zvisle predne capy:)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

zvisle predne capy:)

Příspěvek od gogo »

...tak myslel som ze ma uz malo veci prekvapi, no mylil som sa :shock:

menil som predne zvisle capy (koli vrzganiu, inak boli dobre-podla stavu nemali ani pol roka, auto predtym stalo a ja ho mam asi 2 mesiace). prac.postup pomaly rutina, najviac som sa obaval presviedcania stareho capu aby vysiel von, no aplikacia WD 10 min. vopred nikdy neni na skodu (odporucam vzdy). po dvoch uderoch capik odskocil, co bolo dobre. nove som namazal, rozchodil vo zveraku a isiel nahadzovat. problemy boli len s tym, ze ako je cap zlisovany, tak samozrejme si nesedeli proti sebe otvory na tie 3 sroby co ho drzia o rameno. teraz sa ukazala vyhoda dvora, zverak, vrtacka a bolo. Asi by som inak nadaval, keby na to pridem pred panelakom, naradie rozhadzane, ziadna vrtacka......

ALE preco pisem: normalne som si neni isty ci som spodny cap (ten s maznicou pre lajosov) dal spravne. dal som ho tak ako bol stary, cize na spodne rameno smerom odspodu. A to je moja otazka, ci to tak ma byt, nakolko vrchny cap ide vlozit do ramena zvnutra, cize tlak ho teoreticky zatlaca do otvoru v ramene a cap "nema kam vypadnut". Logika mi hovori dat takym istym sposobom aj spodny cize vlozit ho zvnutra, prisrobovat a hotovo. Ibaze ja som ho mal zvonku, tak som dal aj novy (mozno zle, preto sa pytam), pokial to menil dedko predomnou, akoze aj ano, kludne sa mohol pomylit a dal ho uz on naopak.......takze neni som si celkom isty. Trochu ma v tomto zneistuje aj geometria predku, ked naprava vyzera jak zadna na S-120 (ale mozno su len unavene pruziny)
Takze vdaka vopred. Uz som aj chcel popozerat, no jak napotvoru ziaden zigul v okoli neni a potme sa valat niekomu pod autom by nemuselo dobre skoncit. Aspon ja keby som videl niekoho klacat pod mojim prednym kolesom, mal by dotycny co vysvetlovat, ak by to stihol pred kopancom do gebule :chain:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

mas to spravene spravne.
Obidva capy sa davaju odspodu. Vrchny je vobec problem zalozit inak, zvrchu je tam dost malo miesta. No a spodny ide tiez odspodu, cize drzi len na srouboch. Ak pouzijes kvalitne srouby(aspon 8.8) neodtrhne sa to.
Inak vrzgajuce nelogajuce capy maju buducnost - staci natlacit vazelinu do maznic. Teda pokial nie su prachovky na mindar-kuta, to uz potom s tym prachom a blatom nema cenu riesit. Ako davam do hornych capov maznicky tu rozpisovat nebudem, uz je to tu x-krat....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Když už tu píšete o čepech, přidám jeden příběh ze života. U jednoho VAZu (ne mého) jsem se setkal s velice důmyslnou instalací spodního čepu a to čep nasunutý od spodu, což je dobře, ale prachovka byla umístěna z vrchu, tj. mezi plochou čepu a prachovky bydlelo rameno, což způsobilo ničím nerušené pronikání nečistot a vody. Výsledkem byl krásně vyreznutý čep s obrovskými vůlemi všemi směry.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

Geometrii po výměně svislých čepů rozhodně nepodceňuj.U mě dělal rozdíl u jednoho kola půl stupně a u druhého jeden stupeň.A to umí po několika tisících kilometrech pěkně dorazit pneu.
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Mas to opravdu spravne,taky sem o tom kdysi premyslel...rekl bych ze je to z duvodu namahani, kdyby byl spodni cep uchycen shora, tak napr. pri projeti dirou nebo mensim skoku by horni rameno slo sice na doraz, ale pruzina by tlacila docela velkou silou...kdyby to drzely jen ty srouby asi by to taky unesly, ale kdyz je odspod tak srouby nedrzi zadnou svislou silu...

P.S. drzim palec at cepy dlouho vydrzi, sveho casu sem se s nima dost natrapil :?
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“