Geometrie
Moderátor: Moderátoři
Teda, pokud mluvíme o seřízení geometrie předku u lady pomocí otáčení té závitové trubky , tak dle mé zkušenosti 0,5 otočky nemůže ani náhodou udělat 4mm ve sbíhavosti či rozbíhavosti-je tam tak jemný závit, že to s jednou otočkou je skoro zanedbatelný rozdíl. Drbal jsem se s tím celé odpoledne tak bohužel vím, že je to tak. Horší je ovšem dostavovat odklon kol-řekl bych přímo katastrofa.
Mitsubishi Colt 1,5GLX
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nedalo mi to. Včera jsem si udělal "intelektuální neděli" - prostě jsem byl "sedřenej jako rýžový kartáč" a moc se mi manuálně dělat nechtělo (nakonec jsem stejně ještě přerovnal 4 palety tvárnic).
Vzal jsem si starý řídící čep a změřil jsem šuplerou výšku závitu.
30 závitů mělo délku 31,2 mm - což je 1,04 mm/závit. Dále
Při otočení seřizovací trubkou o půl otáčky dojdle vlastně k prodloužení o 1 závit. Dále
Průměr (mého) kola (175/70/13) je cca 56 cm, pneumatika je cca 10 cm. Řídící čep je v úrovni ráfku. Dále
Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola. Na závěr
Dosadíme-li tyto hodnoty do jednoduché trojčlenky, zjistíme, že při 1/2 otočce seřízovací trubičky získáme na kole rozdíl 3,24 mm.
Takže jsem s těmi 4 mm na půlotočce neměl zcela pravdu. S největší pravděpodobností se jedná o odchylku způsobenou posunem jedné strany lichoběžníku podle osy (na obou stranách se neposune stejně - na vzdálenější straně je to však více). L.
Vzal jsem si starý řídící čep a změřil jsem šuplerou výšku závitu.
30 závitů mělo délku 31,2 mm - což je 1,04 mm/závit. Dále
Při otočení seřizovací trubkou o půl otáčky dojdle vlastně k prodloužení o 1 závit. Dále
Průměr (mého) kola (175/70/13) je cca 56 cm, pneumatika je cca 10 cm. Řídící čep je v úrovni ráfku. Dále
Sbíhavost je o rozdílu mezi "předkem" a "zadkem kola. Na závěr
Dosadíme-li tyto hodnoty do jednoduché trojčlenky, zjistíme, že při 1/2 otočce seřízovací trubičky získáme na kole rozdíl 3,24 mm.
Takže jsem s těmi 4 mm na půlotočce neměl zcela pravdu. S největší pravděpodobností se jedná o odchylku způsobenou posunem jedné strany lichoběžníku podle osy (na obou stranách se neposune stejně - na vzdálenější straně je to však více). L.
Nazdarek!Minule sa nam vytrhol z karoserie ten nosník,ktory drzi motor na silentblokoch a zaroven su na nom prichytene spodne ramena .(myslim,ze napravnica sa to vola alebo tak nejako)Tak sme to s otcom dali na povodne miesto,prevrtali diery krizom cez nosniky v karoserii a dali tam 2 18ky sruby.bude to drzat alebo to treba prizvarat ku karoserii? resp. ci to nema vplyv na geometriu .Sorry za dlhsi prispevok
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jednoducho zacala vrtulka chladica vrazat do hadice,kuknem na koleso a spodok bol posunuty vyrazna dovnutra Normalne sme s tym dosli a dali ti do poriadku.Miso píše:ako sa vam vytrho
dali som urobit opticku geometriu a zatial som nespozoroval nejake nerovnomerne opotrebovanie pneu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Sir_Pierre
- Příspěvky: 36
- Registrován: pát čer 03, 2005 14:39
- Bydliště: Prostějov City
- Kontaktovat uživatele:
Pokud chcete nechat seridt geošku tak ji delame tady www.taznazarizeni.cz ... Myslim ze i za luxusni peniz... Kazdej sudej tejden tam sem i ja... Pac sem tam na praxi...
Ale zadna lada me este pod ruce nedosla... Chtelo by to skusit jestli je tam vubec berou.. Ale kdyz uz tam delame 120ky tak ne Laďuše...
Ale zadna lada me este pod ruce nedosla... Chtelo by to skusit jestli je tam vubec berou.. Ale kdyz uz tam delame 120ky tak ne Laďuše...
Lada s námi, Lada na vždy! Sir Pierre
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
- Bydliště: Mirošov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
- Bydliště: Mirošov
- Kontaktovat uživatele:
Normalne sa to robi tak, ako pisal Roman. Alebo: Zdvihne sa auto (za karoseriu, nie rameno), demontuje sa koleso odskrutkuju sa dve matice a cap spodneho ramena sa stiahne zo skrutiek, ktore ho drzia, smerom od napravnice. Pritom je vhodne s citom tlacit na cap tak, aby sa netahal po zavitoch. Pruzina nevystreli, lebo tlmic je uz na doraze a dalej ju nepusti. Potom sa zo skrutiek stiahnu podlozky (tie treba niekedy odsekat niekedy po nich staci klepnut lebo sa jedna k druhej prilepia). Naspat sa vlozi pozadovany pocet podloziek a v opacnom poradi sa to cele zmontuje. Cele to rozoberat a vyberat pruzinu len kvoli geometrii je zbytocne.
PS: Pruzina sa pri spusteni ramena dole neuvolni ale treba ju zaistit v stiahnutom stave (stahovak, drot)
PS: Pruzina sa pri spusteni ramena dole neuvolni ale treba ju zaistit v stiahnutom stave (stahovak, drot)
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
- Bydliště: Mirošov
- Kontaktovat uživatele: