Tož takhle -
tady je popis jak jsem nahradil okna 2101 okny z 2104. Další akcí byla montáž centrálu s alarmem.
Ten byl zakoupen v autománii, typ
TrackPro CS 818-4D. Měl jednu chybu, viz výše, celkem snadno jsem jí opravil. Co jsem sledoval diskuze na netu, s příp. reklamací by asi taky nebyl problém, tohle ale bylo rychlejší (jinak bych se dočkal asi až po svátkách). Kromě autománie už ho skoro nikdo neprodává, ale zjevně se prodával hodně.
Co je zapotřebí:
Vrtačka, sada kvalitních vrtáků (otestoval jsem čínskou výrobu - nevydržely jediné vrtání, nekupovat, jsou úplně k ničemu!!!)
Pilníky vhodných rozměrů

Gumová hadice, cca 1m - pro průchodky aby se nedřely kabely. Palivová je tenká, ale nouzově... já jsem jí rozříznul a použil jen vnější obal.
Šroubováky, klíče
Svěrák
Konkor, příp. podobný olej
Postup:
Sundat tapecírung, pokud ještě sundaný není. Pružinku z kličky na okénko vždy znásilňuji šroubovákem, tapecírung se snažím "nějak" stáhnout, skoro vždycky u toho něco ulomím. Docela by mě zajímalo, jak to dělají ostatní

Je třeba odstrojit i B sloupek, tj. trochu posunout těsnění dveří a sundat plasty z b sloupku. Před tím je nutné odšroubovat horní ukotvení pásu. Spodní plast drží dva šroubky dole, střední plast se musí sunout nahoru, protože má zobáky, na kterých visí v plechu - ne že je ulomíte, jako já

. Podobně i ten plast je celkem náchylný k praskání.
Přední dveře:
V podstatě všechno je vidět na fotkách (budou níže). Plech ve dveřích vpředu trochu uhýbá - tam je třeba udělat díru. Ale pozor - někde poblíž je v Asloupku příčka - pokuste se jí vyhnout, já se trefil těsně. Napřed vyvrtat dvě díry nad sebou menším vrtákem, potom je zvětšit větším a spojit. Z interiéru je třebu udělat další díru tak, aby se všemi třemi dírami dal prostrčit kabel (5 vodičů!).
Hrany obrousit pilníkem. Nakonec kabel protáhnete - po jednom napřed z interiéru skrz Asloupek, z druhé strany může pomoct tenký šroubovák. Potom kabely protáhněte průchodkou - musí být dlouhá tak, aby i po otevření dveří na doraz nevyjel ani jeden konec ven. Pokud kabely průchodkou neprotáhnete, musíte jí rozříznout (jako já viz výše).
Jak zařídíte, aby průchodka nevyjížděla, nechám na vás - mě se to podařilo ... zatím.
Motůrek bude přímo pod čudlíkem na stojáka. Pro lištu tedy vyvrtáme do dveří dvě díry. Výrobci uděluji pochvalu za lišty - jsou ideálně pevné i tvarovatelné, což bude oceněno obzvláště na zadních dveřích. A za motůrky taky, mají docela sílu.
Přesto se našel detail - sponky, které mají spojit jehlici s táhlem zamykání, jsou na táhlo úzké - naštěstí jen o málo. Stačilo sponky vzít do svěráku a vrtačkou je projet.
Očkem na motůrku se protáhne jehlice, a sponkou se spojí s táhlem k čudlíku. Později se polohou sponky a jehlice bude centrál seřizovat, takže není nutné to nijak zvlášť dotahovat. Pokud se budete chtít trefit napoprvé, musíte to zařídit tak, aby v odemčené resp. zamčené poloze byl motůrek zhruba stejně daleko od horního resp. dolního dorazu.
Zadní dveře jsou o něco složitější - motůrek už totiž nemůže být přímo pod čudlem, protože tam sjíždí okno. Nakonec jsem našel asi ideální polohu viz obrázky. Nic se nemusí vrtat, jen se odpojí táhlo zámku od dírky v liště okna.
A POZOR!!! Nepokoušejte se táhlo narovnat - dveře pak nepůjdou zamknout, resp. i v ploze "zamčeno" půjdou zvenku otevřít!!! Trvalo mi asi hodinu, než jsem na to přišel. Táhlo musí být na dvou místech uchyceno aspoň drátem a musí být ohnuté tak, aby mělo co nejméně přímý tvar.
Zpátky k věci: Podobně jako u přední dveří je třeba udělat průchodky. Z interiéru se už naštěstí vrtat nic nemusí, jsou tam očka pro plastovou krycí lištu. Vrtají se jen dvě díry - jedna do B-sloupku, druhá proti ní do dveří, stejně jako u předních dveří. Podobně se protáhnou i kabely (jen dva).
Protože je zamykání zadních dveří trochu složitější, dává motůrku i větší práci - někdo v tomto tématu doporučoval vyndání pružinky z mechanismu pod čudlikem. Ten je sice nýtovaný, ale dá se celkem snadno roztáhnout a pružinka jednoduše vyndat. Když budete vytahovat dlouhé táhlo, bude se trošku "bránit", ale vůbec nic se mu nestane, je pěkně pružné.
Oblouk na plechu uprostřed dveří je nutno trochu přihnout jakoby do interiéru, aby se tam dala přišroubovat lišta - není to vůbec nikde vidět, takže se nemusíte bát.
Lišta i jehlice se musí trochu natvarovat - vše je vidět na obr.9 (výrobce s tím počítá, není to žádná vohnoutí technologie

).
Táááák, doufám, že co se týče mechaniky, je tohle všechno. Teď zapojování, aneb co neříká návod od výrobce (ani jedna verze, co mám - jsou dvě, liší se, ale ne podstatně).
Kabel pro dveřní kontakt plus se nezapojuje (žlutý)! Zapojuje se jen černožlutý. Nicméně, pokud se někde spíná plus, lze ho využít.
Diodu jsem si dal za přístrojovku za okno, takže je pěkně vidět. Pravda, ta modrá dioda je docela běs děs, naštěstí po odemčení auta zhasíná. Kapotu jsem dodnes nezapojil, dodělám, až zbude čas.
Siréna je na pravém podběhu, chycená třemi vruty a stočená dolů. Drát k ní jsem vedl kolem hadičky od ostřikovačů a pak s ostatními dráty Laďky. Kostru jsem připojil na podběh pod jedno relé.
Řídící jednotka je schovaná za pojistkovou skříňkou (pro neznalé 2101, u otevírání kapoty pod přístrojovkou).
Drátek k zapalování se připojuje na .... jsem zapomněl, musim se kouknout (barva)

Myslim že na modrý ...
No, a to už je asi všechno ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).