problemy s elektrikou
Moderátor: Moderátoři
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
problemy s elektrikou
Zacalo to predevcirem - jedu a nejednou koukam, ze nefunguje blinkr, kouknu a nefungujou ani budiky, ani podsvetleni.
Pak zaparkuju, zamknu, odejdu.
Prijdu k autu a blika na dvojblinkr, odemknu, prestane, zamknu, zacne.
No pokusim se nastartovat - nic. Takze asi neni proud - tim se taky vysvetluje to blikani - zrejme se system centralu pomat v dusledku nizkeho napeti...
Roztlacit to slo, ale budiky stale nefunguji, zajel sem k elektrikari a ten zjistil, ze nedobijim. vymenil sem altik a uz evidentne dobijim (lze nastartovat a pri pripojeni vice spotrebicu pri behu motoru neklesne jejich vykon atd.)
ALE: budiky stale ukazuji nesmysly - napr otackomer ukazuje 2500 - 3000 rpm. a pokud zatahnu za rucni brzdu, tak zhasne zcela... teplomer se obcas pohne a ukazatel paliva taky cosi ukazuje... Ale podsviceni funguje spravne. Blinkdy naopak stale nefunguji...
Cim to muze byt???
jeste dodam ze nebyl nameren zadnej skrat, jenom se to proste postupne za jizdy bez dobijeni vybilo...
Pak zaparkuju, zamknu, odejdu.
Prijdu k autu a blika na dvojblinkr, odemknu, prestane, zamknu, zacne.
No pokusim se nastartovat - nic. Takze asi neni proud - tim se taky vysvetluje to blikani - zrejme se system centralu pomat v dusledku nizkeho napeti...
Roztlacit to slo, ale budiky stale nefunguji, zajel sem k elektrikari a ten zjistil, ze nedobijim. vymenil sem altik a uz evidentne dobijim (lze nastartovat a pri pripojeni vice spotrebicu pri behu motoru neklesne jejich vykon atd.)
ALE: budiky stale ukazuji nesmysly - napr otackomer ukazuje 2500 - 3000 rpm. a pokud zatahnu za rucni brzdu, tak zhasne zcela... teplomer se obcas pohne a ukazatel paliva taky cosi ukazuje... Ale podsviceni funguje spravne. Blinkdy naopak stale nefunguji...
Cim to muze byt???
jeste dodam ze nebyl nameren zadnej skrat, jenom se to proste postupne za jizdy bez dobijeni vybilo...
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Tak sem zkusmo vymenil blinkrovou pojistku a pomohlo to, po blizsim zkoumani yla fakt rupla.
Ale stejne - neni to divny, co se delo??? Zkuste nekdo vyndat blinkr pojistku, co to bude delat? Nejlip v 07, at vim, jestli to je normalni...
Že by se mi chtělo ...... . Ale pokud si během víkendu vzpomenu ...... . L.
Ale stejne - neni to divny, co se delo??? Zkuste nekdo vyndat blinkr pojistku, co to bude delat? Nejlip v 07, at vim, jestli to je normalni...
Že by se mi chtělo ...... . Ale pokud si během víkendu vzpomenu ...... . L.
Naposledy upravil(a) Pavel04 dne pát pro 01, 2006 15:56, celkem upraveno 1 x.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Mam v 2105 palubku z 2107.Klasika.Po nejaky dobje mi pri posunuti spodni packy,co prehazuje ofik z celniho skla na boky zhasla palubka.az ted sem to rozhodil bo je zima a je treba topit,kukam a lanovod od pacek,smeruje smerem jako doprava,presne tam gde mu vadi budiky,byl vodrenej a oprskanej,ale od ceho oprskanej.
Jelikoz teleso budiku z 07 je vjetsi,a ty maly budiky [po stranach] jsou spojeny s tistakem sroubkama a ty sroubky sou dost dlouhy a ostry,a je to sroubek budiku paliva kterej predre lanko [to se mirne hejbe ale prece] a prdne pojistka c.10.
Jelikoz teleso budiku z 07 je vjetsi,a ty maly budiky [po stranach] jsou spojeny s tistakem sroubkama a ty sroubky sou dost dlouhy a ostry,a je to sroubek budiku paliva kterej predre lanko [to se mirne hejbe ale prece] a prdne pojistka c.10.
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Tak nevim, zase mam nejaky problemy a nevim jestli to neni to samy - proste se to obcas vybije... Treba ted po jizde sem zaparkoval a popojel, pak zas chtel popojet a vybilo se to, roztocil se starter ale zahy zdechnul.
Krome toho mi zacala za jizdy houkat houkacka (pri projizdeni kolem sidla mestsky policie apon vtipny ) tak sem ji provizorne vytha pojistku.
Jo a nevim proc ale furt mi sviti kontrolka dobijeni (neco mi rika ze by to s tim mohlo souviset ) ktery relatko to ovlada?
Ale spis to vidim na nejakej zkrat, protoze za jizdy bylo napeti v normalu, ale po dojeti taky ale hned po protoceni starteru spadlo.
Druha moznost sou pojistky (sice nevim jak to s tim muze souviset... ale kdo vi)
Treti a taky dost mozna je podezrivat baterku... Prece kdyz tam je danej repas. alternator tak by mel dobijet!!!
Krome toho mi zacala za jizdy houkat houkacka (pri projizdeni kolem sidla mestsky policie apon vtipny ) tak sem ji provizorne vytha pojistku.
Jo a nevim proc ale furt mi sviti kontrolka dobijeni (neco mi rika ze by to s tim mohlo souviset ) ktery relatko to ovlada?
Ale spis to vidim na nejakej zkrat, protoze za jizdy bylo napeti v normalu, ale po dojeti taky ale hned po protoceni starteru spadlo.
Druha moznost sou pojistky (sice nevim jak to s tim muze souviset... ale kdo vi)
Treti a taky dost mozna je podezrivat baterku... Prece kdyz tam je danej repas. alternator tak by mel dobijet!!!
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
- Krwel
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je hodne zapeklita situace. Nezbyva, nez hledat, ale to je nejvetsi problem, kdyz si auto zije vlastnim zivotem. Ten repas altik nemusi vzdy fungovat, taky jsem ho reklamoval. Ale tohle na altik nevypada. Zmer si dobijeni. A taky by bylo dobre zmerit odber z baterky pri vypnutem motoru, ale ted presne nevim, jak . Merak mam slusnej, tak by jsme na to pripadne mohli nekdy mrknout.
V první řadě bych změřil dobíjení - voltmetr na baterku, nastartovat a zapnout potkávací světla. Napětí při 1000ot. by mělo být mezi 13,5 - 14,2V, při zvýšených otáčkách nesmí přelézt přes horní hranici 14,2 (14,4V). Chvilkově ano, stále NE!
Dále bych změřil klidový proud - černý odběr. Vše povypínat, odpojit jeden kontakt od baterky a mezi kontakt a baterku (do serie) připojit ampermetr. Hodnota by měla být nulová, popřípadě velmi malá (hodiny, paměť autoradia).
Pak bych ještě změřil, na kolik ti spadne napětí na baterce, když točí startérem. Klasika opět připojit voltmetr, popř. odpojit kabel od indukční cívky, koukat na voltmetr a točit startérem. Pokud napětí spadne někam pod cca 10V, uvažoval bych o nové baterce. Už jsem se setkal s tím, že baterka stará 2,5roku jednou startovala jako ďas a podruhý startérem ani neotočila (ani po jízdě).
Když narazíš na nějaký "černý odběr", nejjednodušší je koukat na ampérmetr a postupně odpojovat pojistky. Tak poznáš, v které větvi elektriky je problém.
Co se týká náhodného troubení ... nemáš jen hodně dotažen střed volantu - spínač troubítka ?
Dále bych změřil klidový proud - černý odběr. Vše povypínat, odpojit jeden kontakt od baterky a mezi kontakt a baterku (do serie) připojit ampermetr. Hodnota by měla být nulová, popřípadě velmi malá (hodiny, paměť autoradia).
Pak bych ještě změřil, na kolik ti spadne napětí na baterce, když točí startérem. Klasika opět připojit voltmetr, popř. odpojit kabel od indukční cívky, koukat na voltmetr a točit startérem. Pokud napětí spadne někam pod cca 10V, uvažoval bych o nové baterce. Už jsem se setkal s tím, že baterka stará 2,5roku jednou startovala jako ďas a podruhý startérem ani neotočila (ani po jízdě).
Když narazíš na nějaký "černý odběr", nejjednodušší je koukat na ampérmetr a postupně odpojovat pojistky. Tak poznáš, v které větvi elektriky je problém.
Co se týká náhodného troubení ... nemáš jen hodně dotažen střed volantu - spínač troubítka ?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Troubeni - ano volant je povolen apredpokladam ze je to tim, stejne sem se uz chystal ho dotahnout. Je fakt ze za nejakejch 3.5 tkm co sem zatim najezdil sem este nezatroubil v realnem provozu - nema to smysl... Teda aspon ne v pripadech ve kterych byva pouzivana houkacka nejcasteji a to - kdyz te nekdo omezi nebo snad ohrozi.
Prozatim jsem doma trochu dobil baterku (cca 6AH, vic sem nestih) a dolil vodu (cca 0.5 litru ) a pak a v tom by taky moh bejt trochu zakopanej pes ocistil kontakty na baterce.
Merak bohuzel uz nemam moc funkcni , ale kdyz mi to posledne kontroloval elektrikar tak tam zkrat nebyl. Takze bud to jenom malo dobijelo (nevim nevim) anebo je ten zkrat je jen obcas (toho se desim, protoze to de nejhur vypatrat...)
Kazdopadne kdyz by mi to nekdo v Pze promeril (treba o vikendu) tak bych si k nemu rad zajel.
Prozatim jsem doma trochu dobil baterku (cca 6AH, vic sem nestih) a dolil vodu (cca 0.5 litru ) a pak a v tom by taky moh bejt trochu zakopanej pes ocistil kontakty na baterce.
Merak bohuzel uz nemam moc funkcni , ale kdyz mi to posledne kontroloval elektrikar tak tam zkrat nebyl. Takze bud to jenom malo dobijelo (nevim nevim) anebo je ten zkrat je jen obcas (toho se desim, protoze to de nejhur vypatrat...)
Kazdopadne kdyz by mi to nekdo v Pze promeril (treba o vikendu) tak bych si k nemu rad zajel.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
No ono ti to taky může celkem solidně přebíjet. Pokud je baterka přebíjená, chová se stejně jako nedobíjená ... prostě nenastartuješ.Pavel04 píše:a dolil vodu (cca 0.5 litru )
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/