Flipper Tom píše:GM je vyslyšelo a ze vzájemné spolupráce vznikl model Kalina. - naprostá pitomost s kalinou nemá GM vůbec nic do činění
Tak mu pošli ještě tohle
o původu Kaliny, je to ze zahraničního odbornýho (skutečně odbornýno, ne tedy obdoba SM
) časopisu z roku 2003. Je to automatickej překlad, ale poměrně srozumitelnej.
Lada Kalina
když plány licenční-stavějí Opel Corsa skončit fiaskem, Avtovaz šel sám vyvinout jeho vlastní B-segment automobil To není často ten zbrusu nový vůz objeví se z Avtovaz, tak Kalina extra-mini – produkovala v 1117 (majetkách), 1118 (sedan),a 1119 (výklopná záď) těla styly - je mezník vůz pro ruského OEM DODAVATELE SYSTÉMŮ. To je první vozidlo vyjít z Togliatti že bylo vyvinuté virtuálně.Avtovaz směřovat přesunout do B-části po nějakou dobu, jak doktor George Mirzoev, náměstek prezidenta-ovo školitel na technickém rozvoji v Avtovaz, vysvětluje: "Koncem 1990s byla tam nějaká vyjednávání s Opel," on si pamatuje. "Myslelo se, že my bychom mohli produkovat Corsa v Rusku, ale dohoda nebyla udělaná, tak my jsme se vydali budovat náš vlastní model." Kalina program začal před pěti lety. Mirzoev-ovo tým srovnávací test několik
vozidel v části, začínat s Corsa: "My jsme znali Corsa mnohem lepší než další model protože my jsme měli již pracoval těsně s tím. Ale že vůz byl vypuštěná docela chvíle předtím, a třída přešla důležitý dokonce během Kaliny-ovo vývoj, tak museli jsme přijít se zvlášťěm rysy později, že Corsa neměly. tak museli jsme přijít se zvlášťěm rysy později, že Corsa neměly."My jsme chtěli nový automobil mít stejný vnitřní prostor jak C-segment vůz," on pokračuje. "Kalina je
kompletně nová karoserie osobního automobilu, motory,převodovka, všechno - a poprvé celý vůz byl vyvinutý s počítači, včetně hodně testování." Oficiálně prohlašuji, Rusi položily jejich důvěru k CATIA pro CAE. Divoce nezávislý ("ne jako nějaký výrobci, my nekopírujeme nikdo"), Avtovaz dokončená vývojová práce pro Kalinu vnitropodnikovou. Tým byl dát dohromady více než 2,500 inženýři v Togliatti. Avtovaz jeho vlastní zkušební terén, jeden z důvodů proč tým měl netřebu použít externí zařízení: "Během vývoje, my jsme nemuseli testovat vůz vně Ruska," Mirzoev potvrdit. "Proč my? My máme všechno klimatické podmínky, a naše zkušební dráha je dobrá pro 220km/h (137mph)." Ruská firma pracovala těžké ručit Kalinu setká se se západoevropskými standardy. Obnovovaný 1.6-litr, 80bhp motor je EURO 4- vyhovující; rozsáhlá srazí se program zkoušek byl střední automobilovým-ovo vznikům. "To prošlo jeho srážkovými testy s dobrými výsledky," Mirzoev tvrdí. "Tam jsou nějací končit s chodcem narazit,
ale my máme čas na to připevnit toto před předpisy nabýt účinnosti [v 20061." Program požadoval kolem 200modelů a pre-sériové automobily.První dávka modelů vzala silnici v roce 2001, a první předběžné sériové automobily vyvalily v roce 2004.