Zvonění (praskání) v motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Zvonění (praskání) v motoru

Příspěvek od Honza 21061 »

Navazuji na téma "praskání ve výfuku", byla tam řeč o rozdělovači a já mám podobný problém.
Začne mně to praskat také, ale spíše v motoru a jenom v tahu do kopce, nebo při zrychlení, vše s mírným plynem. Pokud plyn sešlápnu hlouběji, praskání přestane a auto bez zvonivých zvuků zrychluje.
Mám podezření na ventily (nedávno seřizované mechanikem přes žiguly), nebo na podtlakovou korekci předstihu. Možná, kdyby se odpojila, přestal by se při mírném plynu zvětšovat předstih a tudíž praskání...
Samotný předstih jsem nastavoval podle rysek 5 stupňů. Po seřízení stroboskopem v servisu to praskalo o dost víc při každém zrychlení, byl tam velký předzápal. Je to mírné praskání také normální, nebo s tím mám něco dělat? (ještě zmenšit předstih, nechat znovu udělat ventily... :( ?)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

zkus este vymenit VN kabely pripadne procistit svicky... Asi by se to muselo slyset, ale tezko ti budu ja radit, kdyz mas o xy zkusenosti vic. Ale treba me to ted s blbejma kabelama lupalo, jako ze obcas to nezapalilo...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Svíčky jsou tam tak 5 tkm a bývají v mém případě i při výměně čisté a VN kabely rok staré a dobré. Myslím, že bude problém v předstihu, nebo ve ventilech. Nebo to může být normální a ventily to nebudou, protože při samoštelech na W 1.3 to prskalo taky a po delší jízdě se to protažením motoru hodně omezilo, stejně jako tady... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

ja mel VN kabely stary par mesicu a najeto tak 3500 km... ale nechpu proc, ale odesly, kdyz sem kontroloval odstavovanim svicek za behu jejich funkcnost tak sem se divil jak kopaly:-( ok to je asi neco jinyho... Jo a tlak oleje je ok?
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Mazání je dobré, když cvakají ventily, tak je to ostřejší, tohle je takový prskavý zvuk, jako nějaké falešné detonace- zřejmě předčasné. Nebo naopak výfukový ventil otevírá o hodně dříve ještě během expanze, ale to by to zase hůře jelo a dělalo by to asi ještě větší rámus. Zkrátka jsem s tím v koncích a mám obavy, abych nějak neublížil motoru. Stačilo, že jsem s tím velkým předzápalem něco najezdil...
Pokud jde o kabely, tak na těch původních co jsem měl, bylo vidět, že jsou špatné. V místě probíjení byly hnědé až do černa. Mám teď nějaké Made in USA v krabičce Tesla Blatná. Radoval jsem se, že mám pořádné Teslácké kabely, a oni v tom americké, ale zatím jedou! :)
Honza
Osa Praha - Brno
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Mě to při lehce přidanym plynu zase zvoní. S předstihem sem si hrál a nic se nemění. Mám spíš podezření na drnčící mechaniku v ose pedál - karburátor...
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Honza 21061 píše:... Mám teď nějaké Made in USA v krabičce Tesla Blatná. Radoval jsem se, že mám pořádné Teslácké kabely, a oni v tom americké, ale zatím jedou! :)
Tesla Blatná využívá mj. i americké polotovary. W.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Pája: No, pedál mi taky drnčí, ještě jsem nepřišel na to kde, abych s tím něco provedl. Ale má to výhodu pro lidi s těžkou nohou na plynu, vědí, kdy je otevřená klapka- alespoň u mě to drnčí při sebemenším dotyku na pedál, ještě před vymezením vůle. :lol: Drnčet bude pravděpodobně plíšek na konci tažné páky, ovládající v motorovém prostoru kloubový mechanismus. Možná...
Honza
Osa Praha - Brno
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

-presne toto robi plynovy pedal aj mne - len sa ho jemne dotknem a zacne nieco trochu drncat. som skusal dotiahnut tie tiahla na mechanizme pri karburatore ale bud je to malo alebo je problem niekde inde - teda ked sa nieco taketo da nazvat problemom... viac ma seru ventily :roll:
2103, 2103
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“