2102
Moderátor: Moderátoři
2102
Tak to tu taky rozjedem.. Ale hlavní slovo přenechám tentokrát Hurikánovi , páč já jsem se o 2102 rozepisoval v minulém foru a teď už bych to tak pěkně nenapsal. Co ještě dodat.. Kombi je prostě výhoda, mnohokrát jsem využil jeho prostorné zádě. Auto dnes rozhodně neoslní svojí maximální rychlostí 137km/h, ale nepodceňovat krátký diferencial 4,45 ! Někdy se stává, že ulítává zadek při razantnějším průjezdu zatáčkou, ale to je asi u typů kombi normální. Dá se sním jezdit šetrně - na spotřebu, nebo i sportovně řádit! Snad jediné co mě trápí (na co si teď vzpomínám), je špatné proudění vzduchu => v zimě dochází k zamlžení zadního skla. Jinak skvělé vozidlo, mně zatím úplně postačující, moc si s ním rozumím
Na závěr (ať to není nuda) zvuková ukázka - jakpak taková 02 jezdí:
http://sweb.cz/Poolmann/open-air1.wav
http://sweb.cz/Poolmann/open-air2.wav
http://sweb.cz/Poolmann/open-air3.wav
Jo omlouvám se za tu kvalitu, ale líp to zatím nejde
Na závěr (ať to není nuda) zvuková ukázka - jakpak taková 02 jezdí:
http://sweb.cz/Poolmann/open-air1.wav
http://sweb.cz/Poolmann/open-air2.wav
http://sweb.cz/Poolmann/open-air3.wav
Jo omlouvám se za tu kvalitu, ale líp to zatím nejde
Střídám celkem pravidelně 2102 a 2105. S každým najedu v létě i zimě asi 10 - 15 000 km, takže bych měl znát (ne)výhody obou typů.
Léto: Pokud jde o vnitřní teplotu, tak je v létě rozhodně lepší 02. Vzhledem k tomu, že má zadní okno skoro kolmé a i jeho rozměry jsou menší, tak je většina interiéru ve stínu a bývá v ní nižší teplota, než v 05. Také boční výklopná okénka jsou velkou výhodou a velice často je používám. Dá se díky nim větrat účině a přitom s celkem malým průvanem ve voze. To v 05 musím větrat zadním oknem, aby na mě netáhlo. Potom ale nesmí nikdo sedět vzadu. Jízda po městě na našich "kvalitních" silnicích a přejezdech kolejí šaliny (tramvaje)je v 05 díky měkčímu pérování pohodlnější. Mimo město na silnicích 1. a 2. tř. jsou vlastnosti obou aut dosti vyrovnané. 05 má výhodu v nižší vnitřní hlučnosti (řemenový motor, delší zpřevodování) a lépe tvarovaných sedadlech. U 02 mám pocit z jistější jízdy. Díky tužšímu pérování se v zatáčkách tolik nenaklání, takže s ní jezdím většinou ostřeji než s 05. Nevýhodou 02 je vyšší hlučnost a brzdy bez posilovače (ten už ale nepotřebuji, protože mám po letech vytrénovanou nohu ).
Zima: 05 má výhodu v bezprůvanovém odvětrání a vyhřívaném zadním skle, které se i díky poloze méně špiní, takže výhled vzad je lepší, než u 02. Řešení topné soustavy u 05 s výdechy po stranách by mělo zaručovat menší pocení bočních oken, praxe je však překvapivě jiná. Nejenom že se boční okna nepotí méně než v 02, ale dokonce čelní sklo se v 05 zamlžuje ve střední části víc než u 02, kde se nezamlžuje vůbec. Přestože je topení u obou typů prakticky shodné, tak topný výkon je u 02 výrazně vyšší a to přes nevýhodu většího vnitřního prostoru (kohouty topení jsou u obou v pořádku). Velká výhoda 05 je ve zpětných zrcátkách ovladatelných zevnitř, což mi chrání ruku před omrznutím při nastavování za jízdy. Na kluzkých površích má 05 o něco ménší tendenci jít do smyku, než 02 (na obou vozech namontovány tytéž pneu se stejným optřebením, zatížení vozů +- shodné). 02 má výhodu ve větší světlé výšce a tudíž se míň zachytává v závějích sněhu.
Resumé: Nelze jednoznačně říct, že je jeden typ lepší, než ten druhý. Každý má své výhody, ale i nevýhody, jejichž znalost umožňuje optimání využití každého z nich.
Léto: Pokud jde o vnitřní teplotu, tak je v létě rozhodně lepší 02. Vzhledem k tomu, že má zadní okno skoro kolmé a i jeho rozměry jsou menší, tak je většina interiéru ve stínu a bývá v ní nižší teplota, než v 05. Také boční výklopná okénka jsou velkou výhodou a velice často je používám. Dá se díky nim větrat účině a přitom s celkem malým průvanem ve voze. To v 05 musím větrat zadním oknem, aby na mě netáhlo. Potom ale nesmí nikdo sedět vzadu. Jízda po městě na našich "kvalitních" silnicích a přejezdech kolejí šaliny (tramvaje)je v 05 díky měkčímu pérování pohodlnější. Mimo město na silnicích 1. a 2. tř. jsou vlastnosti obou aut dosti vyrovnané. 05 má výhodu v nižší vnitřní hlučnosti (řemenový motor, delší zpřevodování) a lépe tvarovaných sedadlech. U 02 mám pocit z jistější jízdy. Díky tužšímu pérování se v zatáčkách tolik nenaklání, takže s ní jezdím většinou ostřeji než s 05. Nevýhodou 02 je vyšší hlučnost a brzdy bez posilovače (ten už ale nepotřebuji, protože mám po letech vytrénovanou nohu ).
Zima: 05 má výhodu v bezprůvanovém odvětrání a vyhřívaném zadním skle, které se i díky poloze méně špiní, takže výhled vzad je lepší, než u 02. Řešení topné soustavy u 05 s výdechy po stranách by mělo zaručovat menší pocení bočních oken, praxe je však překvapivě jiná. Nejenom že se boční okna nepotí méně než v 02, ale dokonce čelní sklo se v 05 zamlžuje ve střední části víc než u 02, kde se nezamlžuje vůbec. Přestože je topení u obou typů prakticky shodné, tak topný výkon je u 02 výrazně vyšší a to přes nevýhodu většího vnitřního prostoru (kohouty topení jsou u obou v pořádku). Velká výhoda 05 je ve zpětných zrcátkách ovladatelných zevnitř, což mi chrání ruku před omrznutím při nastavování za jízdy. Na kluzkých površích má 05 o něco ménší tendenci jít do smyku, než 02 (na obou vozech namontovány tytéž pneu se stejným optřebením, zatížení vozů +- shodné). 02 má výhodu ve větší světlé výšce a tudíž se míň zachytává v závějích sněhu.
Resumé: Nelze jednoznačně říct, že je jeden typ lepší, než ten druhý. Každý má své výhody, ale i nevýhody, jejichž znalost umožňuje optimání využití každého z nich.
To víš že ji mám raději. Bylo to mé první auto, se kterým jsem dost spjatý. Je taky v oněco lepším stavu (mimo motoru) než 05. Ale rád mám obě, protože ani jedna mě ještě ani jednou nenechala ve štychu.
Co se týče prolínání obrázků ani nevím, jak se to dělá. Mimo jiné bych taky musel 05 vyfotit, protože jsem si teď uvědomil, že nemám její žádnou pořádnou fotku.
Co se týče prolínání obrázků ani nevím, jak se to dělá. Mimo jiné bych taky musel 05 vyfotit, protože jsem si teď uvědomil, že nemám její žádnou pořádnou fotku.
tiez stale porovnavam obe moje auta, no tie male okienka maju fakt vyhodu, ze sa s nimi da paradne vetrat, ale ten hluk, co robia nad 90km/h
a k tomu, ze Ti ide 02 do smyku... Nie je to sposobene tlmicmi? Lebo ja mam prave opacny problem - kombi mi ide do smyku neskor nez sedan. Na kombiku mam tlmice dobre, na sedane su tlmice uplne na prd....
a k tomu, ze Ti ide 02 do smyku... Nie je to sposobene tlmicmi? Lebo ja mam prave opacny problem - kombi mi ide do smyku neskor nez sedan. Na kombiku mam tlmice dobre, na sedane su tlmice uplne na prd....
Těmi zadními tlumiči by to být mohlo. Letos se chystám je na 02 vyměnit. Mají najeto asi 90 000, takže už určitě nemají 100% účinnost Přední jsem měnil loni napodzim současně s uložením stabilizátoru, (zadní už jsem nestihl) a rozdíl to byl obrovský. Celé auto se sklidnilo a o některých nerovnostech jsem ani nevěděl.
Já si to dělal sám, takže asi tak 2 hod. práce. Gumové vložky do stabilizátoru přední nápravy byly asi po 25 Kč? (celkem 4 kusy), tlumiče jsem měl koupené už od dřívějška (asi po 200,- Kč). Mám tam normální PAL a s výsledkem jsem za danou cenu nadmíru spokojený. Měl jsem tam původní ruské z fabriky a měly najeto 160 000 km, takže už byly úplně hyn. Až budu příště měnit tlumiče, tak tam asi dám plynokapalinové sachsy. Táta je má na Sieřře a je to dost rozdíl. I když sierra má 1300 kg prázdná, tak se to projevuje jinak.
Nevím jaký máš typ (02 nebo 04)? V zásadě je to sice jedno, ale 04 mají standartně posilovač, což 02 neměly (s výjimkou provedení 21023, což je 2102 s 1500 motorem). Mám ještě 05, kde posilovač je, a u ní když na to hamstnu, tak se předek taky trochu boří. Nevím jak moc to dělá Tobě. Věcí to může dělat víc: špatné tlumiče, unavené pružiny, nebo zablokovaný omezovač zadních brzd v poloze omezení. Potom zadek skoro vůbec nebrzdí a veškerá brzdná síla jde na předek.