Ventil vůli má, resp. musí mít, jinak by zůstával pootevřený. Pravděpodobně ten pán nastavoval vůli ventilů menší než výrobcem předepsaných 0,15 mm zastudena. Nebo to dělal jako já - nastavoval vůli ventilů na 0,15 mm, ale na těsno - to znamená, že měrka nejde volně protahovat mezi vahadlem a vačkou, ale musí se tam velmi ztuha natlačit.inetko píše: Ahojte, chcel by som sa vas opytat na jednu vec. Jeden taky starsi pan, raz ladil ventily na aute, na ktorom sa teraz vozim. Ten motor isiel neskutocne ticho. Nebolo pocut ani jedno vahadlo, ani retaz nic. Neskutocne ticho siel. Ale potom sa zacalo ozyvat klepkanie tak som dal dole viko a zistil som ze jedno vahadlo sa mi povolilo. Podla tabulky som zacal tocit s klukou aby som mohol presne nastavit ventily. A v tom prisiel sok! Pod ani jeden ventil som nemohol strcit mierku. Nechapem preco, za akym ucelom, ale ani jeden ventil nemal volu. Ako sme nastavili vole ake maju byt, zacalo to dost klepkat. S toho som usudil ze vymlatena vacka vahadla a sedla na hlave. Ale ani jedno ani druhe ani tretie. Spotreba mi nenormalne vzrastla snad 5l na 20km (takze predsa musi byt nieco spatne). Toto ma az tak netrapi bo idem generalkovat, skor, ma zaujima vas nazor na tie ventily bez vole. Stretli ste sa s tym niekto? Je to za nejakym ucelom, alebo neschopna nahoda dedka, ze motor bol vobec funkcny.
Jo mimochodom vedel by niekto poradit nejaku stranku, alebo nejaku knihu o Ladach hlavne o BA3 21061 s motorom 2103 - 1500 o opravach, konstrukcnych rozmeroch, toleranciach valcoch, ake tolerancie su pripustne pre klukovku, je nieco take? .. prosim dajte vediet. Moc krat dakujem!
Já nastavuji vůli ventilů na 0,15 mm zastudena, ale právě velmi natěsno, právě z toho důvodu, že motor je nesrovnatelně tišší. A tak se má správně nastavovat - měrka nesmí jít volně protahovat, ale velmi ztuha.