STK
Moderátor: Moderátoři
Panove, loni jsem resil otazku katalyzatoru take, problem byl tenkrat vysoka spotreba. obaval jsem se ucpaneho katu po demontazi vypadal uplne skvele nic ucpaneho. tak tam zustal.
mel jsem ale u sebe vysledky emeisi od upneho zacaktku (auto melo 200km) pak v 25 000km, 55000km a naposled kdyz to melo 87000km
od uplne skvelych hodnot na pocatku bylo videt jak katalyzator chcipe a nakonec to bylo uplne na doraz......
Kdyz jsem s tim byl v melniku tak me vysvetlili ze udavana zivotnost katalyzatoru je 80000km. sice pry bezne vydrzi vic ale nemam se divit... bedna s vadnyma katalyzatorama v dilne davala tusit ze sem tam neco vymeni....
kdyz jsem poridil lagunu tak jsem byl na emisich taky, autak je od zacatku provozovany na LPG a ve 170000km mela emise lepsi nez lada v 50000km (za kilometry u lady rucim ... u laguny..kdo vi.... ale min to mit nebude) obe auta jsou EURO 2...
Tavri neresil bych to ..po diagnostice se uvidi .. samarackej kat 1000 + privareni priruby at nezeru a svarec ma na bavoraka za 1000 i s montazi.... furt je to levnejsi nez uplacet
a navic radsi zaplatim sikovny ruce nez individuum s razitkem
mam k uplaceni vrozeny odpor a neumel bych to
mel jsem ale u sebe vysledky emeisi od upneho zacaktku (auto melo 200km) pak v 25 000km, 55000km a naposled kdyz to melo 87000km
od uplne skvelych hodnot na pocatku bylo videt jak katalyzator chcipe a nakonec to bylo uplne na doraz......
Kdyz jsem s tim byl v melniku tak me vysvetlili ze udavana zivotnost katalyzatoru je 80000km. sice pry bezne vydrzi vic ale nemam se divit... bedna s vadnyma katalyzatorama v dilne davala tusit ze sem tam neco vymeni....
kdyz jsem poridil lagunu tak jsem byl na emisich taky, autak je od zacatku provozovany na LPG a ve 170000km mela emise lepsi nez lada v 50000km (za kilometry u lady rucim ... u laguny..kdo vi.... ale min to mit nebude) obe auta jsou EURO 2...
Tavri neresil bych to ..po diagnostice se uvidi .. samarackej kat 1000 + privareni priruby at nezeru a svarec ma na bavoraka za 1000 i s montazi.... furt je to levnejsi nez uplacet
a navic radsi zaplatim sikovny ruce nez individuum s razitkem
mam k uplaceni vrozeny odpor a neumel bych to
- radek mb
- Příspěvky: 5187
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
to Tavri:to jsou ty překvapení,o kterých jsi psal?
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně...
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Tak jestli si to poridil za cca 40 K, tak clovek musi byt soudny a pocitat s tim, ze do toho v brzske dobe nejakou tu desitku nasype, nez to uvede do stavu, ktery vyhovuje mu a STKradek mb píše:to Tavri:to jsou ty překvapení,o kterých jsi psal?
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně...
VAZ 2104 1.3 1989
tavri, neházej hned flintu do žita.Nevyměnuj hned katalyzátor, protože pan kontrolor emisí nemusí mít pravdu. Jsou to sice většinou vyučení automechanici, ale protože to už nedělají delší dobu - dávno jim ujel vlak. Měří jenom kouř z výfuků. Najdi si tam ve svém okolí autodílnu, kde mají diagnostický přístroj Multi - Di@g Handy od ATAL Tábor /www.atal.cz/. Tam jeď, protože tato diagnostika má program a připojovací kabel pro LADA 2110/11/12.
tavri, našel jsem ve Studnici u Náchoda autodílnu www.sweb.cz/autodilnataclik/ která je uvedena na portálu autodiagnostiků. Pro uvedení do seznamu na portálu musí splňovat určité standarty, takže to nebude jenom taková nějaká dílna halabala. Máš to z Trutnova jen kousek 32 km, je to taky jedna z možností, spraví to a udělá STK, nemusíš se o nic starat.
@LL: Nakonce to dopadlo trochu jinak, diagnostiku jsem si udělat nenechal, protože mi to připadlo jako zbytečný pětikilo a nechal si znovu a jinde "změřit" emise. Na férovku jsem jim řekl, že mi to nevyšlo a potřebuji známku. Tak měřili, já se radši nedíval a je to doma. Hned potom jsem zajel na STK a bez závad. Díky všem za rady.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Jiri: Jojo, ještě by se to mohlo nabourat jako Windows Nebo blbě seštelovat ve prospěch jakoby emisí, ale v neprospěch spotřeby a výkonu. Trochu tomu nedůvěřuju - není tady "Mělník"
Stanic ME je strašně moc a pro drobného živnostníka je dobrých i těch 380 Kč oficial za měření emisí. Tolik peněz za pár minut práce a papíru Spokojenost na obou stranách.
Stanic ME je strašně moc a pro drobného živnostníka je dobrých i těch 380 Kč oficial za měření emisí. Tolik peněz za pár minut práce a papíru Spokojenost na obou stranách.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Delší dobu pociťuju nepatrný pokles výkonu motoru, dával jsem za vinu neseřízeným ventilům. Známý říkal, že může být ucpaný kat, prý ho stačí sundat a poklepy kladivem z něj vybouchat ten humus, prý sám vypadne. Podobný bordel jsem vysypával ze shnilého výfuku zadního dílu. Spotřeba je přitom pořád stabilně nízká. Pomůže to? Lamda sonda je píchnutá v litinovém potrubí před ním, předpokládám.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Máš kliku, že máš Euro 2. Takže ve tvém případě by nemělo být na škodu výkonu katalyzátor vůbec nemít. Tj. v případě, že by byl katalyzátor rozpadlej, stačí vysypat zbytky keramiky z té trubky a problém je vyřešen. Problém s ekologickým svědomím si musíš vyřešit sám....
Rozpadlej vnitřek katalyzátoru jsem taky poklesem výkonu zjistil.
Během cca 200-300km výkon stále klesal až už to pak jelo s bídou na volnoběh....
Na jedničku a na volnoběh jsem dojel do servisu a tam mi kat vyměnili....
Pro Euro 3 je navíc za katalyzátorem druhá kontrolní lambda sonda.
Kdyby kat nefachal, tak se mi rozsvítí check, protože ta druhá lambda začne plašit.
Rozpadlej vnitřek katalyzátoru jsem taky poklesem výkonu zjistil.
Během cca 200-300km výkon stále klesal až už to pak jelo s bídou na volnoběh....
Na jedničku a na volnoběh jsem dojel do servisu a tam mi kat vyměnili....
Pro Euro 3 je navíc za katalyzátorem druhá kontrolní lambda sonda.
Kdyby kat nefachal, tak se mi rozsvítí check, protože ta druhá lambda začne plašit.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Lambda o tom nebude vědět, je před katem..... Mě buzeruje u Euro 3 až ta druhá, kterou tam nemáš.
Rozpadlej kat při kopnutí do výfuku chrastí jako kdyby tam byl nasypanej písek.....
Rozpadlej kat při kopnutí do výfuku chrastí jako kdyby tam byl nasypanej písek.....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak, jak pise Skalous, lambda bude pracovat porad stejne, o tom, co je za ni jiz nic nevi . Problem nasich motoru je v tom, ze jejich konstrukcni zpracovani a vznik se datuji do doby, kdy se neuvazovalo o nasazeni katu. Proto obecne behaji lepe bez nej. Ostatne vyvoj modelovych rad a vykonovych krivek motoru Lada v navaznosti na splneni prisnejsich emisnich limitu to doklada. Moderni motory, resp. motory, u kterych se jiz predpokladaji tvrdsi emisni limity maji jsou jiz konstruovany tak, ze absence katu muze znamenat i pokles vykonu (maji nepredpokladane protitlaky, a to neuvazuji dalsi lambdy u E3 a E4). W.tavri píše:Skalouš, Wolf: Ale jak potom ošidím Lambda sondu? Není pro mě problém si kat v klidu na rampě sundat, oměřit rozměry včetně přírub a nechat si takový trubkový mezikus vyrobit. Nebude to chtít minimálně SW zásah do ŘJ?