Stránka 69 z 190
Re: Lada Vesta
Napsal: čtv dub 13, 2017 19:31
od stano112
Cory píše:A hned 4 lady vedla seba... Ved to je viac ako bolo na letnom zraze
To vás tam bolo tak málo?To ja mám doma minizraz každý deň,keď mám doma tri kusy
.
Re: Lada Vesta
Napsal: čtv dub 13, 2017 19:53
od Cory
No, vela nas nebolo
Re: Lada Vesta
Napsal: čtv dub 13, 2017 20:53
od Liftback
Tak ma napadlo urobiť zraz s Vestou a Grantou pred Kalinami za plotom na predajni v Humennom..a bude tam aj Niva
Ale ja sa im tam ukážem trochu ich ponaťahovať, keď už tam Grantu asi nemajú, ale za Vestou by verím že aj vonku dokázali vybehnúť, ak trošku sledujú čo sa deje.
Re: Lada Vesta
Napsal: pát dub 14, 2017 19:58
od minox
stano112 píše:Presne,s každým autom sa jazdí akosi ináč.Konštruktér auta viac menej predurčí,ako budeš s autom jazdiť.Ak si zvyknutý na Fabiu 1,4 8V,tak sa budeš musieť preorientovať na niečo iné,ak ti príde Vesta.Ladácke 16V "nelúbia" nízke otáčky.Takže si budeš musieť prestaviť uši na vyššie točky
.Ale neboj,zvykneš si rýchlo.
Mne sa to strašne lúbi,ten motor je výborný.Zo začiatku mi trocha vadila tá spotreba,ale za ten pocit to stojíJazdil som s tým na spotrebu a áno dalo sa jazdiť na 6 litrov aj menej.Teraz to točím na 4000-4500 otáčok a ten motor si užívam.A zožere to o pol litra až liter viac.Ale je to úplne iná jazda..
Problém je s tou dvojkou ako píše Cory.Proste vytočíš jednotku na 3000 otáčok,zaradíš dvojku a otáčky klesnú na 1800.A to je veľký rozdiel.Mezdi ostatnými stupňami je to rozdiel 800-900 otáčok.A ako som sa dočítal,tak Vesta má také isté odstupňovanie ako Crosska aj stály prevod je rovnaký 3,9.Čo som sa zatiaľ vozil na Veste,tak tá prevodovka bola tichá,otázka je,koľko jej to vydrží.Na 1 a 2 použili nové viacprvkové synchróny od INA,tak sa uvidí čo to spraví.Ale ten veľký rozdiel medzi 1 a 2 tam ostal
.
Stano ešte som na novych Ladach nesiel, ale hádam si zvyknem. Ono všetko zle na niečo dobré. Na Fábií ma (častokrát keď beriem rodinku) na výlet berie panika, keď sa predo mnou vláči nejaké auto, ktoré sa mi ani nedá predbehnúť. Tak dúfam že Vesta bude živšia kedže je to 78kw a teraz mám 44kw a rozdiel pocítim hlavne pri predbiehaní.
Mne žerie fábia priemerne okolo 8-9 litrov, tak ked bude žrat Vesta 7 tak budem viac než spokojný
Neviem čo to znamená ked je hlučná prevodovka, dufam ze to ani nepoznam
Re: Lada Vesta
Napsal: pát dub 14, 2017 21:20
od DJW
Lada motory vo vseobecnosti nie su sprintery ma stvrt mile, krutak by mohol byt aj vacsi. Ale na predbiehanie aj s plnym autom je sily dost.
Kazdopadne slusne kilowaty zabezpecia, ze ak ju rozbehnes, uz rychlost udrzi. Na starych 16V desiatkach nebol problem ist 180, Priory sli aj nieco malo cez 200 (nebol problem polozit rucicku na tachometri)
Re: Lada Vesta
Napsal: pát dub 14, 2017 23:43
od stano112
Šprintery teda nie sú,ale v bežnej premávke sa veru nestratia.Ten krútiaci moment je teraz dosť slušný(desiatkova rada myslím 125,motory 21126 už majú 145),takže na auto Kalina 2 postačuje v pohode.Navyše crosska má stály prevod 3,9 tak je to auto živšie.S Vestou to sa uvidí,počkáme si na Coryho.Budeme to mať z "prvej ruky"
.Ja čo som s ňou zatiaľ absolvoval tých zopár kilometrov,tak je to ťažké porovnať.Ono ten motor mal len niečo cez 500 km,a bol ešte taký "zakríknutý".Aj môj na crosske sa "prebral" až po 10 000 km a teraz my robí len radosť
Zatiaľ.Síce Vesta má o 6 kW viac ako motory 21126,ale krútiaci moment narástol len o 3 Nm.A Vesta je predsa len väčšie a ťažšie auto ako Kalina.Ale aj tak si myslím,že ten motor bude postačovať na bežné jazdenie aj predbiehanie.
No a človeče 8-9 litrov na 1,4 Fabiu...to je silná káva.Veď kolegovci sa chvália,že im to papá 5 litrov
.Asi potom na 50 km.
Re: Lada Vesta
Napsal: sob dub 15, 2017 04:44
od Cory
No, 145 Nm, ale pri 4000 ot. Cize niekde okolo 1000ot sa krutak moze rovnat krutaku felicie
Re: Lada Vesta
Napsal: sob dub 15, 2017 14:29
od DJW
1.6ka by ho mala mat plochejsi, nie?
Mne desiatka slapala slusne od 2000 otacie a dlhie rocne trady v mesre som jazdil 4ka okolo 1700ot ci bolo cca 55km/h
Re: Lada Vesta
Napsal: sob dub 15, 2017 15:18
od Georgius
DJW píše:Lada motory vo vseobecnosti nie su sprintery ma stvrt mile, krutak by mohol byt aj vacsi. Ale na predbiehanie aj s plnym autom je sily dost.
No, tohle mi nějak při prodeji zapomněli říct
- pokud člověk ví, že optimum krouťáku (1500 16V 128 N/m) je 3500 a drží se vyšších otáček, tak pořád jede tak, že je rovnocenným "soupeřem" až dvoulitry a výš
. Akorát pak nejezdí pod 6 litrů ... I když včera jsem si dal sportovních cca 100 km a spotřeba navzdory svižné jízdě byla 6.3 dle počítače, t.j. reálných 6,6 l/100. Ale nevím o kolik bude těžší Vesta SW proti desítce, jestli ten nárůst krouťáku/výkonu bude dostatečný ...
Re: Lada Vesta
Napsal: sob dub 15, 2017 15:58
od stano112
Tu je porovnanie charakteristík motorov 1,6 a 1,8 montovaných do Vesty.1,8 zatiaľ len v Rusku.
Ten nárast o 20 Nm oproti desiatkovej rade u motora 1,6 je myslím postačujúci.Zaujímavý je krútiaci moment 1,8 litrového motora 170 Nm a ako píše výrobca,potenciál tohto motora čo sa týka zvyšovania výkonu ešte nie je zďaleka vyčerpaný.Ten motor by mal mať variabilné časovanie sacích ventilov,ale princíp by nám mohol ozrejmiť skôr Cory,ja si na to netrúfam
.
Re: Lada Vesta
Napsal: sob dub 15, 2017 22:12
od Georgius
Teda škoda, že nám tu 1,8ku Jevrosajůz asi nedovolí dovézt, byl by to rovnocennější soupeř papírovým hodnotám tříválcového embéčka (mimochodem, jak to že 1,2 má horší krouťák i výkon ? ):
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 17, 2017 10:04
od minox
Tak som sa dozvedel, že aj tá moja Vesta je už na Slovensku po preclení
Pred fábiou som jazdil na felicii 1,6mpi a tak som si zvykol, že ked som mal fabiu, tak som sa chodil pozerat, či nejdem na tri valce. Felda mala zrychlenie z 0-100 tusim za 12 sek a fabia 1,4 za 16,5sek ale pri dobrom radeni sa mi zda moj kus pomalsi, nieco okolo 18s, aj to asi preto, ze je zleniveny po mojej nizkootackovej jazde.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 17, 2017 12:42
od Cory
Georgius píše:Teda škoda, že nám tu 1,8ku Jevrosajůz asi nedovolí dovézt, byl by to rovnocennější soupeř papírovým hodnotám tříválcového embéčka (mimochodem, jak to že 1,2 má horší krouťák i výkon ? ):
1) EU je uplne jedno, co to bude za motor, kludne aj 3,5l, ale musi plnit normy. V sucasnosti je predaj automobilov Lada v EU tak maly, ze sa neoplati upravovat motory 1,8 pre EU. Navyse motor 1,8 obsahuje vela suciastok z dovozu, co navysuje jeho cenu. A vobec nie je iste, ci v dnesnej tazkej medzinarodnej situacii vobec pouzivaju suciastky z dovozu, alebo sa ich snazia vyrobit sami = nizsia kvalita.
2) Za tou 1,8kou by som sa zatial nejak netahal, ma jeden vazny nedostatok, ktory sa moze prejavit dost skoro, ale dalo by sa to kompenzovat napriklad castejsou vymenou oleja (kvalitneho)
3) 1,2 TSI podla grafu horsi krutak nema, ma ho vyssi o 5Nm a HLAVNE ho dosahuje v sirokom spektre otacok, odhadom tak 2500ot, kdezto 1,8 dosahuje najvyssi krutak len v jednom bode, hoci potom trosku klesne a krivka je plocha dalsich cca 1000ot. Ale to uz je vo vysokych otackach. Takze paradoxne, ta 1,2TSI bude mat pocitovo lepsi tah a v nizkych otackach. Rozdiel vo vykone je necelych 10kW, co nie je az take podstatne, ide o krutak.
4) 1,8ka je motor, ktory je koncepcne cca 15 rokov zastarany, takze ci sa niekto boji konkurencieschopnosti takeho motora, neviem. Ale urcite obavy tu mozu byt, kedze je to stale jednoduchy motor, co moze vyrazne ovplyvnit buduce naklady na prevadzku.
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 17, 2017 14:17
od Majo
Tie údaje o spotrebe vo vyšších otáčkach si tipujete? Lebo každý, kto niečo odjazdil s v podstate akýmkoľvek 16V Lada motorom, by potvrdil, že to v otáčkach nežerie. U 21126 sa mi nie raz stalo, že pri športovej jazde, kedy otáčky neklesali pod hodnoty krútiaceho momentu, spotreba o pár deci klesla. U starého 1.5 16V V desiatke sa mi pri podobnom štýle spotreba nezmenila. (Dokonca ani na LPG)
Re: Lada Vesta
Napsal: pon dub 17, 2017 14:23
od Cory
Majo píše:Tie údaje o spotrebe vo vyšších otáčkach si tipujete? Lebo každý, kto niečo odjazdil s v podstate akýmkoľvek 16V Lada motorom, by potvrdil, že to v otáčkach nežerie. U 21126 sa mi nie raz stalo, že pri športovej jazde, kedy otáčky neklesali pod hodnoty krútiaceho momentu, spotreba o pár deci klesla. U starého 1.5 16V V desiatke sa mi pri podobnom štýle spotreba nezmenila. (Dokonca ani na LPG)
Suhlasim, sice neviem ako je to s motormi 2112 a 21124, ale 21126 (to je ten, co mam v Priore) ma pri "sportovej" jazde nizsiu spotrebu ako pri kludnej jazde.