uhel sepnuti
Moderátor: Moderátoři
uhel sepnuti
Ma nejakej vyznamnej vliv nastaveni uhlu sepnuti u elektronickeho zapalovani? Predstih je serizen na cca 10st podle jiz nekolikrat zminenych popisu. Vzdalenost elektrod u svicek cca0.8mm jiskra je nadherna.Uhel sepnuti 55st.[uhel sepnuti meren merakem]
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Taktéž jsem si pořídil chytrý měřák. Pokud měřím na kladívku tak mi to ukazuje 54° na cívce za elzapem to ukazuje 85°. Zajímalo by mě jak to ten měřák vlastně vypočítáva, neví někdo?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ahoj hornaku, kludne mozes zmensit medzeru na kontaktoch az tak, aby ti uhol zopnutia ukazoval ciselko 65, docielis tym ze ti vo vyssich otackach bude to ramienko menej odskakovat a bude to lepsie fungovat taktiez mozes natiahnut iskru na svieckach, kludne daj medzeru na 1-1,1mm. mam to odskusane s niekolkymi elzapmi.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
merak porovnava "casy" jak dlouho je kladifko sepnuty a jak dlouho je vypnuty a deli to poctem valcu,aspon tak mi to bylo onehda vysvjetleno.
Podle toho jsou meraky na uhel sepnuti a rozepnuti,to jsou take hodnoty uvedene na str.241 kapitola 10.5 zapalovani v Tumovy r.1986.tam je uhel sepnuti 52-58st a rozepnuti 32-38st. u mne sou casy ruzny at na kladifku nebo na cifce,na kladifku je navic diky elzap skoro nulove napeti,vzdy mnerit na cifce bo tam je danej cas pouzitym zapalovanim. je tam porad stejne "dlouhej" cas jiskry. [aspon podle my hlavy]ja mam zapalovani co jakoby srsi v okamziku zapalu,nebo jak to rict hodi "asi" nekojik jisker?? doufam ze to pisu dobre proto sem se ptaj esli je uhel sepnuti v pripade pouziti elzap dulezitej,bo lepsi elzap ma uz nastavenej jakejsi cas jiskry a na rozdelovaci se nastavi jenom predstih.
Podle toho jsou meraky na uhel sepnuti a rozepnuti,to jsou take hodnoty uvedene na str.241 kapitola 10.5 zapalovani v Tumovy r.1986.tam je uhel sepnuti 52-58st a rozepnuti 32-38st. u mne sou casy ruzny at na kladifku nebo na cifce,na kladifku je navic diky elzap skoro nulove napeti,vzdy mnerit na cifce bo tam je danej cas pouzitym zapalovanim. je tam porad stejne "dlouhej" cas jiskry. [aspon podle my hlavy]ja mam zapalovani co jakoby srsi v okamziku zapalu,nebo jak to rict hodi "asi" nekojik jisker?? doufam ze to pisu dobre proto sem se ptaj esli je uhel sepnuti v pripade pouziti elzap dulezitej,bo lepsi elzap ma uz nastavenej jakejsi cas jiskry a na rozdelovaci se nastavi jenom predstih.
Měřicí přístroj na měření úhlu sepnutí je voltmetr, nic jiného!!!
Měří střední hodnotu napětí mezi maximem palubního napětí (rozepnuto) a nulou (sepnuto = zkrat) a vyhodnocuje tuto hodnotu jako sepnutí. Pokud seřídím kontakty na větší vzdálenost od sebe, kontakty se setkají později a měřicí přístroj naměří vyšší střední hodnotu napětí - a naopak.
Hodnotu úhlu sepnutí si může informativně změřit každý, kdo má doma jednoduchý voltmetr. Napojením voltmetru mezi kostru a kontakt přerušovače primárního vinutí (kladívko) měřím střední hodnotu napětí. Vím-li, že palubní napětí při volnoběhu mám dejme tomu 14 V a na voltmetru naměřím 7 V, mám úhel sepnutí 50%, tedy 45° (což je málo).
Pokud naměřím napětí 5,5 V (při palubním napětí 14 V), mám sepnutí 61%, což odpovídá úhlu sepnutí 55° (a to je správně).
Jak prosté, že ????? Když něco nevím, zeptám se Marka - on na něco přijde (nebo se z toho vylže ).
Měří střední hodnotu napětí mezi maximem palubního napětí (rozepnuto) a nulou (sepnuto = zkrat) a vyhodnocuje tuto hodnotu jako sepnutí. Pokud seřídím kontakty na větší vzdálenost od sebe, kontakty se setkají později a měřicí přístroj naměří vyšší střední hodnotu napětí - a naopak.
Hodnotu úhlu sepnutí si může informativně změřit každý, kdo má doma jednoduchý voltmetr. Napojením voltmetru mezi kostru a kontakt přerušovače primárního vinutí (kladívko) měřím střední hodnotu napětí. Vím-li, že palubní napětí při volnoběhu mám dejme tomu 14 V a na voltmetru naměřím 7 V, mám úhel sepnutí 50%, tedy 45° (což je málo).
Pokud naměřím napětí 5,5 V (při palubním napětí 14 V), mám sepnutí 61%, což odpovídá úhlu sepnutí 55° (a to je správně).
Jak prosté, že ????? Když něco nevím, zeptám se Marka - on na něco přijde (nebo se z toho vylže ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Aj v tom pripade ma Myso pravdu. Ak ti elektricke vlastnosti vylepsuje zapalovanie, tak mechanicke vlastnosti ostavaju na velkosti uhla zopnutia. Jednoducho povedane ak mas velky odtrh (mensi uhol zopnutia) kontakt sa vo vysokych otackach nestaci vracat a teoreticky nemusi spinat (pripadne vynechava, alebo odskakuje a spina nedefinovane). Otazne je ci sa do takych otacok dostanes.
Pri klasickom zapalovani je odtrh urcitym kompromisom. Z hladiska sytenia cievky by bolo vhodne aby bol kontakt co najdlhsie zopnuty a kratko rozopnuty. To znamena velky uhol zopnutia, teda maly odtrh. Ale kedze v klasickom zapalovani tecie kontaktom relativne velky prud musi byt odtrh vacsi, inak by medzi kontaktami vznikal obluk a prud cievkou by sa neprerusoval uf
To co pise Marek je presne tak, pouzivaju sa dva sposoby merania uhla zopnutia, jeden v percentach, t.j percentualny pomer zopnutia a rozopnutia a druhy v stupnoch, co je vlastne to iste iba stupnica na meraku je ociachovana v stupnoch
Pri klasickom zapalovani je odtrh urcitym kompromisom. Z hladiska sytenia cievky by bolo vhodne aby bol kontakt co najdlhsie zopnuty a kratko rozopnuty. To znamena velky uhol zopnutia, teda maly odtrh. Ale kedze v klasickom zapalovani tecie kontaktom relativne velky prud musi byt odtrh vacsi, inak by medzi kontaktami vznikal obluk a prud cievkou by sa neprerusoval uf
To co pise Marek je presne tak, pouzivaju sa dva sposoby merania uhla zopnutia, jeden v percentach, t.j percentualny pomer zopnutia a rozopnutia a druhy v stupnoch, co je vlastne to iste iba stupnica na meraku je ociachovana v stupnoch
Naposledy upravil(a) Roman dne pon pro 18, 2006 22:11, celkem upraveno 2 x.
Roman
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Perioda je tak velká, že lze použít i digitál. A pokud by to zlobilo, přidej si plyn a myslím, že při takových 4000 rpm to naměříš i digitálem naprosto přesně (úhel sepnutí se s otáčkami nemění).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek ma pravdu,ALE u digitalnich je to trochu jiny,at merim napeti jaky chci,tak mi nic neukaze,az gdyz zacnu onen mereny obvod rychle zkratovat zacne ukazovat.
jenom meridlo nestaci,musi byt obvod,a z lenosti neco kutit sem koupil merak UT107 z GME a proto se ptam esli ma uhel sepnuti nakej kritickej vyznam
jenom meridlo nestaci,musi byt obvod,a z lenosti neco kutit sem koupil merak UT107 z GME a proto se ptam esli ma uhel sepnuti nakej kritickej vyznam
Souhlas!!!Dusan píše:Len pouzite kvalitny digital....aby ste as snim nerozlucili...lebo prekmit napatie na cievke je dosť velky .... klasicke rucickove voltmetre bez elektroniky boli aj tak najlepšie
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Jany_RS
- Příspěvky: 196
- Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
- Bydliště: Raslavice(Presov)
- Kontaktovat uživatele:
trosku blba otazka ale odtrh sa nastavuje ked je piest 1 valca v HU,ci ne?
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
.... mas dve moznosti bud uhol nastavujes podla pristroja nastartujes zmeras velkost v stupnoch, vypnes das dole viacko povolis skrutky pohnes kontaktom podla potreby dotiahnes poskladas nakopnes , zmeras...a to dookola pokial nie si spokojny....
Ak chces nastavit len odtrh musi najst taku popohu rozdelovaca kde bude kladivko najviac vzdialene od svojho naprotivneho kontaktu. kedze vacka na rozhelovaci je 4hrana nemal by to byt problemteda mas 4 moznosti. Doporucujem novy kontakt. Strcis mierku 0,4 a nastavis.
Ak chces nastavit len odtrh musi najst taku popohu rozdelovaca kde bude kladivko najviac vzdialene od svojho naprotivneho kontaktu. kedze vacka na rozhelovaci je 4hrana nemal by to byt problemteda mas 4 moznosti. Doporucujem novy kontakt. Strcis mierku 0,4 a nastavis.