zadní brzdový váleček
Moderátor: Moderátoři
zadní brzdový váleček
Dobrý večer,
při koupi nového zadního brzdového válečku na Lada 2107 (1989), na mě prodavač vznesl dotaz ohledně toho, zda chci váleček, který se dá rukou uplně stlačit (písty zalezou uplně) a po uvolnění se zase vrátí zpět do výchozí polohy nebo který stlačit nejde. Sám totiž nevěděl, který mi má prodat. Vzal jsem ten, který se dá stlačit. Chci se zeptat, který je "lepší" nebo proč je mezi nimy takovýto rozdíl. Doplňuji, ze zadni brzdy na Lada 2107 nemaji zadne srouby na stelovani, ani jine zařízení na víc. Jsou tam proste jen pakny, pruziny a valecek.
při koupi nového zadního brzdového válečku na Lada 2107 (1989), na mě prodavač vznesl dotaz ohledně toho, zda chci váleček, který se dá rukou uplně stlačit (písty zalezou uplně) a po uvolnění se zase vrátí zpět do výchozí polohy nebo který stlačit nejde. Sám totiž nevěděl, který mi má prodat. Vzal jsem ten, který se dá stlačit. Chci se zeptat, který je "lepší" nebo proč je mezi nimy takovýto rozdíl. Doplňuji, ze zadni brzdy na Lada 2107 nemaji zadne srouby na stelovani, ani jine zařízení na víc. Jsou tam proste jen pakny, pruziny a valecek.
Valcek ktory nejde stlacit ma v sebe zariadenie na automaticke vymedzovanie vole brzdoveho oblozenia. Lepsi je ten ktory pasuje do daneho systemu brzd. Nakolko pisete ze v brzdach nie je ziadne "externe" zariadenie na vymedzovanie vole, bud automaticke alebo manualne (excentre), tak sa obavam ze valcek co ide stlacit "pasovat" nebude.
Váleček který nejde stlačit rukou - jedná se o samostavné brzdové prasátko. Pokud nemáš na nápravě žádný samostav, je nutností použít právě toto prasátko. Tudíž si ho nech v obchodě vyměnit, páč na 2107 tuším právě toto patří.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ano, je to skutečně tak. Modely 2105 / 2107 a odvozené modifikace mají válečky s vnitřním samostavem. Na první pohled se od běžného válečku neliší nijak výrazně, ale je rozdíl uvnitř (šroubovice se závitem).
Prakticky to funguje velmi podobně jako zadní kotoučová brzda u VW / Škoda (pokud někteří znáte). Tam když chcete zatlačit pístek do válečku, nejde to klasickým zasunutím, musíte s pístkem otáčet.
Pokud byste na brzdy 2105 / 2107 použili běžné válečky pro modely 2101 / 2103 / 2106, nedojde k vymezení pracovní vůle v odbrzděném stavu mezi čelistí a bubnem a při každém odbrzdění by se čelisti vracely do základní polohy. Prakticky by vůz nebrzdil a nebo jen s novými čelistmi a bubny, a i to by mělo sníženou účinnost.
Prakticky to funguje velmi podobně jako zadní kotoučová brzda u VW / Škoda (pokud někteří znáte). Tam když chcete zatlačit pístek do válečku, nejde to klasickým zasunutím, musíte s pístkem otáčet.
Pokud byste na brzdy 2105 / 2107 použili běžné válečky pro modely 2101 / 2103 / 2106, nedojde k vymezení pracovní vůle v odbrzděném stavu mezi čelistí a bubnem a při každém odbrzdění by se čelisti vracely do základní polohy. Prakticky by vůz nebrzdil a nebo jen s novými čelistmi a bubny, a i to by mělo sníženou účinnost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Je ale mozne, ze se kolo kouse, jelikoz pakny byly od brzdove kapaliny kdyz teklo prasatko. Nevim uz kolikrat jsem to smrdlal smirkem, ale vzdycky kdyz to rozeberu, tak tam jsou takovy cerny leskly plochy i kdyz podstatne mensi nez na druhem kole, ktere take teklo a pakny jsou zaspinene podstatne vice, ale to se nekouse.
Jako posledni moznou pricinu tohot jevu, bych daval za vinu poklesu celeho zadku, jelikoz zadni tlumice jsou stare 18 let a cela prava strana je vyrazne dole, mozna to pusobi na omezovac brzdneho tlaku a ten zvysuje tlak na zadni brzdy i kdyz zadek ve skutecnosti zatizen neni.
Jako posledni moznou pricinu tohot jevu, bych daval za vinu poklesu celeho zadku, jelikoz zadni tlumice jsou stare 18 let a cela prava strana je vyrazne dole, mozna to pusobi na omezovac brzdneho tlaku a ten zvysuje tlak na zadni brzdy i kdyz zadek ve skutecnosti zatizen neni.
Myslím že v nějaké knize(automobily VAZ, nebo tak nejak. Pomerně nove) autor psal, ze vadny tlumic muze zpusobit pokles perovani. Ale jak rikas, treba ne. Kazdopadne by to chtelo novy pruziny, ale ta cena. A take, hodne se to tu jiz resilo, ale nelze podle me jednoznacne odpovedet. Jestli nove pruziny na sedana nebo na kombika a zkratit. Nekdo rikal, ze kdyz koupil nove na sedana, tak si vubec nepomohl. Mam slibene nove zadni tlumice akorat, sice se nepouzivaly, jsou porad origo zabalene, ale lezi tam uz 10 let. Vadi to? nebo je to jedno.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3822
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Jo, Tůma to skutečně píše, ale jedná se tam o přední nápravupopest píše:Myslím že v nějaké knize(automobily VAZ, nebo tak nejak. Pomerně nove) autor psal, ze vadny tlumic muze zpusobit pokles perovani.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3822
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53