Brzdy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Maysner píše:na brzdy hodne lidi pouziva hammerite. ale hodne lidi ho taky zatracuje :roll:
Hammerite je na to, kdyz chces prodat trebas barak a mas tam plotek rezavej jak liska...tak abys s tim nemel praci...ale neni to barva na bezne natirani, na auto uz vubec ne...vytvori skraloup a neslouci se s podkladem...na rezave povrchy sem pouzival jakejsi ridkej zelenej zaklad, na to pak jakoukoliv barvu...a nikdy se to neslouplo...Hamerrite a kaminky to je este horsi jak zadna barva-drzi se pod tim voda...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brandy »

Na neco, co chci ochranit proti korozi, bych Hammerite nepouzival. Jak psal Drobek, rezne to pod tim. Na brzdovy trmeny a bubny je ale dobrej. Vypada to hezky a drzi to.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Na neco, co chci ochranit proti korozi, bych Hammerite nepouzival. Jak psal Drobek, rezne to pod tim. Na brzdovy trmeny a bubny je ale dobrej. Vypada to hezky a drzi to.
na brzdach nevim jak se chova, tak pokud je to tak tak beru z5...Kazdopadne je na to sprej a neni nijak drahej...Trmeny mam jinak nakomaxitovane, ale nedostal sem se na osazeni na auto...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já brzdové třmeny natřel klasickou syntetickou barvou a barva drží už 4tým rokem bez jediného problému. Samozřejmě tam, kde bylo špatně odrezeno, to vylezlo, ale to je chyba někde jinde než v barvě ... Rovněž jsem si všimnul, že brzdová kapalina jí taktéž nedělá dobře (ale komu teče z brzd kapalina ... že). Mno ... toto je moje praxe. Teorie teplot, to už zase jinde jsme, to je jiná vesnice :)

Mno, Tomáš jednou mluvil o nějaké dobré barvě, přímo na rez. Viděl jsem ji na jeho VAZu a vypadá, že to bude kvalitka ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

ja pod hammerite na stabik pouzil nakou zakladovku na kerou to chytlo celkem dobre
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

do p........................... ja som vybrusoval plech ako slo a na to som dal hamerite, a uz je na tom spricgit,kuaaa,to je fakt fasa.

BTW bratranec tiez striekal H. strmene,a dzri zatiala dobre vyzeraju. ja mam na mojich syntetiku.tiez drzi.:) ale nie je tak fajne leskla ako H.
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

...rozobral som komplet predne brzdy, vycistil, zlozil. zas ziadna zmena. uz mi dochadzaju napady aj trpezlivost :evil:
-mohol by byt problem s tym medzikusom co je medzi pedalom a brzdovym valcom? - taka tycka mala.
2103, 2103
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

M150 píše:...rozobral som komplet predne brzdy, vycistil, zlozil. zas ziadna zmena. uz mi dochadzaju napady aj trpezlivost :evil:
-mohol by byt problem s tym medzikusom co je medzi pedalom a brzdovym valcom? - taka tycka mala.
NE!

Takže ... brzdový válec máš tedy nový nebo starý přetěsněný? Samostav na zadních brzdách funguje tak jak má? Kotouče jsou sjeté rovnoměrně?
Problém jsou tedy měkké brzdy nebo špatná účinnost?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

pribeh brzdoveho valca v skratke:
9/2006 stary zacal tiect - vymeneny za novy rusky
1/2007 z noveho vypadli plastove blbosticky co sa na ne nasadzuju hadicky - vymeneny za stary pretesneny
3/2007 stary pretesneny zas zacal tiect - vymeneny za novy (staronovy co mal vypadnute plastove blbosticky - zalepene)

pri testoch ked som dupol na brzdu v 100 km/h kolesa sa zablokovali.
makke brzdy bude asi vystiznejsie lebo auto dokaze zabrzdit len treba viac stlacit pedal - brzdy maju pomaly nastup.
moje najnovsie riesenie je skusit vymenit brzdove oblozenie vpredu - najlepsie by bolo nejake zo starych zasob s pilinami (to co je tam teraz som tam dal na jesen)

kotuce si dovolim tvrdit ze su ok

co sa tyka zadnych brzd - oblozenie 70-80%, samostav je ta tycka medzi paknami?

este ma napadlo ci moze byt problem s regularom co je vzadu ale mam skor pocit ze hlavne predne brzdy by mali ucinovat hned jak sa dotknem pedalu
2103, 2103
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

M150 píše:... samostav je ta tycka medzi paknami?
Ne, u tvého modelu jsou již samostavná prasátka (válečky), u starších modelů, kde byly obyč prasátka se vůle nastavovala excentry na štítu a u některých modelů byly za tímto účelem jakési divné věci na paknách. Tou tyčkou máš pravděpodobně na mysli rozpěrku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

M150 píše:samostav je ta tycka medzi paknami?
NE pokud nemáš použitý mechanismus ze škodovky :D.

Samostav, pokud máš 2105, měl by jsi tam mít s největší pravděpodobností samostavné prasátka. Další možností jsou pakny (brzdové čelisti) s takovou velkou silnou pružinou, kterou se nasadí na takovej železnej kolík. A třetí možnost je excentr (ruční štelovaní vůle mezi bubnem a paknou), ale to bych vyloučil.

Měkké brzdy může způsobovat větší vůle mezi brzdovým obložením a bubnem ... protože je potřeba mnohem více brzdové kapaliny (stlačení pedálu brzdy) k tomu, aby se ti brzdové obložení vůbec dostalo k bubnu, natož začalo brzdit. Měkkost pedálu a ne jeho propad způsobuje Regulátor brzdového tlaku zadních brzd - přepustí tlak na zadek až když předek trochu brzdí.[/b]
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

tu tycku som myslel tu vidlicku alebo jak by som to nazval - co je medzi paknami, je na nej nalepena taka guma co sa opiera o pruzinu. pakne su bez pruziny

medzi bubnom a oblozenim je minimalna medzera, nove oblozenie tam dokonca ani nejde napchat.

co si pisal o tom regulatore neviem ci som pochopil - v prvom momente brzdi iba predok (preto je pedal maksi) a po chvili zacne zadok - z toho usudzujem ze chybu by som mal hladat na prednych brzdach
2103, 2103
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Ta tyčka není smaostav, tudíž opět koukni do zadních brzd, jestli máš samostavné prasátka. To, že ti tam jde špatně dát buben neznamená, že pakny nemají vůli. Když točíš bubnem, měli by lehounce šmejhat.

To co jsem psal o regulátoru .. to byla jen teorie, jak se chovají brzdy, když máš vůli mezi paknama a bubnem.

Opravdu se pořádně podívej na zadní brzdy, já si taky říkal, proč mám měkkej pedál, pak jsem nastavil zadní excentry (2101 nemá samostav) a najednou to bylo v pořádku 8)

Jo a Tommelem jsme ted řešili to samé ... měkkej pedál ... nakonec jsme přišli na to, že nemá vzadu samostav .... pedál se choval jako zavzdušený brzdy. A to má pakny i bubny nový.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

pakne trochu suchaju o bubon tam si myslim ze problem nebude.

jak rozoznam tie samostavne prasatka?
2103, 2103
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

M150 píše:jak rozoznam tie samostavne prasatka?
U normálních prasátek ty válečky vcelku snadno vytáhneš.
U samostavných se Ti to téměř nepodaří - jsou jištěný rozpěrnou podložkou. Je problém ty válečky vytáhnout velkými kleštěmi. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“