Přední okno

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Přední okno

Příspěvek od montér Kolja »

Nemáte někdo osobní,nebo převzatou zkušenost s výměnou předního okna?Potřeboval bych nahradit prasklé okno na Ladě 2105,předním oknem z Polského Fiatu 125p.Netušíte,zda jsou ta okna zaměnitelna?Vlastní zkušenost mám jen se zadním,protože mi ho rozbili členové jednoho nepřizpůsobivého etnika zvaného Neplatiči Nájemného.Zadní okna zaměnitelná nejsou,protože Polské je o několik mm vetší(širší).Na místo zadního okna Lady jej vložit sice lze,ale pouze do gumy,pro klínek už tam není místo.Předem i zadem Vám děkuji za odpovědi a Vaše zkušenosti k tématu.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Zda jsou skla zaměnitelná, opravdu netuším.

Ale výměna skla není nijak náročná a mohl bys to zvládnout i sám.

Já k tomu používám licnu s bužírkou o průřezu 2,5 mm2, kterou zatlačím do poslední (nejvnitřnější) drážky na gumě a konce směřují dolů v středu skla.
Potom sklo osadím na rám karoserie a pomalu vytahuju licnu ven, nejprve jednu stranu, potom druhou. Zvenčí si sklo přitlačuju do rámu.

A když se to povede napoprvé, máš vyhráno.

Nejlepší je dostat do gumy to plastové péro, nemáš-li k dispozici nějaký přípravek.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

Ahoj Marku,
Vysklení a zasklení pro mě nepředstavuje problém.Z mého úhlu pohledu se jedná o banální operaci srovnatelnou s operací apendixu.Přesto ti děkuji za odpověď .Jde mi o rozměrovou shodnost obou oken.Okno z Fiata mam za 30,-kč ve stavu par ecelence a na autě vozím dodrápaného pavouka.
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

asi to okno bude stejné protože jsem dával na F-125p z Lady
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

pozor jen na jednu věc, z novějších fiatů 125p to jde. Ale ještě před ladou jsem měl jeden z prvních fiatů 125p (rovná palubka, řazení pod volantem, ještě italskej motor(podle předchozího majitele)), krásnej stroj, se slzou v oku na něj vzpomínám, škoda že byl tak shnilej :cry: . Tak ten byl trochu širší a okno čelní a zadní použít nešlo. bylo o pár cenťáků širší. Ale z novějšího to jde na 1000%
BA3
Příspěvky: 165
Registrován: ned srp 29, 2004 09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BA3 »

Míra151 píše:asi to okno bude stejné protože jsem dával na F-125p z Lady
Se to tady někde probíralo,z fiata na ladu ano ale naopak ne.
Vaz 21011 1200\1500\1700\5q
Vaz 2105 1500
Vaz 2101 1200

WWW.volny.cz/ba3
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

Děkuju za vaše odpovědi.O výsledu dám vědět.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Rád bych se zeptal, když tu to téma je, jak se vysazuje čelní sklo - nedestruktivně.
Jak postupovat u lady ve dvou lidech, max. ve třech?
Jak postupovat u 50 let starého auta, u kterého okno nesmí, opravdu nesmí prasknout, protože pak už bude všechno jedno? Vyplatí se nějak penetrovat gumu, která už nebude to co bývala? Nejlíp aby se i ta zachránila, samozřejmě.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Většinou se to řeší oříznutím gumy. Ta bude tvrdá jak šutr a manipulace by mohla okno poškodit. Ale nejsem sklenář, tak nevim, třeba má někdo lepší fígl.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak u žigula tu gumu rozříznout můžu, ale v druhém případě je to náročnější. tam platí že rozříznutá guma = zakázková výroba nové.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

tak napřed vytáhneš klínek a pak ho musíš holt zevnitř vytlačit, od horního rohu doprostřed(nahoře), nastřídačku vytlačuj jeden horní roh a druhej, nemusí to jít hned naráz, napřed je to určitě lepší rozhejbat, obouma rukama zevnitř, celou horní stranu.. no a jak už cejtíš že to na tebe jde, tak to drž jednou rukou zevnitř druhou z venku.. ;)

jinak na gumu je dobrej silikonovej olej, nebo přímo přípravky na pneu, takové ty bíle srajdy na potírání (kvůli lesku).. mužeš to nějakej den předtím potřít třeba štětcem a zvenku když to podmázneš mezi gumu a sklo, tak by to mohlo dost usnadnit práci..
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Je to hudba možné blízké budoucnosti, není problém udělat nějaký ten úkon třeba měsíc předem.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

U lady, nebou auta s podobným profilem gumy je to pohoda práce. Dá se to bez problému v jednom. Vyndat klínek (je-li), a zevnitř pomalu, postupně odhýbat okraj gumy z plechu a tlačit ven. Ze začátku to vypadá, že to nikam nevede, a furt se to vrací, ale postupně se to rozjede.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Nemo píše:U lady, nebou auta s podobným profilem gumy je to pohoda práce. Dá se to bez problému v jednom.
JJ, ale ve dvou je to lepší. Přeci jen je vhodné, když spolupracovník jistí okno před volným pádem. Jinak ze své vlastní zkušenosti vím, že nejjednodušší je okno "vykopnout". Sednout si doprostřed na sedadla a nohama pomaličku tlačit okno ven. Po chvilce se okno dá do pohybu a v závěrečné fázi je právě vhodné ono jištění druhou osobou. Před započetím prací je vhodné nějakým širokým šroubovákem pohnout s okrajem gumy na vnitřní straně auta.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak pokud by to šlo, napadlo mně použít pevnější špachtli na podebrání a uvolnění gumy + asi by neškodilo to tam namazat aspoň mýdlem nebo něčím. Volný pád se nepřipouští pane jo, to by bylo tóčo. Radši ať to dělá klidně 5 lidí, když se vejdou. Jaký je riziko rozbití toho skla při tlačení ven?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“