Geometrie

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Teda, pokud mluvíme o seřízení geometrie předku u lady pomocí otáčení té závitové trubky , tak dle mé zkušenosti 0,5 otočky nemůže ani náhodou udělat 4mm ve sbíhavosti či rozbíhavosti-je tam tak jemný závit, že to s jednou otočkou je skoro zanedbatelný rozdíl. Drbal jsem se s tím celé odpoledne tak bohužel vím, že je to tak. Horší je ovšem dostavovat odklon kol-řekl bych přímo katastrofa. :?
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Dusan
Příspěvky: 3926
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ked to ma srozbehane tak neni problem odklony...na novych autak sa to ani jednoducho nastavovat nejako neda. NAstriekat nejakym vzlinavim sprejom pouzit sekac kladivo....horsie ked treba podlozky vyberat :( inak mali by sa menit aj sruby aj matky.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

jak štelujete odklon??. co užíváte k měření, jak to měříte adt..
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Denisi, že se do toho míchám, není důležité stoupání v mm závitu té regulační objímky, ale úhel, připadající třeba na jednu otočku regulační objímkou , o který se pootočí ta páka , co je v ní vražený kulový čep........ a o tento úhel se ti také pootočí kolo........ prostě pákové převody.........
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Nedalo mi to. Včera jsem si udělal "intelektuální neděli" - prostě jsem byl "sedřenej jako rýžový kartáč" a moc se mi manuálně dělat nechtělo (nakonec jsem stejně ještě přerovnal 4 palety tvárnic).
Vzal jsem si starý řídící čep a změřil jsem šuplerou výšku závitu.
30 závitů mělo délku 31,2 mm - což je 1,04 mm/závit. Dále
Při otočení seřizovací trubkou o půl otáčky dojdle vlastně k prodloužení o 1 závit. Dále
Průměr (mého) kola (175/70/13) je cca 56 cm, pneumatika je cca 10 cm. Řídící čep je v úrovni ráfku. Dále
Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola. Na závěr
Dosadíme-li tyto hodnoty do jednoduché trojčlenky, zjistíme, že při 1/2 otočce seřízovací trubičky získáme na kole rozdíl 3,24 mm.
Takže jsem s těmi 4 mm na půlotočce neměl zcela pravdu. S největší pravděpodobností se jedná o odchylku způsobenou posunem jedné strany lichoběžníku podle osy (na obou stranách se neposune stejně - na vzdálenější straně je to však více). L.
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Luděk Musil píše: Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola.
Nie kola ale okraja serioveho rafku.
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Nazdarek!Minule sa nam vytrhol z karoserie ten nosník,ktory drzi motor na silentblokoch a zaroven su na nom prichytene spodne ramena :evil: .(myslim,ze napravnica sa to vola alebo tak nejako)Tak sme to s otcom dali na povodne miesto,prevrtali diery krizom cez nosniky v karoserii a dali tam 2 18ky sruby.bude to drzat alebo to treba prizvarat ku karoserii? resp. ci to nema vplyv na geometriu :| .Sorry za dlhsi prispevok
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

To zalezi na tom ako sa vam vytrhol. Lebo ked sa vytrhne tak auto skonci vacsinou na vrakovisku a posadka na ARO. :) Na geometriu to vplyv urcite ma.
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Miso píše:ako sa vam vytrho
Jednoducho zacala vrtulka chladica vrazat do hadice,kuknem na koleso a spodok bol posunuty vyrazna dovnutra :| Normalne sme s tym dosli a dali ti do poriadku. :?
dali som urobit opticku geometriu a zatial som nespozoroval nejake nerovnomerne opotrebovanie pneu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Sir_Pierre
Příspěvky: 36
Registrován: pát čer 03, 2005 14:39
Bydliště: Prostějov City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sir_Pierre »

Pokud chcete nechat seridt geošku tak ji delame tady www.taznazarizeni.cz ... Myslim ze i za luxusni peniz... Kazdej sudej tejden tam sem i ja... :P Pac sem tam na praxi... :twisted:

Ale zadna lada me este pod ruce nedosla... :roll: Chtelo by to skusit jestli je tam vubec berou.. Ale kdyz uz tam delame 120ky tak ne Laďuše... :twisted:
Obrázek Lada s námi, Lada na vždy! Sir Pierre Obrázek
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

Ahoj Ladisti!Potřebuji seřídit odklon,ale nevím co s pružinama.Když uvolním spodní kulový čep a pustím rameno na heveru dolů uvolní se mi pružina nebo je to málo a mám ji vyvázat stlačenou a zajištěnou třeba vázacím drátem?Díky za jakoukoliv odpověď.
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Odklon sa nastavuje bez toho aby sa rameno davalo dole. Ak treba ubrat podlozky, tak sa iba odtiahne a podlozky treba rozseknut a vybrat. Ak treba pridat tak sa tam davaju "U" podlozky.
Roman
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

Potřebuji podložky odebrat a rozsekávání mi nepřipadá moc reálné (nikdy jsem to nedělal).Nezdá se mi že by tam bylo tolik místa na rozsekávání podložek.
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Normalne sa to robi tak, ako pisal Roman. Alebo: Zdvihne sa auto (za karoseriu, nie rameno), demontuje sa koleso odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch. Pruzina nevystreli, lebo tlmic je uz na doraze a dalej ju nepusti. Potom sa zo skrutiek stiahnu podlozky (tie treba niekedy odsekat niekedy po nich staci klepnut lebo sa jedna k druhej prilepia). Naspat sa vlozi pozadovany pocet podloziek a v opacnom poradi sa to cele zmontuje. Cele to rozoberat a vyberat pruzinu len kvoli geometrii je zbytocne.

PS: Pruzina sa pri spusteni ramena dole neuvolni ale treba ju zaistit v stiahnutom stave (stahovak, drot)
Richard Novotný
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Richard Novotný »

odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch.
Tohle máš vyzkoušené?Nepůsobí na ten čep moc velký síly?
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“