Regulační RELÉ
Moderátor: Moderátoři
- Chaloupka
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
- Bydliště: HK/Březhrad
- Kontaktovat uživatele:
Regulační RELÉ
Mám ladu 03, poslední dny mě trápí nedobijení akumulátoru. Na foru jsem už přečetl vše co se týka dobíjení a knížku od V. Tůmy znám na spamět. nic méně otázka zní " Lze vyměnit origo. regulační RELÉ PP-380 z 2103 za nové plastové s LED diodou???" relé ke kontrolce jsem vyměnil- nic se nezměnilo, alternátor má zdravé uhlíky, nehrká, nezadírá se. ukostření baterie a relé OK, baterku jsem taky měnil, vodiče v celé trase OK. dříve bez problému
Výskyt závady byl pozvolný cca 2týdny, kontrolka broblikávala, nakonec nedobijí. baterka vydrží den, dva. relé na kontrolkce při spuštění motoru výrazně bzučí, vybruje, spíná okruh.Občas při velmi nízkých otáčkách cca 800 ot/min kontrolka zhasne! zapojení jsem zkontroloval a sedí s manuály, v el. jsem se před tím nehrabal.
poraďte, kde by mohla být závada a jestli to není v regulačním relé. Mě už nic nenapadá.
Výskyt závady byl pozvolný cca 2týdny, kontrolka broblikávala, nakonec nedobijí. baterka vydrží den, dva. relé na kontrolkce při spuštění motoru výrazně bzučí, vybruje, spíná okruh.Občas při velmi nízkých otáčkách cca 800 ot/min kontrolka zhasne! zapojení jsem zkontroloval a sedí s manuály, v el. jsem se před tím nehrabal.
poraďte, kde by mohla být závada a jestli to není v regulačním relé. Mě už nic nenapadá.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Není problém. Jen musíš dát pozor při výměně a zapojit správně kontakty 15 a 67. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Seřídit se sice dá ........ , ale bez přesných přístrojů je to o ..... .
Spíše bych řekl, že na starém regulátoru (PP 380) se slepily (nebo ohořely) kontakty. Na otázku zhasnutí kontrolky při tak nízkých otáčkách nedokážu odpovědět. Hledal bych odpověď někde tam, že v těchto otáčkách zůstává regulátor na prvním stupni, proto jde do buzení alternátoru dost proudu na to, aby zlehká dobíjel, tím dostane signál relé kontrolky dobíjení a rozepne. L.
Spíše bych řekl, že na starém regulátoru (PP 380) se slepily (nebo ohořely) kontakty. Na otázku zhasnutí kontrolky při tak nízkých otáčkách nedokážu odpovědět. Hledal bych odpověď někde tam, že v těchto otáčkách zůstává regulátor na prvním stupni, proto jde do buzení alternátoru dost proudu na to, aby zlehká dobíjel, tím dostane signál relé kontrolky dobíjení a rozepne. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Chaloupka
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
- Bydliště: HK/Březhrad
- Kontaktovat uživatele:
Co mě zaráží, je, že mám zamontovaný voltmetr z 2105 a připojený podle schématu 2105. Namontuju baterii, po nastartování ukazuje krásně v velkém zeleném poly a kolísá podle sešlápnutí plynu (se všemi spotřebiči a světli) ale po jízdě cca 10km po vypnutí motoru a zapnutí okruhu ukazuje mezi červeným a bílím polem. Poté stále startuje, ale už neukazuje tak příjemné hodnoty jak na začátku, spíš jen v bílém.
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
- Chaloupka
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
- Bydliště: HK/Březhrad
- Kontaktovat uživatele:
Dík za nabídku, ale relé jsem sehnal v Semilech na burze (to plastové), jen jsem se bál, aby to nebyla nějaká CHUJOVINA a nespoléhal na výkřik doby.
Zdá se, že je po problému , Voltmetr naznačuje dobyjeni, palubovka se světli svítí parádně, startování OK , motor nezhasíná na volnoběh a kontrolka začíná pohasínat. Vypadá to, že mám ještě přebytou baterii, to by seplo okruh taky.
Zdá se, že je po problému , Voltmetr naznačuje dobyjeni, palubovka se světli svítí parádně, startování OK , motor nezhasíná na volnoběh a kontrolka začíná pohasínat. Vypadá to, že mám ještě přebytou baterii, to by seplo okruh taky.
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
K čemu ...... čemu .
Za jízdy to rozhodně potřebovat nebudeš. Pravděpodobně ta ledka svítí, jen když to nedobíjí a o tom jsi stejně informován kontrolkou na sdruženém přístroji.
Já měl jeden čas taky tohleto polovodičový a tam jsem ty ledky měl dvě (zelenou a červenou) a stejně mi to bylo na houby. Takže .... . L.
Za jízdy to rozhodně potřebovat nebudeš. Pravděpodobně ta ledka svítí, jen když to nedobíjí a o tom jsi stejně informován kontrolkou na sdruženém přístroji.
Já měl jeden čas taky tohleto polovodičový a tam jsem ty ledky měl dvě (zelenou a červenou) a stejně mi to bylo na houby. Takže .... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dotaz, asi na Luďka M.
V poslední době se mi dostala do ruky 2105 s 1,5 motorem. Nevím zatím rok výroby, ale podle detailů ( stěrače světlometů, zadní samonavo pásy, karburátor Ozon) by snad někdo mohl alespoň typnout. O co mi jde? Po nastartování ( po 10-11 měsících, do té doby trčel na ulici) neustále prosvěcuje kontrolka dobíjení. Nevím, jaký systém mohu očekávat, nebo o co by se mohlo jednat. Může to být klasika, jako u mé 2105/1300/1980 nebo to může být něco novějšího? Papíry nemám (zatím) a p. majitelka to neví. P. majitel , bohužel, už není mezi námi. Dá se r.v. zjistit podle štítku na karoserii?
V poslední době se mi dostala do ruky 2105 s 1,5 motorem. Nevím zatím rok výroby, ale podle detailů ( stěrače světlometů, zadní samonavo pásy, karburátor Ozon) by snad někdo mohl alespoň typnout. O co mi jde? Po nastartování ( po 10-11 měsících, do té doby trčel na ulici) neustále prosvěcuje kontrolka dobíjení. Nevím, jaký systém mohu očekávat, nebo o co by se mohlo jednat. Může to být klasika, jako u mé 2105/1300/1980 nebo to může být něco novějšího? Papíry nemám (zatím) a p. majitelka to neví. P. majitel , bohužel, už není mezi námi. Dá se r.v. zjistit podle štítku na karoserii?
To Myso: Asi jsi se trefil. Tapecirung je 07, př. deska a sedačky 05. Zatím křísím baterku, zajímavé, že to po skoro roce stání naskočilo vlastní silou. Baterka s tím točila velmi neochotně, ale motor nezklamal. Jo, a je to 5tikvalt !! Tak že mám počítat s tranzist. regulací !? Zatím bádám v chytrých knihách.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Určitě. Relé společně s uhlíky na altíku. L.Dobi píše:Tak že mám počítat s tranzist. regulací !?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´