ventilator k chladiči
Moderátor: Moderátoři
Pokud připojíš spínač paralelně na čidlo, není nijak proudově namáhán - tudíž nemůže hořet.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
No - a teď by měl Kewin-tomáš říct/napsat, co z toho všeho pochopil/nepochopil a kterým směrem se budou ubírat opravy/úpravy jeho vozu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
no neco sem z toho pochopil neco mi trvalo trochu dil ale nakonec taky.myslím že vypínače už jsou dnes natolik silné aby to udrželi a nespálily se.každopádně díky zapomoc
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
No... fyziku ani s vyvojem neukecas... jednoduchy maly vypinac ti casem umre, kdyz s nim budes primo spinat proud do vetraku. Nebo si tam muzes dat vypinac na lustr - ten to prezije
Ale nejlepsi bude kdyz se presvedcis sam - jen si dej nekam do kabiny hasici pristroj.
btw: nejlepsi a nejjednodussi je poridit si maly kolebkovy nebo packovy vypinac a od nej vytahnout dva dratky, ktere pripojis na ty same svorky/vyvody, kam se ma pripojit cidlo v chladici (==paralelne) - nemusis delat nove rele a vypinac te bude mit rad.
Ale nejlepsi bude kdyz se presvedcis sam - jen si dej nekam do kabiny hasici pristroj.
btw: nejlepsi a nejjednodussi je poridit si maly kolebkovy nebo packovy vypinac a od nej vytahnout dva dratky, ktere pripojis na ty same svorky/vyvody, kam se ma pripojit cidlo v chladici (==paralelne) - nemusis delat nove rele a vypinac te bude mit rad.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Vidíš to - to mě nenapadlo. Jen na vypínač chytit z jedné strany kostru a z druhé strany drát na příslušný pin od ovládací části relátka. L.btw: nejlepsi a nejjednodussi je poridit si maly kolebkovy nebo packovy vypinac a od nej vytahnout dva dratky, ktere pripojis na ty same svorky/vyvody, kam se ma pripojit cidlo v chladici (==paralelne) - nemusis delat nove rele a vypinac te bude mit rad.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
A že tu o tom celou dobu mluvím - spínač paralelně na čidlo = nebude proudově namáhán - páč ovládá pouze spínací relé, stejně jako čidlo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jen úplně na okraj debaty: je zajímavé,že čidlo u 105/120 fungovalo zároveň i jako spínač. A to , pokud si pamatuju, jak v podobě takové té černé "kostky" s čenichem do chladiče, tak i v podobě " matice". velmi podobné tomu, co je v chladiči se saharou. Že by ten motor měl menší příkon? Jedno je jisté, tam žádné relé není. ( parafrázuji dílo Járy da Cimrmana: "tam žádný vodiče nejsou" - Dlouhý, Široký a Krátkozraký).
Ano, žádné relé tam není - a proto se tyto čidla mění jak na běžícím páse.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Š 105/120/130 tam skutečnš žádné relé neměly, takže ty spínače odcházely neskutečně To soudruzi v AZNP poněkud nedomysleli Bylo ta hlavně tím, že to čidlo němělo přesně definované polohy zapnuto - vypnuto, ale byl tam bimetalický pásek který ten pohyblivý kontakt postupně přikládal k tomu pevnému el. oblouk umí své. Dnes se dají koupi nějaké druhovýrobní které mají přesně definováno ON/OFF,
ale stejně, relé je jistota.
Na naší ladě 2103 jsem ruční spínaní ventilátoru chladiče vyřešil takto : minus od ovládačky relátka jsem dal přes páčkový vypínač v kabině na kostru a protože jsem chtěl kontrolku, tak jsem totéž provedl s minus vodičem od kontrolky sytiče při zapnutí ventilátoru se s ním rozsvítí oranžová kontrolka Jednoduché, účelné. Stačily 2 dráty, vypínač a chvíle práce
ale stejně, relé je jistota.
Na naší ladě 2103 jsem ruční spínaní ventilátoru chladiče vyřešil takto : minus od ovládačky relátka jsem dal přes páčkový vypínač v kabině na kostru a protože jsem chtěl kontrolku, tak jsem totéž provedl s minus vodičem od kontrolky sytiče při zapnutí ventilátoru se s ním rozsvítí oranžová kontrolka Jednoduché, účelné. Stačily 2 dráty, vypínač a chvíle práce
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
Do "vrtule " vedou dva dráty: černý = kostra, tedy mínus a modrý = plus od relé, které je umístěno v pojistkové skříňce. Oba dráty jsou poněkud silnější, aby převedly nějaký ten Ampér navíc, co vyžaduje výkon elektrického motoru, co točí tou "vrtulí". Do chladiče nic nevede, naopak. Od chladiče, tedy té "matice", co je v něm zašroubovaná, jeden drát bere kostru odněkud ( pro tenhle moment to není důležité ) a po sepnutí tepelného spínače ( to, když se mu začne zdát, že je voda v motoru už moc horká ) pustí dál ten mínus do toho relé, co jsem o něm psal v předchozích větách. Ten mínus, spolu s plusem ( kterej tam ale už byl před tím, ale sám ) v tom relé scvaknou kontakty, co pustí tím tlustým, modrým drátem plus do elektrickýho motoru, co točí tou vrtulí a už to jede. A ty dráty, co vedou k té matici = tepelnému spínači, jsou černý a černobílý.
Naposledy upravil(a) Dobi dne pon čer 11, 2007 21:11, celkem upraveno 1 x.
Jo, saharu - tedy vrtuli máš připojenou k ostatním drátům přes konektor. Černý drát je kostra. To bude to, jak říkáš s očkem. Prostě se to někde přidělá ke karoserii, třeba k matici, co drží držák houkaček nebo někde poblíž. Ten vede minus. Ten druhý, barevný, vede plus a to od spínacího relé, pro které je i u 05 připravená " díra" v pojistkové skříňce ( NE od té matice s dráty, co je našroubovaná ve chladiči ). To relé je pak ovládáno tepelným spínačem ( maticí ve chladiči ), který ale u 05/89 asi nebyl, tedy se musí udělat. Vyřešit to jen obyčejným spínačem bych moc neradil. Pořádný spínač tu vrtuli sice utáhne, ale může se stát, že Ti teplota vody poletí najednou nahoru ( někde stojíš a nechladí se to náporem vzduch jako za jízdy), Ty si toho nevšimneš a uvaříš motor !!! V každém případě bych to řešil tak, jak to má 03, 06 a 07 = termospínač a relé a ruční spínač, třeba i s kontrolkou ( je to dobrá věc ) jako doplněk.