LADA 1800i - pokračování
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
LADA 1800i - pokračování
Tak tento víkend jsem vyměnil středový díl výfuku - znáte takové to práskání, vždy když jde válec do výfuku. Myslel jsem (tedy věděl jsem ), že je ve středovém dílu díra. Pravým důvodem praskání však byla absence jednoho šteftu - držáku krytu startéru.
Dále jsem musel vyměnit vačku za tu, kterou jsem měl v původním motoru vč. vahadel - ventily totiž nebylo možné seřídit.
Nyní, po najetí cca 500 km už je vůz/motor téměř tichý.
Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání. Nárůst výkonu je ovšem znatelný.
A protože byl "dlouhý" víkend a navíc příprava na Příbram, pracoval jsem taktéž na další věci, kterou jsem měl naplánovánu už od loňské Bechyně. Zde je výsledek (prosím - moc nehanět - jsem amatér):
Dále jsem musel vyměnit vačku za tu, kterou jsem měl v původním motoru vč. vahadel - ventily totiž nebylo možné seřídit.
Nyní, po najetí cca 500 km už je vůz/motor téměř tichý.
Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání. Nárůst výkonu je ovšem znatelný.
A protože byl "dlouhý" víkend a navíc příprava na Příbram, pracoval jsem taktéž na další věci, kterou jsem měl naplánovánu už od loňské Bechyně. Zde je výsledek (prosím - moc nehanět - jsem amatér):
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř kvě 09, 2007 10:54, celkem upraveno 1 x.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: LADA 1800i - pokračování
Ludku, ale snizit predstih na RJ preci jde, opak je problemovy ... (anebo prejdi na 100 oktanu ). W.Luděk Musil píše:...Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání....
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ty (a téměř všechny 17-ky, do kterých jsem koukal) tam máš korektor předstihu ..... v mém voze neníWolf píše:...ale snizit predstih na RJ preci jde, opak je problemovy ...
Počkám až po záběhu ....... a jak se to bude tvářit na LPG. L.Wolf píše:...anebo prejdi na 100 oktanu...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ja myslim, ze pravdepodobne mas pol B12 RJ uzemnen pres pevny odpor natvrdo, aby se nedal snizovat predstih (vzhledem k LPG). Pokud tomu tak je, pak by se jeho vymenou dal snizit i predstih. W.Luděk Musil píše:Ty (a téměř všechny 17-ky, do kterých jsem koukal) tam máš korektor předstihu ..... v mém voze není
Ten zásah do regulace předstihu bude nesporně potřebný a asi dost razantní. Změnou stupně komprese o cca 15-20% (dle odhadu) a celkově přestavěného motoru bude nejlépe předstih odladit na brzdě. Ale to není jen tak........
Luďku, začal bych od svíček. Je nezbytně nutné použít o dva stupně studenější svíčky (jeden stupeň kvůli kompresi a druhý stupeň kvůli LPG). Tedy používáš-li naše BRISKy, pak je třeba osadit LR12YC se standardním odtrhem 0,7 mm. Pokud BOSCHe, pak WR5D+.
A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.
Jó, kdo chce koně, musí mít na woves .
Luďku, začal bych od svíček. Je nezbytně nutné použít o dva stupně studenější svíčky (jeden stupeň kvůli kompresi a druhý stupeň kvůli LPG). Tedy používáš-li naše BRISKy, pak je třeba osadit LR12YC se standardním odtrhem 0,7 mm. Pokud BOSCHe, pak WR5D+.
A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.
Jó, kdo chce koně, musí mít na woves .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
To si myslim i ja. Ono totiz nejde vubec o chvilkove "zacvrlikani" pri prudsi akceleraci, to neni nejak skodlive, ale motoru velmi skodi jizda s detonacnim horenim po delsi dobu. A ruku na srdce - v rychlostech nad 80 km/hod, kdy se motor ztisi a zacina spise prevladat svisteni vzduchu muze snadno ujit pozornosti tento nepriznivy chod motoru. Vzrustani provozni teploty je ponekud opozdenym signalem. W.Marek píše:A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.
Moje slova.Wolf píše:To si myslim i ja. Ono totiz nejde vubec o chvilkove "zacvrlikani" pri prudsi akceleraci, to neni nejak skodlive, ale motoru velmi skodi jizda s detonacnim horenim po delsi dobu. A ruku na srdce - v rychlostech nad 80 km/hod, kdy se motor ztisi a zacina spise prevladat svisteni vzduchu muze snadno ujit pozornosti tento nepriznivy chod motoru. Vzrustani provozni teploty je ponekud opozdenym signalem. W.
Je potřeba to vychytávat postupně, protože odlaďovat prototyp bez diagnostiky je opravdu náročné.
Začal bych svíčkami a palivem. Potom bych se případně pustil do korekce předstihu. Ale ta brzda by byla nejvhodnější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Určitě ji přines ........ jak je velká? L.Trevor píše:mam hotovu diagnostiku na jednobod mozem ju priniest na zraz
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Luděk Musil píše: jak je velká? L.
Luďku, vím, že jsi malinko starší ročník - leč věz, že výpočetní technika pokročila a doba, kdy pro mikropočítač stavěli desetipatrový dům, je dávno ta tam. Pravděpodobně se to dnes vejde do notebooku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)