Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

v poslednej dobe som si vsimol ze na pumpach prestali mat modru 91 a namiesto nej maju modru 95, na omv sa to tusim vola 95VS. cena je ta ista takze tam kde maju tankujem modru 95 inde zelenu...
2103, 2103
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

cim ze to LPGckari chrania sedla ? :)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ake chranenie sediel ked su ocelove?

a ked tak odporuca sa jazdit 3 nadrze LPG a potom 1 benzin...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

Myso píše:ake chranenie sediel ked su ocelove?

a ked tak odporuca sa jazdit 3 nadrze LPG a potom 1 benzin...
JJ na skodovkach, jinak jsem kdesi cetl nejaky clanek o LPG veskodovkach a psali tam cosi o aditivovani LPG (ovsem ze to bylo mozne nejak resit) - spis jako takova sci-fi, zrejme nejake nanovstrikovani aditiv do filtrboxu :?: proste hovadina, zkratka kdyz uz tak jak pise myso. Ale pro ladu jedine N95, mozna si to muzete smichat s S91 a budete mit poloaditivovanou 93ku :P
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
obrtla
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 10, 2007 16:42
Bydliště: Ratíškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od obrtla »

Ted tam mám Special. A jak budu příště tankovat tak tam prásknu Natural...
A udělám si z toho ten mixík... A budu tankovat už jen Natural...
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Spíše by to chtělo mixovat nějaký 98 s 95, protože podle mého soudu je už 95 na žigula slabý a 93? :shock: To už by snad nejelo vůbec. :roll:
Škoda, že už se nevyrábí klasický Super 96. Někdy vyzkouším, co mi s autem udělá super 98, jestli předběhne motor celé auto! :twisted:
Honza
Osa Praha - Brno
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

moj nazor poznate: v neriadenom motore, bez uprav a zmeny predstihu vyssie oktanove cislo nespoznas!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Dle meho soudu je to presne tak jak pise Myso. Zkouseni lepsiho paliva v Lade jsou, myslim, vyhozene penize, i kdyz jsem to take zkousel (s Shell V-Power Racing). Zadny kladny prinos. Plus se da opravdu zaznamenat jenom u motoru na to stavenych. U Barci to nepatrne znat je, ale ta ma i v manuale napsano "pouzivejte palivo o minimalnim oktanovem cisle 95". Ja sam jezdim s Ladou na Shell V-Power (95) a myslim, ze je to to nejlepsi, co tomu motoru mohu (spolecne s olejem Shell Helix Ultra) dat. W.
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

2103, 2103
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rafan »

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

U neřízených motorů je používání paliva s vysokým oktanovým číslem skutečně zbytečný luxus, dokonce to v některých případech může i uškodit. Jde totiž o to, že vyšší oktanové číslo má menší náklonnost k detonačnímu klepání a hoří pomaleji - v důsledku tohoto jevu bychom měli zvýšit předstih zážehu. Jenže čím více zvyšujeme otáčky, tím více to chce zvýšit předstih, proto pouhé zvětšení základního úhlu předstihu mnohdy nestačí. A tím dochází ke klasickému jevu nízkého předstihu - přehřívání a následné podpalování výfukových ventilů.

Navíc motory Lada mají malý kompresní poměr 8,5:1 a obecně platí, že takové motory jsou stavěné na měkčí palivo, tedy někde uprostřed nabídky (proto 95 oktanů je skutečně ideální stav).


Když už jste tu zmínili LPG - pro mazání sedel a vodítek ventilů při provozu na LPG se používá přimazávání pomocí speciální látky přisávané do hadice LPG. Prakticky to znamená, že na plnicí hadici LPG je T-čko, do nějž je paralelně navedena slabá hadička od nádobky s tímto roztokem (přes škrticí mikroventil). Seriově se to montuje např. do Mercedesu při přestavbě na LPG. Je to seřízeno tak, že ona náplň toho zázraku vystačí cca na 30.000 km (asi 0,7 litru). Stojí to dost peněz, ale Mercedes to vyžaduje.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Já vím, asi tomu nepomůžu... Budu to muset někdy půjčit k projetí zkušenému žiguláři, protože i když si to nerad přiznávám, motoricky to moje auto asi není nejlepší a delší převodovka z 2105 to taky zrovna nevylepšuje. :? Seřídit už nevím, jak, možnosti vyčerpány... Nebo je to jen moje rozmazlenost, třeba jezdí dobře a zkrátka jsem si na to už zvykl a chci víc. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

na Ukrajině jsem dokonce nalil do 2101 v nouzi tzv.A-76,což je 76 oktanový benzin určený pro Zily a a další podobné žrouty,ale ventily,to byl koncert,takhle klepat jsem je nikdy před tím ani potom neslyšel...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Do 2101 můžeš bez problémů lít i Speciál, rozdíl prakticky nepoznáš.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Takže klucí, jezdí-li celoživotně žigi na speciál, neni na to taky nějak seřízenej? Nějakej ten korektor, či co? Nebo přechod na naturál prostě rovnou?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“