Nežere to nějak moc?? 2103

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Nežere to nějak moc?? 2103

Příspěvek od Jirka 2103 »

Zdravim
chtěl bych se zeptat na spotřebu - naše Lada 1500 z roku 1975 žere v průměru 11.75l / 100km. Jezdí se 98% po Plzni, ale zase nijak energicky - jezdí s ní otec, bude mu za 3 roky 70 let takže žádná sportovní jízda to není :wink: Otáčkoměr málokdy vyleze nad 3500ot/min. Je těch slabých 12l odpovídajících nebo je něco špatně nastaveno?

Dík za odpovědi
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Mno, už se to tu řešilo asi tisíckrát, zkus kdyžtak pohledat, dozvíš se víc informací.
Jinak spotřeba je to na město dle mého názoru trošku vyšší než normál. Kompletní seřízení tomu jedině prospěje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pool

Příspěvek od Pool »

2103 má psanou spotřebu 8 l / 100 při konstantní jízdě 80 km/h. Takže po městě může těch 10-11 l mít. Se starým vzduchovým filtrem, nekvalitním zapalováním, špatně nastaveným volnoběhem, je těch 11.75 l klidně reálných.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Přesně tak. Asi bych se pověnoval seřízení a údržbě vozu. Nejen starý filtr, svíčky a nesprávné seřízení, ale i tolik diskutované přední brzdy (váznoucí destičky v důsledku špatně se vracejících pístků ve válečcích kol) umějí své. Ale ten motor je jistě základ........

Škoda, žes nebyl v Příbrami (z Plzně je to co by kamenem......). Mohli jsme to řešit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Díky za odpovědi, omlouvám se, dlouho jsem se sem nedostal :wink:

O auto se snažím starat jak jen to jde, nemyslete si, že jsem nějaký dobytek co odmítá vzít šroubovák do ruky :wink:

Svíčky jsou tam cca 2 000km, vzduchový filtr taky tak. Dokonce jsem tu tenčí hadičku odvzdušnění motoru odvedl mimo filtrbox ven do ovzduší :?: Furt přes ní šel olej a nové filtříky odvzdušnění karteru nebyly..

Seřízení motoru asi nebude tak idelání jako to umí nějaký zarytý Ladista, ale myslím že je slušné - jakýkoli pohyb šroubkem směsi má za následek že motor přestane jít pravidelně :wink: takže v té optimální střední poloze :wink:

Předstih je dokonce vyšší než je tabulková hodnota, neboť s těmi 7° auto nejede, nechce se mu moc startovat (hlavně teplé)...

A v Příbrami jsem bohužel opravdu nebyl, je mi zatím 17 takže nemám ŘP a otec co žigula řídí si na nějaký srazy moc nepotrpí.. :?

Takže ještě jednou díky za nápady
Ty brzdy zkontroluji, nedávno jsem sice měnil destičky a hybnost pístků se mi zdála být OK, ale kdo ví jak se to změnilo :roll: prachovky jsou samozřejně nové, v pořádku.
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

No a podle mě sehrává i svojí roli mechanicky ovládaná klapka 2st.karburátororu.Musel by jsi tam dát jak karbec,tak i rozdělovač s podtlakem.Já se svojí21061 jezdil vždy do cca 8 l (7,5l)benzínu(na trat Kroměříž-Vyškov),měl jsem půjčenou na 2 měsíce sousedovu 03 z r.v1975 a jezdil jsem za 9l..takže ten podtlak dělá opravdu taky mnoho,základem však zůstává perfektně seřízený motor. :)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

FOMA píše:No a podle mě sehrává i svojí roli mechanicky ovládaná klapka 2st.karburátororu.
Musím trošku oponovat :D ... při karburátoru s mechanicky ovládaným II. stupněm sehrává největší roli noha řidiče :D . I s takto ovladaným karbem se dá jezdit se stejně nízkou spotřebou. jen to chce se naučit šlapat na plyn :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

Jasné s tím se nedá nic jiného než souhlasit.
Víťa
Příspěvky: 234
Registrován: pon dub 04, 2005 10:19
Bydliště: Blučina/Žabovřesky

Příspěvek od Víťa »

Jak to děláte, že vidíte, esi jedete za 7,5 nebo 9 l? :shock: Já si vždy řeknu, je to kolem deseti, dobrý :lol:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Víťa píše:Jak to děláte, že vidíte, esi jedete za 7,5 nebo 9 l? :shock: Já si vždy řeknu, je to kolem deseti, dobrý :lol:
pridavam plyn a dokud to sebou neskubne, tak jedu za malo a az to sebou skubne, tak jedu za moc :-) na dalnici se da jezdi bez skupnuti tak 110 - 120 z mirnych kopecku i 130.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vezmu plnou až po hrdlo a vynuluju počítadlo ... jezdím, jezdím, jezdím .... a pořád jezdím :D ... a ještě jezdím :D ... a znovu vezmu plnou až po hrdlo. To co jsem natankoval je tudíž přesně to, co mi uhltlo z nádrže :D . Pak se mrknu na počítadlo, kolik jsem nakroutil kilometrů a počítám :-). Jednoduché, že jo :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Aha, no jestli ses ptal na otevření druhé komory weberu, tak lehkou nohu a hrubý odhad. Mně to jinak při přechodu I.-II.neškube
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Vašátor píše:Aha, no jestli ses ptal na otevření druhé komory weberu, tak lehkou nohu a hrubý odhad. Mně to jinak při přechodu I.-II.neškube
Mě to taky neškube jen mě to zarazí do sedačky :lol: 8) :twisted:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Ještě bych měl malý dotaz - čím je nejlepší ty brzdový pístky ve třmenech rozhýbat? Myslím jestli je dobré použít třeba Konkor 101, nebo kapku motorového oleje pod manžety atd... Jak jsem na ně koukal tak jsou docela ztuha.. :?
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
shifty
Příspěvky: 23
Registrován: ned bře 19, 2006 22:20

Příspěvek od shifty »

Nejlepší na rozhýbání válečků je injekční stříkačka s brzdovou kapalinou no a pak už jen trpělivost :lol:
2105
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“