Seřízení karburátoru
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Seřízení karburátoru
Jak jsem koupil - tak prodávám:
Zdravicko tady jirka a mam mensi dotazek na delsi vecery.jsem z prahy vychod a pravdepodobne jsem vlastnikem zachovale 100 000km zajete 2101 ladenky r.v.1978.mel bych prosbicku na zodpovezeni otazky proc mi neustale pripada,tzv.DIRA V PLYNU?Pri rozjezdech,v zatackach pri podrazeni a nasledneho pridani plynu.Ikdyz stojim na miste a bez zarazene rychlosti pozvolna pridavam plyn tak se to asi na tri vteriny prihlti a pote se rozebehne do otacek.jakoby lehce proturovati a pak teprve rozjeti.nenapada Vas nahodouá neco?Mam vymenene svicky, olej ,filtry,serizeny predstih pravdepodobne,rozvody apod..i ventily se delaly.Prosim poradte co dal.Uz se mi to nechce davati znovu do servisu.nemel bych seridit karburator?nevite jak?kolik otacek od uzavreni bohatosti vzduchu?(uplneho chcipnuti motoru)otacky jsou dobre jen tak prevalovni motoru,ale to jse urcite zmeni,ne?Moc Vam predem dekuji za rady.s pozdravem jiri
Kdo se ujme odpovědi na tuto otázku? L.
PS: a prosím, žádné OT
Zdravicko tady jirka a mam mensi dotazek na delsi vecery.jsem z prahy vychod a pravdepodobne jsem vlastnikem zachovale 100 000km zajete 2101 ladenky r.v.1978.mel bych prosbicku na zodpovezeni otazky proc mi neustale pripada,tzv.DIRA V PLYNU?Pri rozjezdech,v zatackach pri podrazeni a nasledneho pridani plynu.Ikdyz stojim na miste a bez zarazene rychlosti pozvolna pridavam plyn tak se to asi na tri vteriny prihlti a pote se rozebehne do otacek.jakoby lehce proturovati a pak teprve rozjeti.nenapada Vas nahodouá neco?Mam vymenene svicky, olej ,filtry,serizeny predstih pravdepodobne,rozvody apod..i ventily se delaly.Prosim poradte co dal.Uz se mi to nechce davati znovu do servisu.nemel bych seridit karburator?nevite jak?kolik otacek od uzavreni bohatosti vzduchu?(uplneho chcipnuti motoru)otacky jsou dobre jen tak prevalovni motoru,ale to jse urcite zmeni,ne?Moc Vam predem dekuji za rady.s pozdravem jiri
Kdo se ujme odpovědi na tuto otázku? L.
PS: a prosím, žádné OT
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
jj presne taketo veci nam robila s1000mb ked nestriekala pumpicka akceleracna... ale takisto to moze byt spatne nastavena zmes, prip. vyska hladiny? skor ta zmes...Pája píše:To vypadá na akcelerační pumpicku a otočit se šroubem volnoběhu. Proč mu to neporadíš sám?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Jasně, nic jiného v tom nebude.
Mimochodem, jeho Výsost král Luděk nemůže tomu člověku poradit, neb jeho stroj postrádá karburátor a tudíž Luděk vědomosti o tomto zařízení dávno zapomněl (nebo je to věkem ?????)
Mimochodem, jeho Výsost král Luděk nemůže tomu člověku poradit, neb jeho stroj postrádá karburátor a tudíž Luděk vědomosti o tomto zařízení dávno zapomněl (nebo je to věkem ?????)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Ne, ne, tomu neverim. Mozna soucasna generace odkojena vstrikovanim jednou bude marne hledat v pameti vyznam toho slova, ale kdo alespon jednou pocitil smrad (nebo vuni) benzinu pri profukovani trysek, ten dle meho nazoru nemuze nikdy zapomenout . W.Marek píše:Mimochodem, jeho Výsost král Luděk nemůže tomu člověku poradit, neb jeho stroj postrádá karburátor a tudíž Luděk vědomosti o tomto zařízení dávno zapomněl...
V tom případě můj bývalej karbec na 2101 asi škodil záměrněMarek píše:Jasně, nic jiného v tom nebude.
Měl jsem velice podobný problém, auto se po přidání plynu na 2-3s. zadusilo a pak teprve vyrazilo. Na jízdu po městě dosti nepříjemné...
Hladinu v plovákové komoře jsem měl seřízenou, směs, volnoběh taky, akcelerační pumpička dávkovala při pohledu do karbu celkem solidně. I když je možný, že načnutá membránka nebo špatný zdvih být mohl. Nakonec jsem osadil upravenýho Webera, od oka ho našteloval, s Markovou pomocí doladil v Bechyni a je po problému
Tudíž to jednoznačně bude karburátorem. Osobně bych ho udělal komplet - vyčistil a seřídil vše co se dá, včetně klapek. To nikdy neuškodí
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Nedavno jsem to delal znamemu u skodovky, taky vsechno serizene a skakal s tim pri klidnem rozjezdu jako ucednik. Stacilo procistit prechodove otvory a skodovenka zabirala jako zamlada. W.Vašátor píše:...Hladinu v plovákové komoře jsem měl seřízenou, směs, volnoběh taky, akcelerační pumpička dávkovala při pohledu do karbu celkem solidně...
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jirkovi jsem odeslal zprávu tohoto znění:
Pročti si tyto stránky. A to zhruba od strany 90 do strany 95. (odkaz na Tůmu)
Tvá závada spočívá ve špatně nastavené bohatosti směsi.
Tvůj dotaz ještě vyvěsím na naše forum - ale v Praze je (z našeho klubu) dost kluků, kteří to dokážou seřídit
L.
Pročti si tyto stránky. A to zhruba od strany 90 do strany 95. (odkaz na Tůmu)
Tvá závada spočívá ve špatně nastavené bohatosti směsi.
Tvůj dotaz ještě vyvěsím na naše forum - ale v Praze je (z našeho klubu) dost kluků, kteří to dokážou seřídit
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Tenhle "děravej" problém jsem řešil na své 2105 a vyřešil ho Marek v Bechyni po té, co přešel hladinu, předstih, atd. Odstranil jednu pružinku na odstředivé regulaci v rozdělovači a motor od té doby běhá v tomhle režimu bez problémů. Určitě by to popsal lépe než já. Mám ale jinou specialitu. Když delší dobu brzdím motorem( dojezd ke křižovatce apod.) tedy motor se točí v otáčkách a přes jednotku je vypnutý volnoběh, pak po vyšlápnutí spojky zpravidla zhasne. Když motor protočím na plyn do otáček a náhle uberu, tak nic, do volnoběhu přejde jako by nic. Mám prostě dojem, že je-li volnoběžný ventil delší dobu uzavřen, tak pak nějak zleniví a otevírá pomalu nebo si prostě počká. Všechno to funguje, jen mám pocit, jestli nejsou zahnojený hadičky od podtlaku., tím pádem malý průsvit nebo spíš zádný. S tímhle jsem se setkal u ekonoměru, hadička byla pěkně zas....á a budík ani ťuk. Jen na okraj, druhá, 21053 ( Ozon) to nedělá.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Co se týče díry při rozjezdu, tak u mě ji způsoboval vadný šroubek s kuličkou uvnitř co ovládá dávkování akcelerační pumpičky.
Zdechání motoru po delší době jízdy s decelerací motorem se u mě projevuje taktéž. Trpěl tím i žluťák, vinu přičítám papání oleje motorem, který asi trošku přidusí svíčky neb pod kopcem se vždy zahulí z výfuku, doufám, že výměna gufer ventilů snad tento problém vyřeší. Nedělá to vždy, častěji při dlouhodobějším brždění a samozřejmě v nejméně vhodnou dobu. Zatím to řeším také prošlápnutím plynu před vyřazením jen si bohužel ne vždy vzpomenu.
Zdechání motoru po delší době jízdy s decelerací motorem se u mě projevuje taktéž. Trpěl tím i žluťák, vinu přičítám papání oleje motorem, který asi trošku přidusí svíčky neb pod kopcem se vždy zahulí z výfuku, doufám, že výměna gufer ventilů snad tento problém vyřeší. Nedělá to vždy, častěji při dlouhodobějším brždění a samozřejmě v nejméně vhodnou dobu. Zatím to řeším také prošlápnutím plynu před vyřazením jen si bohužel ne vždy vzpomenu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
S olejem nemám problém, pokud to tak mohu říci. Myslím, že motor žere olej v normě, zkrátka nijak významně neubývá. Ale zase inspirace! Ohledně decelerace: pokud se otáčky sníží na hodnotu přepnutí ( to je hrozný slovní slepenec), tak to cvakne a karbec normálně naskočí. Ale jak uvádím, pokud vyšlápnu spojku a motor před tím brzdil a chvíli točil nějakých 2,5 - 3tis. , tak zpravidla chcípne.
Ahoj, jelikoz zitra podnikam zase delsi cestu autem a nestihl jsem zajit nekam na serizeni karburatoru, chtel bych si jej seridit alespon trosku sam, aby mi to tolik nezralo. Mam tam ale karbec ze S130, nevite nekdo jak se to serizuje?? Diky...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...