Cekani na Kalinu.
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
jestli je to chyba nastaveni nebo toho vehementu samotnyho, vysledek je, ze to neni asi uplne okdan píše:to s tim preposilovanym rizenim se mi nezda -- obecne se rika, ze tohle delaly hydraulicke posilovace, ktere neumely ovladat silu podle rychlosti. Ovsem Kalina ma moderni elektricky, kde to neni problem udelat. Takze chyba muze byt maximalne v nastaveni elektroniky posilovace.
VAZ 2104 1.3 1989
No ja jen uvazuju, jak je to mozny, protoze si nemyslim, ze by inzenyri VAZu byli extremne slabomyslni a nevedeli, ze silu posilovace je treba regulovat podle rychlosti.JmJ píše:jestli je to chyba nastaveni nebo toho vehementu samotnyho, vysledek je, ze to neni asi uplne ok
Podle me je preposilovanejch spousta aut. Vyrobce zrejme neodola pokuseni nenastavit to tak, aby ho nepomluvili novinari, kteri obvykle povazuji i minimalni sily za minus a auto pomluvi. Mozna preposilovane auto nevadi pri duchodcovskem stylu jizdy 90% lidi a jevi se "prijemne". Resenim by by ten knoflik, jelikoz je to elektrozalezitost, neni to tezke dodelat tam.
ano, souhlasím.Někde je chyba. Ona ta chyba by nebyla tak markantní, kdyby byl vychytanější podvozek.Ale auto, alespoň to co jsem řídil já, a pravděpodobně i to co testovali v AUTOTIPU, se pokaždé rozvlnilo jak angličák na pružinkách bez tlumičů.. Což i mě, zvyklého jezdit a jezdit (a to v čímkoli od 5kg do 32 tun ) docela překvapilo. Možná by to spravily sportovní pružiny a sportovní tlumiče, ale přeci nebudu na novém autě JÁ jako zákazník upravovat zpackané díly .......... V tomto ohledu se opravdu LOGAN ani nehne !!! Já mám stále pocit, že LADA žije pořád v jniném století a dělá auta podle sebe - stále neumím pochopit, proč neodebíra ověřené komponenty od světových výrobců a neangažuje světové studia a techniky.Pokud bych to třeba já myslel s LADOU vážně abych bych zvolil tento postup. Ještě ohledně brzd - nebyly špatné, na malé auto dostačující. Ale v případě plně naložené KALINY s pěti osobami a zavazadly a rychlosti kolem 150 km/h bych už měl poměrně vážné obavy o bezproblémovém zastavení auta.Dle mého názoru se brzdový účinek oproti řadě 211x změnil k lepšímu asi o půl třídy Jinak, po mém ošahání si kalinky, bych si toto auto jako nové nekoupil. Jako ojetini cca tři roky starou asi ano, ale pouze v případě že bych neměl rodinu. Od priory už nic zásadního nečekám, protože se asi nic zásadního nechystá.Spíše jsem hodně zvědavý na ÚPLNĚ NOVÉ MODELY LADA . tkzv.SILUET atd. To je poslední šance LADY dokázat evropě že to s auty myslí vážně.Ona totiž výbava, neni vše .............
ŠKODA FABIA combi 1.9 Sdi AUTOŠKOLA - přesto fanda vozů LADA
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
daniel: a konkrétně kterou kalinou jsi jel ?
s posilovačem a podvozkem jsem já neměl žádný potíže (posilovač má samozřejmě regulaci a nad 60kmh by měl vypnout úplně) -oproti například zdivočelému podvozku prvních fábií. Brzdy kaliny by mohli být o něco důraznější , ale zase oproti jedovkám logana bez ABS jim taky dávám přednost.
A srovnání s favoritem je samozřejmě nesmysl který některý periodika opakují už řadu let. Ostatně největší zásluhu na tom že jsem zarytý samarista má předevší škoda MB, protože favorit který jsem si kdysi koupil byl jednoznačně nejhorší auto se kterým jsem měl kdy co do činění
s posilovačem a podvozkem jsem já neměl žádný potíže (posilovač má samozřejmě regulaci a nad 60kmh by měl vypnout úplně) -oproti například zdivočelému podvozku prvních fábií. Brzdy kaliny by mohli být o něco důraznější , ale zase oproti jedovkám logana bez ABS jim taky dávám přednost.
A srovnání s favoritem je samozřejmě nesmysl který některý periodika opakují už řadu let. Ostatně největší zásluhu na tom že jsem zarytý samarista má předevší škoda MB, protože favorit který jsem si kdysi koupil byl jednoznačně nejhorší auto se kterým jsem měl kdy co do činění
Jel sem kalinkou našeho prodejce.Stříbrná metalíza,sedánek a vzhledově moc pěkná. Posilovač má možna vypnout, ale nepocítil sem žádný rozdíl.Podvozek je mimořádně citlivý a je to můj názor, někomu může vyhovovat.Fábii nesnáším, ale kalina se jejímu podvozku nemůže ani přiblížit a to je fakt.Mám najeto mnoho km fábií a to policejní a jezdil jsem s ní i v hooodně krizových situacích s majákama a podvozek fabie je velice dobrý.Kalina má oproti ní, podvozek o dve třídy jinde. (můj názor !!!!) Favorit samozřejmě nelze srovnávat s kalinou, která je na úrovni minimálně felicie, po modernizaci.Ale na fabii, nedosahuje a to je fakt.I když to říkám nerad, i vnitřní zpracování je na urovni felicie, což je ale pro kalinu spíše plus, protože přeskočili ve vývoji notný kus cesty. Kdyby měla kalina¨ABS v základu a možnost příplatkové výbavy byla by situace zase jiná.Nevím, jestli si zaregistroval i ty ten zápach uvnitř, ale připadalo mi to jako směsice petroleje,nafty a hořícího plastu.Opravdu taková malá chemická labolatoř. Když jsem asi před rokem přebíral nové VOLVO HF 12 (nákladní), vonělo novotou a čalouněním - né plastama a ničím jiným. Ale možná nas chce Putin všechny zdrogovat, abychom byli pozvolnější až sem zase vpadnou Mimochodem, zcela mimo téma - řekněte mi, jak si v dnešní době může vláda dovolit odstranit člověka, tím že ho otráví !!!! Myslím si, že v Rusku stále vládnou komunistické metody.Což mě chladným zcela nenechává.
ŠKODA FABIA combi 1.9 Sdi AUTOŠKOLA - přesto fanda vozů LADA
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Test autotipu mně vůbec nijak nepřekvapuje a nechává mě chladdným-čekal jsem ho.(Redaktoři mají náhled na věc asi takový jako p.Jozíf a spol.z automobil revue..auta pod 200tis.netestují,to nejsou pro ne auta!, maximálně Fabii a tu ještě omlouvají jak se dá-pozn.chudší verze..).U nich totiž auta začínají někde v cenové relaci 350-400tis.kč proto tyto media poněkud ignoruji a beru je s rezervou.
Srovnávat Kalinu s Favoritem je jistě nesmysl,ale nezlobte se na mně, chtít ji srovnávat s Fabií taky..vždyť je to auto v jiné třídě a také cenové relaci!
Myslím,že není problém pro Ladu vyrobit stejně ,,kvalitní ''auto jako např.Fabia jenže taky za srovnatelnou cenu(a myslíte že všichni budou pět chválu když cenová hladina Lady bude začínat na 350 tisících..?no já teda rozhodně ne)-a to už bude asi siluet a spol.
Když bude Lada vyrábět modely srovnatelné s konkurencí a to i třeba za 500tis.kč budu jistě rád,ale stejně tek budu rád kdyz v jejím výrobním programu naleznu auto jako je Kalina s cenou do cca 250tisíc.
Je srovnatelná s Felicií a kým by sa Felda vyrabala myslím,že by si našla jistě spoustu kupců(alespoň tedy na našem trhu).
Srovnávat Kalinu s Favoritem je jistě nesmysl,ale nezlobte se na mně, chtít ji srovnávat s Fabií taky..vždyť je to auto v jiné třídě a také cenové relaci!
Myslím,že není problém pro Ladu vyrobit stejně ,,kvalitní ''auto jako např.Fabia jenže taky za srovnatelnou cenu(a myslíte že všichni budou pět chválu když cenová hladina Lady bude začínat na 350 tisících..?no já teda rozhodně ne)-a to už bude asi siluet a spol.
Když bude Lada vyrábět modely srovnatelné s konkurencí a to i třeba za 500tis.kč budu jistě rád,ale stejně tek budu rád kdyz v jejím výrobním programu naleznu auto jako je Kalina s cenou do cca 250tisíc.
Je srovnatelná s Felicií a kým by sa Felda vyrabala myslím,že by si našla jistě spoustu kupců(alespoň tedy na našem trhu).
Máš docela pravdu, kalinu nelze srovnávat s fábii, ale mělo by to jít !! Protože žijeme v 21 století a fabie jak ji známe brzo skončí a bude nahrazena novým modelem.Tudíš ,kdyby kalina byla srovnatelná s fabii, byla by už dnes zase o přičku pozadu, tak je minimálně o dvě.S čím nesouhlasím je to, že v současném Rusku (avtovaz) není možné vyrobit tak lehce auto srovnatelné s dnešní konkurencí.Tamější mentalita je jiná a asi jim stačí to co mají.Nicméně, já si myslím že ani majitel avtovazu to s LADOU zase až tak vážně nemyslí. V Rusku je to celkově nějaké divné.Na druhou stranu, ten test v autohitu nebyl zase až tak neobjektivní.Vždyť vychválili např. perfektně poskládaný a uklízený motorový prostor, který jakoby patřil západnímu vozu .............. nebo pečlivě čalounění a moderně řešený závěs zavazadelníku včetně jeho úplného čalounění Přeci jenom , to že použili čísla charakterizující brzdný účinek kaliny vs. logan je přeci také správné. To že kalina zastaví ze 100 km/hod po 59,4 m A dacia po 41,4 km je přeci jenom číslo vycházející z testu, nic víc. Závěrem jenom toto.Mě osobně se kalinka líbí.Je mnohem pěknější než logan i fábia dohromady.V kombíku a 16V motorem s ABS a alespoň manuální klimatizací bych si jí koupil jako tříletou ojetinu.Za novou bych ty peníze rozhodně nedal.Pokud je dnes cena sedanu 8V 229 900 Kč, bude cena kombíku 16V min. 260 000 Kč. Kamenem úrazu Kaliny je stále dílenské zpracování (ale to kritizují u každého druhého auta) , nejistý podvozek, drobné nedodělky - jako třeba opěrky, nemožnost doplňkové výbavy (ABS,EDS atd., klima ... ) Kalina jako celek, je první ruské auto po dlouhé době, které opět připomíná auto současnosti, i když v dnešní době už volá po faceliftu.Já sám sem prodal LADU 2110 jenom proto, že ve svých 33 letech chci nějaký alespoň minimální komfort při cestování a bezpečnost svou i mých dětí.Posilovač řízení a airbagy, včetně klimy beru dnes jako samozřejmost. Mé další auto, bude mít už jako samozřejmost třeba 4 airbagy,ABS,EDS a další dnes již běžné věci. A pokud toto LADA za cca 5 let bude nabízet, rád se k ní vrátím, protože jinak jsem byl s LADOU nadmíru spokojen.
ŠKODA FABIA combi 1.9 Sdi AUTOŠKOLA - přesto fanda vozů LADA
Ja bych byl s tim nejistym podvozkem trosku opatrnej. Mam 112 a nezda se mi, ze by mela nejisty podvozek a Kalina nemuze byt prece horsi (???) - dokonce se mi zda 112 dobra na horsi cesty. Pokud byla Kalina nejista, zkontroloval bych nejdriv tlak v pneu, geometrii a vubec bych podezrival spis pneumatiky. Nerikam, ze jsi to mel udelat, jen se snazim odhadnout, kde mohl byt problem.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Troufnu si říct, že to fakt není - u fabky není podvozek jako podvozek:danielTIR píše:Jel sem kalinkou našeho prodejce.Stříbrná metalíza,sedánek a vzhledově moc pěkná. Posilovač má možna vypnout, ale nepocítil sem žádný rozdíl.Podvozek je mimořádně citlivý a je to můj názor, někomu může vyhovovat.Fábii nesnáším, ale kalina se jejímu podvozku nemůže ani přiblížit a to je fakt....
První fabie, kterou jsem se vezl, mě docela nadchla (byť jinak je hnusná), byla to jedna z těch prvních, soused mě vezl klikatou cestičkou a hrozně se mi líbilo, že sedí jako přibitá.
Další dvě, se kterými jsem se od té doby vozil, stály za houby, při průjezdu křižovatkou šly hrozně přes čumák na kolo (vnější) a můžu říct, že to bylo pěkně nepříjemný - řídit to na ledovce, tak vůbec nevim, co bych s tím dělal.
Kalinou jsem ještě nejel, ale pochybuju, že je to ještě horší - to spíš nastejno.
Jinak kousavý brzdy mají snad všichni Renaultí - už přítelky R19Chamade má docela ostrý. Oproti mojí 2101 zato jde pěkně ztuha spojka - když jsem teď po měsíci přesedl zase do Laďky, neuměl jsem se rozjet ... ale to už utékám do OT
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).