chladenie sacieho potrubia
Moderátor: Moderátoři
pokud sem to dobre pochopil tak ti de o takovou tu klapku, ktera ti rozhoduje o privodu studenyho/teplyho vzduchu k filtrboxu. teplej vzduch od svodu to bere kdyz je motor studenej aby se driv zahral a az se zahreje tak ti to nasava chladnejsi vzduch
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak to si vobec nepochopil. jedna sa o vyhrievanie sacieho potrubia chladiacou zmesou...Maysner píše:pokud sem to dobre pochopil tak ti de o takovou tu klapku, ktera ti rozhoduje o privodu studenyho/teplyho vzduchu k filtrboxu. teplej vzduch od svodu to bere kdyz je motor studenej aby se driv zahral a az se zahreje tak ti to nasava chladnejsi vzduch
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
aha. nepochopil. tak sem potichuMyso píše:tak to si vobec nepochopil. jedna sa o vyhrievanie sacieho potrubia chladiacou zmesou...Maysner píše:pokud sem to dobre pochopil tak ti de o takovou tu klapku, ktera ti rozhoduje o privodu studenyho/teplyho vzduchu k filtrboxu. teplej vzduch od svodu to bere kdyz je motor studenej aby se driv zahral a az se zahreje tak ti to nasava chladnejsi vzduch
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Jde o to, že v sacím potrubí (nikoli v potrubí přívodu vzduchu ke karbecu) proudí chladící kapalina (až do karburátoru). Slouží k předehřevu v zimním období proti případnému zamrznutí.
Pokud tyto kanály ucpeš, nic se nestane, nijak to nepoznáš ... až na to, že ti možná v zimě potrubí zamrzne . Ale to spíš při LPG. .... toto je pouze můj skromný názor, nikdy jsem s tímto neměl potřebu laborovat....proč taky, že
Pokud tyto kanály ucpeš, nic se nestane, nijak to nepoznáš ... až na to, že ti možná v zimě potrubí zamrzne . Ale to spíš při LPG. .... toto je pouze můj skromný názor, nikdy jsem s tímto neměl potřebu laborovat....proč taky, že
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Zas tžak pitomej nápad to není, ale já v tom vidim jinej problém. Nevim sice z který větve se tam ta chl. kapalina dostává, ale řek bych, že by mohla mít podobnou teplotu jako sací potrubí ohřáté pouze motorem a rozpálenejma svodama. Možná je ta voda i "studenější" než by byly sací trubky bez vody. Uf, to byla myšlenka. Sem asi génius, nebo co...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Já se skromně domnívám, že se rychle* proudící vzduch v sacím potrubí neohřeje ani o desetinu stupně. Styčná plocha, narozdíl např. od chladičů nasávaného vzduchu (intercoolery) je x násobně menší.
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
presne tak no takze co som zistil pokial je zmes studensia tak ma vacsiu hustotu a tym vytvara pri spalovani vacsi kompresny pomer takisto ako pri turbo motoroch medzichladic stlaceneho vzduchu ktury vzduch ochladzuje a tym jeho hustotu zvysuje a turbo ma vtedy zvysenu ucinnost no lenze v tomto pripade by to bolo nerealne kedze vzduch cez medzichlidic u atmosferickeho motora by siel len velmy tazko a plati tu cim je sacie potrubie kratsie tym ma motor menej roboty laicky povedane no a potom dalsi spusob su nitro systemy ktore vzduch ochladzuju a pri horeni hori kyslik no zvysuje tak vykon no a dalsi sposob ktory je stary ako titanic je vstrekovanie vody no lenze tu bol problem ze to nefungovalo kym motor nebol skoro do cervena zohriaty pocul som ze sa to niekomu podarilo vymakat ale viac neviem a este to nicilo zelezne casti motora no a muje skusenosti zo studenym vzduchom mam v aute penovy sportovy filter pipercross no a nemam na nom to hadicu co ide o zvodou v zyme sa to horsie zuhrieva ale neni to nic strasne a viem ze v lete je to oproti staremu air boxu 100 a jedna a horuce sacie potrubie je proti logike preto tu bola ta otazka vsetci ste tu mudri a ked sa niekto nieco opita tak ho poslete aby si isiel "seridit motor" vsak pekne .Lada Rider píše:ani by som nepovedal, myslim ze ta kvapalina ide z hlavy horuca cez potrubie, karburator a vracia sa do tej rury z kurenia co ide do cerpadla popod zvodyKoko Loko píše:To je docela klidně možné.
no nemo tak to bolo nieco co som chcel pocut je nieco na tom bude ze to bolo vymyslene aby sa zabranilo kondenzuNemo píše:Já se skromně domnívám, že se rychle* proudící vzduch v sacím potrubí neohřeje ani o desetinu stupně. Styčná plocha, narozdíl např. od chladičů nasávaného vzduchu (intercoolery) je x násobně menší.
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů
Nemo, máš naprostou pravdu. Motor má největší spotřebu vzduchu a když se spočítá objem vzduchu, kterej sežere za jednu minutu, je víc než jasný, že ať je sací potrubý ledový nebo vřelý, celkem nijak se to neprojevý.
Co se týká toho, že studenější směs má větší hustotu, tak ano. Proto se vzduch chladí. Ovšem ne směs. Vem si, že v sacím potrubí už máš přesně daný objem směsi, který se ti tak jako tak do válce dostane. Jaký by mělo význam zmenšení objemu této již dané směsi. Žádný. Akorát kondenzaci. Chladit vzduch má význam pouze v tom případě, dokud ještě není v sacím systému.
Sportovní vzduchové filtry mají větší učinnost (výkon) díky lepší propustnosti vzduchu do systému... až o 30% lepší propustnost než klasické papírové filtry.
No ... Turbo a jeho mezichladič? Turbo je žhavý protože je ohřívaný vejfukovejma plynama a vzduch se ohřívá jak od turba, tak jeho stlačováním. Mezichladičem prochází ten ohřátej vzduch a chladí se. Protože čím chladnější vzduch, tím menší má objem = víc kyslíku v motoru = větší výkon ..... ano. Dávat příklad zrovna na turbu je trošku zavádějící, protože je jasný, že když do motoru pustíš vzduch ohřátej cca na 300st. (od výfuku apod.) je to něco jinýho, než 20st. Zvýšení výkonu u turba je díky tlaku, který nažene mnohem více vzduchu do sání. Ne na teplotě vzduchu. Něco jiného je třeba na sprintech, kde se používá schlazení mezichladiče pomocí CO2.
Pokud bys chtěl vážně zvýšit výkon motoru díky chlazení vzduchu, musel by jsi vzduch ochladit laicky řečeno O MOC. Já mám na svém voze náporové sání a auto jede naprosto stejně, ať máš teplotu vzduchu -20st či 20st. (zima - léto).
Co se týká toho, že studenější směs má větší hustotu, tak ano. Proto se vzduch chladí. Ovšem ne směs. Vem si, že v sacím potrubí už máš přesně daný objem směsi, který se ti tak jako tak do válce dostane. Jaký by mělo význam zmenšení objemu této již dané směsi. Žádný. Akorát kondenzaci. Chladit vzduch má význam pouze v tom případě, dokud ještě není v sacím systému.
Sportovní vzduchové filtry mají větší učinnost (výkon) díky lepší propustnosti vzduchu do systému... až o 30% lepší propustnost než klasické papírové filtry.
No ... Turbo a jeho mezichladič? Turbo je žhavý protože je ohřívaný vejfukovejma plynama a vzduch se ohřívá jak od turba, tak jeho stlačováním. Mezichladičem prochází ten ohřátej vzduch a chladí se. Protože čím chladnější vzduch, tím menší má objem = víc kyslíku v motoru = větší výkon ..... ano. Dávat příklad zrovna na turbu je trošku zavádějící, protože je jasný, že když do motoru pustíš vzduch ohřátej cca na 300st. (od výfuku apod.) je to něco jinýho, než 20st. Zvýšení výkonu u turba je díky tlaku, který nažene mnohem více vzduchu do sání. Ne na teplotě vzduchu. Něco jiného je třeba na sprintech, kde se používá schlazení mezichladiče pomocí CO2.
Pokud bys chtěl vážně zvýšit výkon motoru díky chlazení vzduchu, musel by jsi vzduch ochladit laicky řečeno O MOC. Já mám na svém voze náporové sání a auto jede naprosto stejně, ať máš teplotu vzduchu -20st či 20st. (zima - léto).
Nevím kdo ještě tě poslal seřídit motor, byla to jen moje poznámka a byla spíš myšlená tím směrem, že navýšení výkonu ochlazením směsi nebude nijak markantní oproti správně seřízenému motoru ... čili nástup výkonu nebude nic moc a za to sr.. s vymejšlením to nestojí.Ján Píš píše: horuce sacie potrubie je proti logike preto tu bola ta otazka vsetci ste tu mudri a ked sa niekto nieco opita tak ho poslete aby si isiel "seridit motor" vsak pekne .).
Naposledy upravil(a) Vašátor dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
no vydis vasator ako pekne si to vysvetlil na takyto nazor som bol zvedavy super ako tasko sme sa k tumu dostaly dakujem kaslem na chladenie sacieho potrubiaVašátor píše:Nevím kdo ještě tě poslal seřídit motor, byla to jen moje poznámka a byla spíš myšlená tím směrem, že navýšení výkonu ochlazením směsi nebude nijak markantní oproti správně seřízenému motoru ... čili nástup výkonu nebude nic moc a za to sr.. s vymejšlením to nestojí.
Naposledy upravil(a) Ján Píš dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
Vono totiž platí to, že kdyby to mělo fungovat, určo by to nějaký výrobce použil . Myslím, že na nic extra tu nepříjdeme. Všechno co mělo být objeveno u čtyřtaktního motoru již objeveno bylo. Maximálně by se tu někdo mohl pokusit o vývoj úplně nové koncepce motoru, protože jak jistě všichni víme, účinnost našich motorů ... no ... mohlo by to být lepší. Už díky tomu, že každou otáčku se musí každej píst 2x zastavit!!!Ján Píš píše:no vydis vasator ako pekne si to vysvetlil na takyto nazor som bol zvedavy super ako tasko sme sa k tumu dostaly dakujem kaslem na chladenie sacieho potrubia
P.S. Sorry, možná jsem se tou mojí poznámkou nechal trošku unést....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak tak, tam sa pouziva uplne iny manifold(nasiel som iba Johnov, pre jeden DCOE):Ján Píš píše:vsak v pohode mam vsak este jednu otazku ked ma motor dva webery tak je ten ohrev odstaveny vsak?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever