Zkušenosti s vícebodovým vstřikováním lpg u euro4 motorů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Zkušenosti s vícebodovým vstřikováním lpg u euro4 motorů

Příspěvek od morcak »

Máte někdo tohle vícebodové vstřikování plynu u motoru euor4 a zlobí vás, anebo jste dokonce spokojeni a zaplatilo se to ?
Má to nějaké mouchy, porouchává to motor ?
A jestli máte navíc i sekvenční vstřikování tak se můžete taky pochlubit.

/ Vím že se to řešilo porůznu na různých místech, ale možná by stálo zato, shrnout sem dosavadní zkušenosti. /

Klasickou podtlakovou regulaci neřešte, s tou jsou všichni spokojeni.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vícebodové nepřímé vstřikováni LPG je nesrovnatelně lepší řešení než plnění podtlakem, leč bohužel i dražší (až dvakrát).
Osobní zkušenosti s ním nemám, ale jako mechanik LPG systémů jsem jich pár montoval. Zákazníci byli vždy velice mile překvapeni, že motor má naprosto stejný výkonový potenciál jako na benzin, neprojevuje se ztráta výkonu, jak jsme tomu byli zvyklí u podtlakového plnění.
Spotřeba je u MPi plnění LPG stejná jako u benzinu, proto se vyplatí použití menších nádrží LPG a tolik aspoň nepřekážejí.
V současné době se montují dva systémy plnění MPi - sekvenční a half-sekvenční, většinou se rozhoduje o vhodnosti toho či onoho dle způsobu plnění benzinu, ale není to závazné kritérium.
U některých vozů se bohužel někdy projevuje nepravidelný chod zastudena. Řeší se to montáží teplotního čidla napojeného na ŘJ LPG, které do dosažení určité teploty brání automatickému přepnutí na LPG.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morcak »

A co poruchovost vstřikovačů, odolnost vůči špatnýmu plynu nějaké závady navíc.
Kolik mám počítat reálně investici do plynu i s opravama a údržbou, revizema na ujetý kilometr když samotná pořizovací cena zařízení je 37 tisíc.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Systém má filtr nejen v kapalné části, ale i těsně před vstřikovači, tedy v části plynné. Poruchovost vstřikovačů asi samozřejmě je reálně možná, ale jedná se o individuální záležitost, těžko to vyjádřit v procentech. Já namontoval asi tři desítky vozů a všechny jezdí bez jediného problému.

Servis = jednou za rok test těsnosti, při němž doporučuji výměnu filtrů v kapalné i plynné části systému (podobně jako u karburátorového systému). Repase reduktoru asi po 50.000 - 60.000 km, ale to je též individuální. Jinak se dá říct, že servisní investice jsou zhruba rovny klasickému LPG systému pro karburátor.

Pokud by ses rozhodl pro koupi a montáž systému LPG v MPi provedení, osobně doporučuji polský systém BINGO (laciný, jednoduchý a spolehlivý, ale co je nejdůležitější - netřeba jej jakkoli seřizovat - prostě se namontuje a otočí se klíčkem).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
morcak
Příspěvky: 58
Registrován: pát říj 01, 2004 17:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morcak »

A je bingo u nas homologovane pro nivu ? A nevis kolik stoji ? A jesli nahodou taky nevis jak je to s nadrzi na plyn pod nivu - je to dole pod kufrem misto tlumice vejfuku.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Bingo je homologované pro Nivu naprosto určitě. Tři mi jezdí, dvě na systému BINGO S a jedna na systému BINGO M.
Na cenu se neptej. Odpovím Ti otázkou - kolik stojí litr mléka??? Odpověď zní od osmi do třinácti korun. Asi tak je to s cenou systémů LPG.

Osobně se spodním uložením nádrže zkušenost nemám, ale je to náročnější operace - musí se upravit podlaha a změnit výfukové potrubí (vytahuje se před zadním kolem).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“