Plyn
Moderátor: Moderátoři
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak co se týká spotřeby tak na mojí bývalé 2101 r.v.72 benzín celoroční průměr kolem 9 l/100km (původní karburátor) později na LPG téměř konstantní spotřeba 10 l/100km. A na mojí první 21044 r.v.96 benzín průměr okolo 7 l/100km. Nejsem teda vyloženě louda ani závodník, tak normál - v obci se snažím dodržovat 50 km/h a mimo obec těch 90 - 100 km/h. U mojí druhé 21044 jsem zatím spotřebu neměřil, ale pokud by byla jako u té první tak bych nad přestavbou na LPG ani moc neuvažoval, protože teď po změně zaměstnání zas tak moc autem nejezdím.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
...pokial si si vsimol tak slovko logika som napisal v uvodzovkach, to su tie dve ciarky hore"Hnojar píše:V autě vážícím cca tunu s aerodynamikou z 60 let logika velí že 1200 bude žrát spíš víc než 1500....jinak komu z Vás bere 1600 10-11 l LPG na krátké couračky v zimě po městě he ?gogo píše:Ale co si budeme, co kus, to origos, to predsa vieme vsetci, a keby tu fungovala akasi "logika" tak 1200vka by zrala 5,5 litra
...za dalsie
to je akoze maloHnojar píše:....jinak komu z Vás bere 1600 10-11 l LPG na krátké couračky v zimě po městě he ?
mimochodom panuje tu nazor, ze zima/leto alebo mesto/mimo mesta nema taky velky vplyv na spotrebu lpg ako na benzin. Ja ked poviem za seba, tak u mna neni rozdiel na spotrebe v tychto roznych podmienkach vacsi ako liter, tak to tu neriesim. Do lpg som siel s umyslom setrit a jazdit lacnejsie. Tu vidim vyznam ked sa najazdi aspon tych 10-15 tkm rocne, inak sa cudujem niekomu kto s 2 tkm rocne uvazuje nad plynom.
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Tak v tom rozdílu spotřeby se shodnem, na delší trasy beru pod deset, ale víc než devět čili rozdíl město - venkov asi tak litr....zatuhlé prase udělá větší rozdíl ....a ano zdá se mi to málo..... přesněji, jsem tím příjemně překvapen, od "žrouta" jak se tady uvádí bych očekával jiné hodnoty.....a esli sis nevšim tak mám teda na vlas stejnou spotřebu jako Michal s tou 2101 r 72 v plynu....... nebo snad skutečnost že íčková sedmnácka bere míň je důkaz žravosti šestnáctek ? ......... no a k návratnosti plynu, není nutno najezdit 10 - 15 tis. ročně, v mém případě je ušetřeno min. 1 kč na km ( chvála bohu je pryč doba kdy LPG bylo za 15 a benál za 26 ) a stálo mě 13 tis. Rozumné podle mě je když se ti to vrátí do cca třech let a ne za rok......i když já nalítal 15 tis. za půl roku ale 2tis. ročně......to je málo....to je zbytečné.....
Naposledy upravil(a) Hnojar dne pon bře 26, 2007 06:11, celkem upraveno 1 x.
Premyslim ze bych vyvedl sani karburatoru nejakym pruduchem ven z auta (naporove sani), zajimalo by me jestli to nemuze nejak kolidovat s tim ze jezdim na LPG? Prece jen mi plyn prijde na spoustu veci citlivejsi nez benzin..
Pripadne bych pouzil bavlneny filtr vzduch (nebo jak se tomu rika) - je poznat rozdil??
Pripadne bych pouzil bavlneny filtr vzduch (nebo jak se tomu rika) - je poznat rozdil??
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ano, může, a velmi pravděpodobně bude.utia píše:jestli to nemuze nejak kolidovat s tim ze jezdim na LPG?
Zejména na tlakové poměry kolem sání.utia píše:plyn prijde na spoustu veci citlivejsi
Takže když se ti to podaří vylaborovat tak, aby to bez problémů fungovalo v kombinaci -LPG x náporové sání, budeš prohlášen za krále mágů
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
"Otevřené" sání směrem dopředu tedy náporově nelze jednoduše použít .Při zavřené klapce v karbecu a rychlejší jízdě vznikne ve filtr-boxu malý přetlak vůči místu kde je připevněn reduktor a tento přetlak spůsobí zatlačení na membránu v reduktoru která omezí nebo zastaví dodávku plynu protože normálně jí ovládá podtlak.Nemo píše:Zejména na tlakové poměry kolem sání.
Takže když se ti to podaří vylaborovat tak, aby to bez problémů fungovalo v kombinaci -LPG x náporové sání, budeš prohlášen za krále mágů
Teď k tomu KRÁLI mágů nemusíte mě jím prohlašovat ale tento problém mám dávno vyřešen ! I výrobce to u nemnohých reduktorů předpřipravil. Dodnes jsem to ale nikde neviděl kromě mne zapojené. Už jsem to nakousnul v "samara LPG" jde o zapojení reduktoru (jeho řídící membrány - to je ta velká ze které vede hadice se škrťákem do filtru nad karbec) dvou hadicově ! BRC je na to připraveno. Drtivá většina jde upravit .
Ze zadní strany reduktoru je díra spojující zadní stranu té membrány s okolním prostorem.(atmosférou).tam se připojí ta druhá hadice která je zavedena také do filtru ale jen do prostoru za vzduchový filtr. Pak tlak náporového vzduchu tlačí na obě strany membrány a tím pádem nejsou narušeny tlakové poměry a ta je dál řízena jen podtlakem vznikajícím v difuzoru směšovače. Někdy to vyžaduje jiný tvar směšovače.Další mnohem významější roli hraje to že na spotřebu nemá větší vliv čistota filtru vzduchu.
PS:doufám že to někdo pochopí a "učeše"to do srozumitelnější formy.
Škoda že je bíla zcela rozebraná a čeká na GO - bylo by co odkoukat.
tohle brzo uvidite u me, mam to v planu, zlate BRC
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Další přehlížená né až tak maličkost je orientace montáže reduktoru k ose auta .Nejlepší by byla na "placato"ale to není vzhledem k vnítřní konstrukci možné . Správná poloha reduktoru je - aby byl orientován jako kolo u auta tedy podélně . při kolmé montáži vzniká problém při brždění kdy membrána s hliníkovým středem a pákou je tažena setrvačnou silou dopředu a dávkuje velké množství plynu , což spůsobí velké obohacení směsi a nezřídka při prudším zabrždění i "chcípnutí" motoru. Většina to řeší seřízením šroubu volnoběhu (plynu) na reduktoru a nastavuje chudší směs která se při brždění obohacuje. Částečně to řeší problém se chcípajícím motorem ale volnoběh není jak má být.
PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?
PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Aha, tak proto.
Než jsem si nechal kdysi v mojí bývalé 2101 namontovat plyn tak jsem to okukoval u kamaráda a ten měl reduktor normálně přidělán na příčné stěně v motorovém prostoru.
A mě tam nacpali takový prapodivný držák na boční stěnu motorového prostoru a raduktor jsem tudíž měl podélně, ještě jsem nadával co to je za pitomce, že mi to tam takto nacpali a že to zabírá plno místa - hm, tak proto.
Než jsem si nechal kdysi v mojí bývalé 2101 namontovat plyn tak jsem to okukoval u kamaráda a ten měl reduktor normálně přidělán na příčné stěně v motorovém prostoru.
A mě tam nacpali takový prapodivný držák na boční stěnu motorového prostoru a raduktor jsem tudíž měl podélně, ještě jsem nadával co to je za pitomce, že mi to tam takto nacpali a že to zabírá plno místa - hm, tak proto.
"Sujejovice" pan B... že jo ? Tak ten tomu rozumí !Michal Pokorný píše:hm, tak proto
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
I u mě, řešil jsem to změnou váhových poměrů na páce, která ovládá membránu (totiž ubroušením části její hmoty) a celkem to pomohlo... Mám LOVATO.Saša:PS: u koho se tenhle problém vyskytnul ?
Řešení zapojením "druhé"hadice je samozřejmě komplexnější a inteligentnější.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53