Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná
Moderátor: Moderátoři
Wolfe, mohu se zeptat na to proměření snímače polohy škrtící klapky? Mám dojem, že není úplně OK, většinou po nastartování studeného motoru mi to chcípne, (nastartuju, motor chvilinku běží a pak začnou padat otáčky až motor začne kuckat a chcípne). Po dalším nastartování už to nedělá. A když startuju napoprvé tak, žýe nechám motor naskočit a hned lehce prošlápnu plyn, tak už nechcípne.
K tomu měření, tam jsou tři dráty k čidlu. Mezi kterými se to měří?
Díky.
K tomu měření, tam jsou tři dráty k čidlu. Mezi kterými se to měří?
Díky.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Eriku, ja si to ted z hlavy nepamatuji a tak jenom doufam, ze Ti ted nenapisu nejaky blud. Myslim, ze pokud to budes merit primo u snimace, pak je to ten jeden samostatny. Presneji receno, jsou dva v rade, na jednom by melo byt referencni napeti 5V a druhy zemnici by mel byt nulovy, ve skutecnosti tam ale muzes namerit i napeti okolo 0,1V (vse proti kostre). No a ten co zbyva, treti nad nimi je prave ten se spravnym vystupnim napetim. Ale lepsi je to merit primo u RJ, a to hned ze dvou duvodu. Vylouci se s tim moznost nejakeho prechodoveho nebo ztratoveho napeni na trase a pokud nemas mezikus dodavany vyrobcem mezi snimac skrtici klapky a konektor, tak se spatne vytahuji nejake vodice ven pro mereni, neni to vsak nemozne. V krajnim pripade je mozne vytahnout pro ucely mereni slabe dratky napojene pred zasunutim konektoru, anebo se daji napichnout vodice pred konektorem slabou jehlou atp.. W.
Mě to občas dělá to že po nastartování klesnou otáčky na normální volnoběh (800ot.) a po pár sekundách si to "uvědomí" že je studenej motor a přidá to na cca 1100 ot. Když je větší zima (tak max. do 5 stupňů) tak to pokud nepřidám plyn chcípne, když přidám plyn tak po puštění pedálu si to zase nastaví 1100. Nevim čim to je, počítač žádnou chybu nehlásí a udělalo to jen párkrát, takže zatim neřešim...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Na ruských stránkach www.chiptuner.ru je "oscilogram" čidiel aj čidla škrtiacej klapky. Nie je to iba lineárne, treba to vidieť.Erik píše:A měřím to tedy mezi tím třetím (výstupní napětí) a kostrou?
Sú tam aj finty ako to premerať, len neviem tak dobre po rusky, ale graf je jasný.
Robilo mi to veľké problémy, rusi píšu, že čidlo je nespolahlivé, vraj vydržalo aj 200km.
Majú existovať aj ceľkom iné vraj bezkontaktné.
Po výmene motor dostal rozum, prestalo svietiť aj chek engine. Len auto mám z nultej serie a diagnostika mi nejde. Kedže ide dobre, diagnostika sa odkladá.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
To je moc dobry odkaz, diky za nej. Za ne zrovna presnou definici v drivejsim prispevku se omlouvam. W.jano píše:Na ruských stránkach www.chiptuner.ru je "oscilogram" čidiel aj čidla škrtiacej klapky. Nie je to iba lineárne, treba to vidieť.
Tak jsem to zkoušel změřit, měřil jsem to na škrtící klapce, při zhasnutém motoru, zapnuté zapalovaní. V klidové poloze (nebo jak to nazvat, prostě zavřený plyn) jsem naměřil cca 0,68 V, na max. otevření mi to ukazovalo 4,6 V. A i když jsem zkoušel škrtící klapku otevírat velmi zvolna, tak ručička měřáku stoupala plynule, žádné trhání sebou, žádné skákání a nebo něco podobného. Nevím, nakolik má toto měření vypovídající schopnost, ale jestli ano, tak problém bude někde jinde. Po nastartování to chcípá pořád.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
No tak jsem měl v sobotu půjčený osciloskop a podle kámoše elektromechanika byly ty hodnoty v pohodě. Problém byl, že se to zrovna chovalo normálně a ikdyž jsme to vytáčely, tak se otáčky vracely zpět na 800 - 1000. No tak by problém mohl být v tom čidlu, ale ono stojí okolo 1000,- tak se mi nechce to kupovat jen tak na vyzkoušení
лада 110 8V tyrkysová metalíza v techničáku modrozelená svétlá metalíza ;-(
Jiří, ale chcípe to jen na první, max. druhé nastartování. Pak už je to v pohodě. I když mi připadá, že to v nižších otáčkách jakoby cuká....
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Ano protože uplne zezacatku to chce tim servem pustit vice vzduchu a pri tom na chvilku pridat otacky. BOhuzel tisteneho popisu cinnosti ridici jednotky 1.5 8v motoru samary jsem se zbavil i s autem, tak nic presnejsiho k tomu nenapisu:-(Erik píše:Jiří, ale chcípe to jen na první, max. druhé nastartování. Pak už je to v pohodě. I když mi připadá, že to v nižších otáčkách jakoby cuká....
Cinnosti ktere dela RJ pri startu je vic ..chtelo by to precist a popremyslet.. a nebo primo do servisu