Stránka 70 z 109

Napsal: stř led 03, 2007 20:56
od tonda
Taky mi někdy po nastartování se roztřese motor, otáčky spadnou a zdechne. Tak jsem hodil potenciometr škrtící klapky do sklenky s lihem ať to nasákne. Líh mu neublíží. Musel jsem také bohužel vyměnit svíčky BRISK i když byly nové, za BOSCH, protože zase pro změnu vynechával někdy při rozjezdu některý válec. Detekce jiskření stanovila výpadky vysokého napětí na cívce 1. a 4. válce, při zvýšeném plnění válců počas akcelerace. Kupodivu při deceleraci, zřejmě následkem nižšího tlaku ve válcích bylo vše v pořádku, neprojevilo se ani střílení do výfuku. Tak jsem snížil odtrh na svíčkách na 0,6 mm, aby se odlehčilo spínacím tranzistorům v modulu zapalování a vysoké napětí tolik nevzrůstalo.
Zatím se to chová normálně a jede to dobře. Je to Lada 2112 16 V r.v. 2001

Napsal: stř led 10, 2007 20:11
od rudo.
Podľa toho čo som na RU fóre zistil, sú najvhodnejšie sviečky NGK, už to tu niekedy spomínal aj Pilotek. Ja som tiež musel meniť sviečky za Bosch trojelektródové, také mi odporúčali vtedy v predajni Lada u nás. Ty máš jednoelektródové? Ten potenciometer vo svojej RU knihe" Za ruľom" nemám označený. Mám lambda sondu iba pred katalyzátorom, zrejme je to Euro 2 a r.v. 2001, 1,5 16V. Je tam označený iba vzduchový uzol a v ňom čidlo polohy vzduchovej klapky a regulátor voľnobehu. Kde je ten potencometer? Skús mi niečo poradiť. Dík.

Napsal: pát led 12, 2007 11:02
od franta
Zdar chlpci a děvčata, chci se zeptat na několik věcí. Dájí se někde regulovat otáčky na volnoběh( nějaký šroub nebo něco podobvýho), kde se nachází ten regulátor volnoběhu?
Děkuji Franta

Napsal: pát led 12, 2007 11:07
od Skalouš
Jestli se nemýlím, tak ten šroubek se jmenuje řídící jednotka a šroubovák se nazývá dignostický přístroj. :-)

Napsal: pát led 12, 2007 11:43
od Jiri
sroubek existuje ale buh te chran s nim hybat! vymezije totiz polohu klapky tak aby se nedotykala saci roury...a nemohla se vibracema poskodit.
jinak pokud nedrzi volnobeh tak je vetsinou na vine servo obtokoveho kanalu skrtici klapky pomoci ktereho drzi ridici jednotka konstantni otacky motoru (otacky se muzou zvysit v pripade volnobehu se zapnutou klimatizaci (ridici jednotka s je na to stavena) nebo u studeneho motoru , nebo pri nizkem napeti baterie) (max do 1000-1200rpm)
dlasi problem muze byt cidlo uhlu otevreni skrtici klapky a taky vaha vzduchu.
pokud to blbe startuje a nechce drzet volnobeh tak doporucuju zkusit odpojit vahu vzduchu - ridici jednotka pak jede s nahradnim programem a ignoruje vetsinu cidel.
pokud to nezabere tak lze podlozit doraz skrtici klapky lepici paskou 2-4 vrstvy a zvednout nouzove volnobeh aby se s tim dalo normalne jet. To servo obcas blbne a po nejake dobe da pokoj... mozna ze se da rozebrat a vycistit. Samozrejme problemu muze byt daleko vic - preju hodne zdaru!

Napsal: pát led 12, 2007 11:58
od Jiri
tonda: pokud se nepletu tak 1. a 4. valec jsou jedou ze stejne civky takze bych nevidel problem ve svickach ale v elektricke pevnosti izolace zapalovaciho bloku.
Nekde na ukrajinskejch strankach byl a popsana oprava toho modulu (snad vymena tranzistoru, vcetne toho jak se k tomu v tom zalitym bloku dostat)
Ano, zmenseni elektrodove vzdalenosti tomu pomuze, jiskra bude skakat tam kde ma - otazka je jak dlouho - mel bych strach vyjet z gazaze ze se to nekde posere a ja s tim na ceste nic nezmuzu)
btw. blok zapalovani odesel kdysi Martine (chodi sem jeste vubec?) a sice s tim dojeli domu ale katlalyzator byl na odpis (nekde v archivu t o bude) lambde takovy provoz taky nedela nejlip..
Pozn. moderátora: Martina je doma na mateřské - tedy má jiné radosti. L.

Napsal: pát led 12, 2007 12:48
od tavri
Blok zapalovani mam taky nahradni, ten puvodni jsem nasel lezet na podlaze pod sedackou a koupil jsem ho i s autem. Nechal jsem ho ohmicky promerit a pry mu nic neni... No ale asi nejakej duvod to melo, ze tam dali jinej...

Napsal: pát led 12, 2007 12:55
od Jiri
nevim nevim.. at mi nekdo napise jak ten blok meril... muzeme podebatovat:-)) o konstrukci takovyhle veci preci jen neco vim a taky vim co musi vydrzet.....
ale muze byt v poradku, lidi v servisu intuitivne meni jednotlive dily dokud to nejede a pak s autem honem pryc aby se neposralo jeste neco jinyho

Napsal: pát led 12, 2007 13:04
od franta
Jiří a kde se to servo volnoběhu nachází, jak vypadá?
Dík Franta

Napsal: pát led 12, 2007 15:51
od Jiri
franta: predpokladam ze vite kde je skrtici klapka - z jedne strany je lanko a z druhe je potenciometr - cidlo polohy klapky (vedou k nemu 2 draty) a pod nim je to servo - myslim ze k nemu vedou dalsi 2 nebo spis 3 draty.
takhle nejak si to pamatuju ze 111ky (mel jsem 8ventil) u 16v to bude mozna trosku jinak ale v zasade plati ze tam kde konci plynove lanko v motoru tam to bude ..... a vedou k tomu draty:-)))

Napsal: sob led 13, 2007 11:05
od honzat
Dneska jsem ráno opět nenastartoval pořád mi odebírá něco proud z baterky, i po výměně přístrojové desky. I když je auto v záruce dojedu si ke svému místnímu elektrikáři. Záruční oprava by mě stála 2x cestu do Plzně a zpět a 2 dny dovolený. :(

Napsal: ned led 14, 2007 22:54
od Jiri
zadravim, omlouvam se ale od cervna lonskeho roku jsem u u lady nemel otevrenou kapotu a te uz neni ani kam se podivat.... rad bych popsal kde ti je a jak to vypada..ale....nemohu slouzit....:-(

Napsal: pon led 15, 2007 08:55
od franta
Jiří Děkuji za rady a ještě bych se chtěl zeptat, jestli, pokud rozdělám rozdělovač(tři, čtyři šrouby, chtěl bych ho vyčistit, nebo aspoň se podívat jak to vypadá vevnitř) nebude nějaký problém(nevyskáčou nějaká pérka apod.). Děkuji Franta

Napsal: pon led 15, 2007 09:05
od tavri
A kde tam je rozdělovač? :roll:

Napsal: pon led 15, 2007 09:07
od Wolf
franta píše:... pokud rozdělám rozdělovač...
:shock: :?: :?: :?: