
Petr HC, hmmm.. díky, to je hodnotná rada, kouknu se na to... jestli to vyřeši tento problém, bude to poslední darek k vanocům.. :)

Napsal: pát pro 25, 2009 11:29
od Křečík Barbuška
A je též vhodno odlehčit spínačce použitím relátka.

Napsal: pát pro 25, 2009 16:46
od Little Red Riding Hood
Koko Loko, mam komplet eletriku z 07, myslím že relatko už není kam přidat..

Napsal: pát pro 25, 2009 18:40
od Křečík Barbuška
Je, máš tam takový konektor, na straně podběhu spolujezdce, není asi zapojen úplně, stačí tam něco doplnit nebo se na ten konektor vyprdnout a udělat si to otrocky, prostě vřadit do drátu ovládací cívky startéru spínací kontakt relé.