Kabely ke svíčkám
Moderátor: Moderátoři
For SalWador:
Typy jsou dva - uhlíkové kabely a měděné kabely. Měděné jsou horší snad jen kvůli vyzařování a rušení okolí (např. autorádia). Uhlíkové vyzařují méně. Já užívám měděné (červené Brno-Táborská) a pokud vím s multimetrem jsem nenaměřil nic, jenom jeho vnitřní odpor 00,2 R. Žádný odpor v nich není, jenom měď na koncích "okrimpovaná" koncovkami. Čím kratší kabel, tím líp.
Otázka pro ostatní:
Zkoušel jste někdo v palci přemostit ten odpor? Zajímalo by mě co se stane..
Typy jsou dva - uhlíkové kabely a měděné kabely. Měděné jsou horší snad jen kvůli vyzařování a rušení okolí (např. autorádia). Uhlíkové vyzařují méně. Já užívám měděné (červené Brno-Táborská) a pokud vím s multimetrem jsem nenaměřil nic, jenom jeho vnitřní odpor 00,2 R. Žádný odpor v nich není, jenom měď na koncích "okrimpovaná" koncovkami. Čím kratší kabel, tím líp.
Otázka pro ostatní:
Zkoušel jste někdo v palci přemostit ten odpor? Zajímalo by mě co se stane..
Kabely jsem koupil v prodejně LADA na Táborské a chtěl jsem kabely na Ladu. Nevím proč mi teda dala kabely na škodárnu...karel píše:to pool: no jo ale to jsou cervene kabely na skodarnu, to jsem nemyslel ani ja ani manual. Medene kabely musi mit predrazeny rezistor cca 10 az 30kOhm, jinak opravdu rusi CT, zaplat za to panu Bohu na stotisickrat.
Jezdím asi půl roku s měděnými kábly a zatím nikdo nehulákal No ten odpor schválně přemostím a jestli bude na svíčkách větší jiskra, určitě budu jezdit bez něj !VaSek píše:Stane se z tebe rusicka jak prase.. Az na tebe budou lide z oken hulakat, tak to bude jiste radosti na tim ze uz nemusi sledovat ty blbosti v bedne:)
odpor
Lidi neblaznete, ten odpor naopak zlepsuje vlastnosti oblouku, kdyz tam neni je energie jiskry mensi. Bud je tzv. rozprostreny odpor tvoren materialem kabelu nebo je predrazeny kabelu medenemu a odpor je jako soucastka zabudovan do botky svicky. Jeho demontazi se vsechno zhorsi. To je stejny jako vykuchat tlumic vyfuku a cekat ze se zvysi vykon.
Re: odpor
Takže kombinace měděných káblů a svíček bez odporu (L15YC) asi není nejvhodnější karle? Já to tak patrně mám.karel píše:Lidi neblaznete, ten odpor naopak zlepsuje vlastnosti oblouku, kdyz tam neni je energie jiskry mensi. Bud je tzv. rozprostreny odpor tvoren materialem kabelu nebo je predrazeny kabelu medenemu a odpor je jako soucastka zabudovan do botky svicky. Jeho demontazi se vsechno zhorsi. To je stejny jako vykuchat tlumic vyfuku a cekat ze se zvysi vykon.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
JJ presne tak, myslim ze jsou vhodne kombinace: odruseny palec + odrusene svicky (nebo koncovky) a neodrusene kabely nebo odruseny palec a kabely a neodrusene svicky. S tim seriovym jiskristem je to skutecne tak, kdyz jsme na zkusebnim motorgeneratoru vytvorili seriove jiskriste motor mel mnohem pravidelnejsi chod. Je to zpusobeno vetsi strmosti VN pulsu, kdy se oblouk zapali az pri vyssim sek. napeti civky.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Ja mam modre kable k sviečkam nie je to medeny vodič ale odporovy drat a dovolim si tvrdiť že to je spoľahlivejšie ako uhlikova vyplň
Čo sa tyka koncoviek tie nemam mam tam pliešky a na sviečkach tie matičky čo ktomu davaju.
Za najnespolahlivejšie riešenie považujem kabel s uhlikovou vyplnou a odrušene koncovky k tomu lebo ked bude v tahu kabel a koncovka tak to určine nepôjde dobre
Odpor kabla by mal byť v rozmedzi 11-19 Kohm rozhodne nie 200Kohm
Čo sa tyka koncoviek tie nemam mam tam pliešky a na sviečkach tie matičky čo ktomu davaju.
Za najnespolahlivejšie riešenie považujem kabel s uhlikovou vyplnou a odrušene koncovky k tomu lebo ked bude v tahu kabel a koncovka tak to určine nepôjde dobre
Odpor kabla by mal byť v rozmedzi 11-19 Kohm rozhodne nie 200Kohm
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Když jsem nahrazoval staré uhlíkáče, které měly mít 17k/m, naměříl jsem 30 až 50k na svíčkových a 50k až více jak 20M na kabelu od cívky. Nahradil jsem je rudýma z Táborské (100% Cu). Nepozoroval jsem, žádného rozdílu mimo rádia, které při volnoběhu nehrálo. Chování motoru a výkon se dle subjektivního pozorování nezměnil. Nicméněž L15YC jsem nahradil LR15YC, kvůli rádiu. To že to s těmi uhlíkáči chodilo je více či méně zvláštní, ale jsou věci mezi nebem a zemí.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne stř bře 16, 2005 15:46, celkem upraveno 1 x.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
V loni když mě zlobil motor jsem sháněl modré nebo zelené popř žluté. Obešel jsem asi tři nebo 4 obchody a všude měly buď černý nebo červený. Měly i modrý ale na jiný auta.Nakonec jsem namontoval klasický červený. 154 kč za celou sadu.
K těm návlekům Dají se sehnat omotávky ale nevypadá to moc pěkně. Pokud chcete barvit trubky tak se to dá smršťovací elektro páskou. Dělá se to v různejch barvách.
K těm návlekům Dají se sehnat omotávky ale nevypadá to moc pěkně. Pokud chcete barvit trubky tak se to dá smršťovací elektro páskou. Dělá se to v různejch barvách.