Na jaký benzín je nejlepší jezdit?
Moderátor: Moderátoři
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
JJ na skodovkach, jinak jsem kdesi cetl nejaky clanek o LPG veskodovkach a psali tam cosi o aditivovani LPG (ovsem ze to bylo mozne nejak resit) - spis jako takova sci-fi, zrejme nejake nanovstrikovani aditiv do filtrboxu proste hovadina, zkratka kdyz uz tak jak pise myso. Ale pro ladu jedine N95, mozna si to muzete smichat s S91 a budete mit poloaditivovanou 93kuMyso píše:ake chranenie sediel ked su ocelove?
a ked tak odporuca sa jazdit 3 nadrze LPG a potom 1 benzin...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Dle meho soudu je to presne tak jak pise Myso. Zkouseni lepsiho paliva v Lade jsou, myslim, vyhozene penize, i kdyz jsem to take zkousel (s Shell V-Power Racing). Zadny kladny prinos. Plus se da opravdu zaznamenat jenom u motoru na to stavenych. U Barci to nepatrne znat je, ale ta ma i v manuale napsano "pouzivejte palivo o minimalnim oktanovem cisle 95". Ja sam jezdim s Ladou na Shell V-Power (95) a myslim, ze je to to nejlepsi, co tomu motoru mohu (spolecne s olejem Shell Helix Ultra) dat. W.
Me to nebeha.. myslis tohle?M150 píše:[url=http://]http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_med ... us_95_uni/[/url]
http://www.slovnaft.sk/sk/jazdite_s_nam ... us_95_uni/
U neřízených motorů je používání paliva s vysokým oktanovým číslem skutečně zbytečný luxus, dokonce to v některých případech může i uškodit. Jde totiž o to, že vyšší oktanové číslo má menší náklonnost k detonačnímu klepání a hoří pomaleji - v důsledku tohoto jevu bychom měli zvýšit předstih zážehu. Jenže čím více zvyšujeme otáčky, tím více to chce zvýšit předstih, proto pouhé zvětšení základního úhlu předstihu mnohdy nestačí. A tím dochází ke klasickému jevu nízkého předstihu - přehřívání a následné podpalování výfukových ventilů.
Navíc motory Lada mají malý kompresní poměr 8,5:1 a obecně platí, že takové motory jsou stavěné na měkčí palivo, tedy někde uprostřed nabídky (proto 95 oktanů je skutečně ideální stav).
Když už jste tu zmínili LPG - pro mazání sedel a vodítek ventilů při provozu na LPG se používá přimazávání pomocí speciální látky přisávané do hadice LPG. Prakticky to znamená, že na plnicí hadici LPG je T-čko, do nějž je paralelně navedena slabá hadička od nádobky s tímto roztokem (přes škrticí mikroventil). Seriově se to montuje např. do Mercedesu při přestavbě na LPG. Je to seřízeno tak, že ona náplň toho zázraku vystačí cca na 30.000 km (asi 0,7 litru). Stojí to dost peněz, ale Mercedes to vyžaduje.
Navíc motory Lada mají malý kompresní poměr 8,5:1 a obecně platí, že takové motory jsou stavěné na měkčí palivo, tedy někde uprostřed nabídky (proto 95 oktanů je skutečně ideální stav).
Když už jste tu zmínili LPG - pro mazání sedel a vodítek ventilů při provozu na LPG se používá přimazávání pomocí speciální látky přisávané do hadice LPG. Prakticky to znamená, že na plnicí hadici LPG je T-čko, do nějž je paralelně navedena slabá hadička od nádobky s tímto roztokem (přes škrticí mikroventil). Seriově se to montuje např. do Mercedesu při přestavbě na LPG. Je to seřízeno tak, že ona náplň toho zázraku vystačí cca na 30.000 km (asi 0,7 litru). Stojí to dost peněz, ale Mercedes to vyžaduje.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já vím, asi tomu nepomůžu... Budu to muset někdy půjčit k projetí zkušenému žiguláři, protože i když si to nerad přiznávám, motoricky to moje auto asi není nejlepší a delší převodovka z 2105 to taky zrovna nevylepšuje. Seřídit už nevím, jak, možnosti vyčerpány... Nebo je to jen moje rozmazlenost, třeba jezdí dobře a zkrátka jsem si na to už zvykl a chci víc.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
na Ukrajině jsem dokonce nalil do 2101 v nouzi tzv.A-76,což je 76 oktanový benzin určený pro Zily a a další podobné žrouty,ale ventily,to byl koncert,takhle klepat jsem je nikdy před tím ani potom neslyšel...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Takže klucí, jezdí-li celoživotně žigi na speciál, neni na to taky nějak seřízenej? Nějakej ten korektor, či co? Nebo přechod na naturál prostě rovnou?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás