Pánové, víte co se mi dnes stalo? Hrozná věc.
Ráno jsem startoval svýho žigula, startér netočil moc svižně, ale chytlo to. Nechal jsem motor běžet a utíral si zevnitř okýnka, když tu, v nepozorovaný moment motor přestal běžet.
Rozhodl jsem se tedy pro druhý pokus, chtěl jsem ho nastartovat znova.
Otočil jsem klíčkem do polohy zapalování a startér, opět velmi neochtně, začal točit s motorem. Jedna otáčka, druhá otáčka, třetí otáčka, čtvrtá a nic. Nevadí, dušoval jsem svoje sebevědomí a chlácholil tak svůj ješitný názor na mého miláčka. Zkusím to znovu, jistě chytne - proč by taky ne. Opět jsem otočil klíčkem do polohy zapalování, stroj stále nehodlal naskočit, avšak puštivše klíč od zapalování nepozorujíc žádnou změnu nabíral jsem pochybností nad situací - zda jest vše tak jak býti má. Skutrečně aniž bych zavdával jakoukoliv racionální příčinu či pokyn pro rotační pohyb startéru, ten byť velmi líně a neoćhotně (jak už bylo zmíněno viz. výše) oddávala se tanečním kreacím, v tuto chvíli připomínajícím spíše opilecké motání.
Nevzpamatovavše a bez odhadnutí situace jsem marna kroutil klíčkem v zíámku sem a tam několik sekund, dokud mi nedošlo, co se opravdu děje.
Otevřel jsem kapotu motoru a zpod krytu svodů, který má jímat předehřátý vzduch, směrovat jej krátkou hadící o průměru, mou maličkostí neměřeném, baj očko asi 5 cm širokou směřovat tento horkovzdšný proud do karburátoru, z prostoru kde mi moje intuice a můj rozum(ano již jsem ho dvakrát vyndával ven) říkal, že se nachází startér(rozumějte - nevyndával jsem rozum, ale startér) se poněkud dramaticky kouřilo. přiskočil jsem k vypínači, který přivádí k životu životadárnou baterii a vypl jej.
Mé zjištění bylo následující - prostě se asi někde něco "zaseklo" nebo co, takže aniž bych měl klíček od zapalování v zapalování, tak pokud je baterie zapojená, tak točí se startérem a spíná kotvu...
Pokud zapojená není, se startérem netočí a kotva vypne.
porucha
Moderátor: Moderátoři
obcas se na ty moji potvore stalo ze se mi zasekl starter a tocil porad. odpojedni a po chvili znovu pripojeni nepomohlo skoro nikdy. az se do starteru tuklo kladivem prestal tocit a mohlo se nastartovat a jet
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Možná ti odešla spínací skříňka.Neopakovatelný zážitek když jsem teprve při odemykání volantu jasně uslyšel zvuk startéru a říkám si:"tady někdo startuje Žigulíka",rozhlédl jsem se po parkovišti a koukal jsem že jediný Žigulík tam byl můj. Jen náhodou jsem měl sešlápnutou spojku,stál jsem totiž proti kandelábru.
Taky to pak točilo sem tam startérem pořád...
Taky to pak točilo sem tam startérem pořád...
Rovněž to může být i upadlý proudový spínač v cívce startéru a zaseklý u kontaktů spojujících kabel od baterky a plus pol statoru startéru. Tudíž pokud by startér motal i po odpojení tenkého drátu od spínačky, je buď zaseklá cívka nebo upadený tento kontakt v ní.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/