Stránka 70 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte dub 17, 2012 08:36
od Teepee
Byl jsem svědkem praktického přezouvání gumy. A vmontování ráfku do pneumatiky (nové, tuhé a houževnaté) spravila nakonec 5tunová panenka (dvoutunka nějak nestíhala) a spousta ran cca 3-4kg palicí a spousta kroucení monterpákami. Celkem asi 30-45min. úsilí. A tak jsem marně přemýšlel, jestli není nějaký šikovný fígl, jak si to rozepřít, aby to bylo hladké a nebyl výsledkem otlučený ráfek s uštíplým jedním krajem. :dontknow:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte dub 17, 2012 08:46
od Michal Pokorný
Tak ono u takových rozměrů to asi nikdy nepůjde jako po másle.
Mně docela dával zabrat i ten obyčejný systém s pérem (kruhem) u P-V3S :oops: Když už jsem tam to péro nacpal, tak jsem pak při foukání nikdy neměl dobrý pocit, pořád se mi zdálo, že tam nějak nedokonale zapadlo :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte dub 17, 2012 10:33
od Honza 21061
Nojo, na Karosách občas se stane, že se u provozně-muzejních a značně shnilých kousků rozhodne podívat na světlo celý motor i s převodovkou. :mrgreen:
Nejlepší je, jak se to vždycky celé utrhne od hadic, takže z toho začne téct voda, většinou se urve i něco z čeho vyteče olej a když se podaří, utrhnou se dráty nebo přívod vzduchu ke stopventilu, do toho se ještě ohne táhlo ručního stopu a ten motor ze kterého teče všechno co může, prakticky nikdo nezastaví. Jedině snad zařadit kvalt u manuálu, nebo urvat přívod nafty u filtrů nad motorem. Ten paradoxně pád motoru přežije, protože tam bývají dlouhé hadice. :axe:

Mně se nedávno stalo, že se mi za jízdy přelomila suvka u pravého kola a to snad musela být nějaká vada materiálu nebo co... Od té chvíle jsem byl "pozor vybočuje", protože zadek začal tancovat podle toho, jestli se zrovna přidalo nebo ubralo. Ujel jsem ještě pár kiláků, než mi došlo co se stalo, pak se to ještě zhoršilo a musel jsem to odstavit.
Měl jsem na to nějaké štěstí, protože pár dní potom se při mojí šichtě na jiném autobusu stejným způsobem "přetrhl" stabilizátor na přední nápravě, to byla rána jako
z kanónu. Taky to šlo hned na dílnu a nikdo nechápal, jak se to mohlo stát... :toimonster:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte dub 17, 2012 12:41
od Laďuša
Asi jezdíš jako Chirón s autobusem :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte dub 17, 2012 12:54
od Honza 21061
To sice někdy může připadat, ale obojí se stalo na úplně rovné silnici bez nárazu do díry, ani žádného jiného zvýšeného namáhání. Prostě to obojí křuplo. :)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: stř kvě 16, 2012 09:25
od Michal Pokorný

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: stř kvě 16, 2012 09:57
od radek mb
Takže v rámci rekvalifikace od pracovního úřadu jsem si začal dělat profesní školení řidičů sk. D. Podmínkou k tomu, aby mi školení ÚP zaplatil bylo mít hotové psychotesty. Naivně jsem doufal, že mi budou stačit na kamion, ale není tomu tak, autobusáci je mají přísnější. Tudíž jsem jimi musel projít znovu. 4 hodiny mě vařili ve vlastní šťávě, ale splnil jsem bez omezení. Už mi z povinných 25 hodin teorie zbývá jen 7 a pak 10 hodin jízd a samozřejmě závěrečný test. Vypadá to, že přeci jen, s velkou pravděpodobností, se ze mě stane autobusák.
Jen bych se zastavil u závěrečného testu. Moc by mě zajímalo, kdo takovou hovadinu vymyslel, respektive ty otázky tam. Nechápu, na co musí řidič busu vědět, jaké jsou hlavní cíle logistiky, k čemu slouží kanbanová karta nebo jak se nazývá mezinárodní dohoda o přepravě zboží podléhající rychlé zkáze.... To aby člověk byl nejen řidič, ale i právník, ekonom, zdravotník a výzkumný expert z oblasti dopravy. Co mě utěšuje je fakt, že těch 80 otázek, na které je vyhrazeno 90 minut, zvládám do 10 minut s jednou, maximálně dvěma chybami.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 18:11
od Michal Pokorný

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 18:29
od Luděk Musil
... obsaditelnost při normě 8 lidí na m2 :shock: :shock: ...
8 vietnamců na čtverečnej metr bych pochopil, ale při takovém počtu na tak malý prostor nelze ani provádět kopulační pohyby. L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 18:34
od Laďuša
Tuta norma platí dodnes a obsazení vozidel se bere podle toho. Taky mi to příde celkem zajímavý, ale ono to nebude tak horký. Zrovna včera jsem nad tim cestou ze školy dumal a když máš 2 dvojsedačky za sebou, tak kolik to zabere? Tak ten metr čtvereční jestli, a to tam sedí 4.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 18:52
od Luděk Musil
To je sice tak nějak pravda, ale při tomto počtu lidí bych už trpěl minimálně nedostatkem kyslíku a klaustrofobií. Nehledě na to, že bych se asi nedokázal protlačit ke dveřím dřív jak na konečné ... a to už by lidi kolem mě byli jak pr....a. L.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 19:07
od radek mb
Tak dneska jsem provětral Karosu na trase Mělník, Kralupy, Líbeznice a Mělník a docela jsem si to užil. Řídit bus je přeci jen trochu jiné než kamion. Ale ta vůle v řízení....

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 19:15
od Michal Pokorný
Eh, prd, v Ikarusu je vždycky místa dost, však jen na schody co se lidí vejde 8)
Obrázek

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 19:17
od radek mb
:pale: To mi připomíná MHD v Kyjevě

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: čtv kvě 31, 2012 19:23
od Michal Pokorný
Hlavně že se vejdou :mrgreen:
Obrázek