Výmena tesnenia pod hlavou
Moderátor: Moderátoři
Výmena tesnenia pod hlavou
Poradite mi postup,coho sa mam vyvarovat a tak?A este by som chcel menit gufera vo ventiloch.Dakujem za rady.
Vypusť vodu z motoru.
Sundej filterbox (3 matice M6 na víku a potom 4 matice na karburátoru)
Odpoj táhlo sytiče a táhlo pedálu plynu od karburátoru a víka ventilů
Sundej víko ventilů (8 matic M6)
Odšroubuj výfukové potrubí od svodů (4 matice M8)
Odpoj hadici od topení do hlavy a hadici k předehřívání sacího potrubí
Sundej kolo rozvodů z vačky a svaž ho k řetězu, ať Ti nepřeskočí na zubech (šroub M10 zajištěný podložkou s nosem)
Sundej vačku z hlavy (9 matic M8)
Odpoj hadici od termostatu a od chladiče do hlavy
Odpoj hadici paliva do karburátoru
Sundej napínák z hlavy (dvě matky M6)
Povol hlavu (1 šroub M8 a 10 šroubů M12), čapni ji do teplejch a ven s ní (hlavu povoluj od krajních šroubů po střední metodou šneka (po vašom slimák s domčekom na chrbáte ))
Pro výměnu simeringů musíš z ventilů sundat pružiny. To znamená mít něco, čím pořádně zmáčkneš misku s pružinami (nějaká páka či přípravek, někde to tu je nakreslené)
Při takové práci zároveň doporučuju zabrousit ventily pastou. Trvá to cca hodinu a je to jedině ku prospěchu věci.
Při zpětné montáži postupuj stejně jako při demontáži. Hlava se dotahuje od středních šroubů ke krajním opět metodou šneka. Doporučuji jednoznačně momentový klíč, nejprve všechny šrouby 40 Nm, potom všechny šrouby 80 Nm a nakonec všechny šrouby 110-120 Nm. Malý šroub u rozdělovače jednorázově 40 Nm (nakonec až po úplném dotažení deseti hlavních šroubů). Matice tělesa vačky na moment 25-28 Nm, opět od středu ku krajům metodou šneka.
Nakonec seřídit ventily (a předtím samosebou našponovat řetěz).
Mnoho zdaru (já to dělám za tři hodiny, ale myslím, že poprvé máš na celý den co dělat). Až to budeš dělat po stotřicátédeváté, zjistíš, že hlavu lze tímto postupem demontovat z motoru za dvacet minut (že, Majo ?????).
Sundej filterbox (3 matice M6 na víku a potom 4 matice na karburátoru)
Odpoj táhlo sytiče a táhlo pedálu plynu od karburátoru a víka ventilů
Sundej víko ventilů (8 matic M6)
Odšroubuj výfukové potrubí od svodů (4 matice M8)
Odpoj hadici od topení do hlavy a hadici k předehřívání sacího potrubí
Sundej kolo rozvodů z vačky a svaž ho k řetězu, ať Ti nepřeskočí na zubech (šroub M10 zajištěný podložkou s nosem)
Sundej vačku z hlavy (9 matic M8)
Odpoj hadici od termostatu a od chladiče do hlavy
Odpoj hadici paliva do karburátoru
Sundej napínák z hlavy (dvě matky M6)
Povol hlavu (1 šroub M8 a 10 šroubů M12), čapni ji do teplejch a ven s ní (hlavu povoluj od krajních šroubů po střední metodou šneka (po vašom slimák s domčekom na chrbáte ))
Pro výměnu simeringů musíš z ventilů sundat pružiny. To znamená mít něco, čím pořádně zmáčkneš misku s pružinami (nějaká páka či přípravek, někde to tu je nakreslené)
Při takové práci zároveň doporučuju zabrousit ventily pastou. Trvá to cca hodinu a je to jedině ku prospěchu věci.
Při zpětné montáži postupuj stejně jako při demontáži. Hlava se dotahuje od středních šroubů ke krajním opět metodou šneka. Doporučuji jednoznačně momentový klíč, nejprve všechny šrouby 40 Nm, potom všechny šrouby 80 Nm a nakonec všechny šrouby 110-120 Nm. Malý šroub u rozdělovače jednorázově 40 Nm (nakonec až po úplném dotažení deseti hlavních šroubů). Matice tělesa vačky na moment 25-28 Nm, opět od středu ku krajům metodou šneka.
Nakonec seřídit ventily (a předtím samosebou našponovat řetěz).
Mnoho zdaru (já to dělám za tři hodiny, ale myslím, že poprvé máš na celý den co dělat). Až to budeš dělat po stotřicátédeváté, zjistíš, že hlavu lze tímto postupem demontovat z motoru za dvacet minut (že, Majo ?????).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
budem sa snazit nestrhat ,suciastky mam (tesnenie na UA za 65 SK ).Problemy mi robi iba momentovy kluc,ktory nemozem nikde zohnat.Snad sa podari.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
0, 15 na sacich aj vyfukovych na studenom motore. a utahovacie momenty take, ake boli popisane vyssie
Edit: teraz mas na mysli samaru 1,3 alebo klasiku zigulika? Pretoze tato tema je asi zle zaradena do sekcie 2108-099.
Edit: teraz mas na mysli samaru 1,3 alebo klasiku zigulika? Pretoze tato tema je asi zle zaradena do sekcie 2108-099.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tam su utahovacie momenty myslim ze 86 Nm alebo tak nejak. a ventilove vole? Nieco sa mi mari ze 0,2 az 0,25 mm na vsetkych a nastavuju sa podlozkami. Tieto udaje prosim overit, samaru som robil asi pred rokom a uz si to presne nepamatam.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
pozri na stranku www.lada-auto.sk/?menulD=nd-0&catlD=nd-4 objednas si tam katalog oprav za 2,4eur a mas po problemoch z nastavovacimi hodnotami je tam vsetko co sa tyka oprav maju tam aj katalog nahradnych dielov ked ides do mototechny vies presne co pytat je to aj z cislami nahradnych dielov cauky