Porovnání: Píst 21073 x 21083

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Porovnání: Píst 21073 x 21083

Příspěvek od Marek »

Pánové.

Zajímá mě zásadní věc. Jsou písty 21083 (Samara 1500) použitelné do motoru 21073 (Lada 1700)???

Víme, že průměr pístů je shodný (82 mm).
Lišit se pravděpodobně bude tvar dna, ale to vůbec nevadí (spíš naopak).
Zajímá mě průměr díry pro pístní čep, uložení pístního čepu (navolno či s přesahem).
Zajímá mě vzdálenost osy pístního čepu od roviny dna.
Zajímají mě rozměry drážek pro pístní kroužky.
Zajímá mě hmotnost obou druhů pístů.

Pokud by se totiž zásadní rozměry v obou případech shodovaly, bylo by možné pro úpravu motorů 21073 používat písty ze Samary, což má základní výhodu (nemůže dojít k potkání motoru) - můžeme snižovat a časovat a snižovat a časovat (a snižovat a časovat a snižovat a časovat,...............................).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ja som si vyberal medzi tymito dvomi piestami do mojho motoru, myslel som ze samara ma mensie to vybratie na znizenie kompresie, ale nema, takze som musel znizovat blok o 1mm a hlavu o 2 aby som sa dostal na 10:1. vahu 21083 niekde mam. inak nema zapichy na segerky, takze nie je na plavajuci piestny cap, ale neni nic lahsie ako to tam dorobit... teda ja to tak mam, lebo ojnice z fiata su plavajuce... viac neviem, nemal som moznost fyzickeho porovnania...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Fajn, takže průměr pístního čepu je stejný, to je dobrá zpráva.

Ještě bych někde potřeboval zjistit, jakou vzdálenost mají oba písty mezi osou pístního čepu a rovinou dna - to je asi nejdůležitější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Marek píše:Fajn, takže průměr pístního čepu je stejný, to je dobrá zpráva.

Ještě bych někde potřeboval zjistit, jakou vzdálenost mají oba písty mezi osou pístního čepu a rovinou dna - to je asi nejdůležitější.
Ta vzalenost bude stejna, kdyby se lisila, tak Myso kuli zvyseni komprese pouzije ten s vetsi vzdalenosti. Alespon tolik moje dedukce :roll:
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

V některém topiku (tuším to byl přetržený řemen u Samary) jsme viděli "samaří" píst. Ja budu schopen po víkendu dodat fotku pístu 21073.
Rozdíly v těch pístech (aspoň co se týká vrchní plochy) jsou. Píst 21073 má do roviny pístu vylisovanou prohlubeň a zápichy pro ventily jsou velmi jemné. Totéž se nedá říct o pístu 21083. Velmi hrubě jsem to namaloval (viz přiložený obr.) L.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

[glow=red]REKAPITULÁCIA[/glow]
Marek píše: Zajímá mě průměr díry pro pístní čep, uložení pístního čepu (navolno či s přesahem).
Myso píše: nema zapichy na segerky, takze nie je na plavajuci piestny cap, ale neni nic lahsie ako to tam dorobit... teda ja to tak mam, lebo ojnice z fiata su plavajuce...
Marek píše: Zajímá mě hmotnost obou druhů pístů.
Myso píše: vahu 21083 niekde mam (v pivnici na papieriku) - po jemnej uprave piestov proti narazaniu do vyvazovacov klukovej hriadele
Marek píše:Zajímá mě vzdálenost osy pístního čepu od roviny dna.
Myso píše: ja si myslim, ze ta vzdialenost bude rovnaka, lebo moje stare piesty 2105 a tieto samaracke 21083 to mali nachlp rovnake...
Marek píše: Lišit se pravděpodobně bude tvar dna, ale to vůbec nevadí (spíš naopak).
piest 21083:
Obrázek

piest 21213(podla vasho znacenia 21073):
Obrázek

a len tak pre uplnost
piest 2105:

Obrázek
Marek píše:Zajímají mě rozměry drážek pro pístní kroužky.
kruzky:
Obrázek
Marek píše: Zajímá mě zásadní věc. Jsou písty 21083 (Samara 1500) použitelné do motoru 21073 (Lada 1700)???
Povedal by som ze po dorobeni zapichov na segerky [glow=red][shadow=black]ANO[/shadow][/glow]
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Myso GO GO GO :shock:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Myšo zase září !!!!

Myslím, že mi podal naprosto vyčerpávající odpověď.

Zápichy na seegerovky je třeba dodělat na písty 21083 pouze v případě, že mám použity ojnice s pouzdrem, kde čep není napevno, ale s vůlí (viz třeba Fiat nebo naše 21073 / 21213). Ale pokud budu chtít použít ojnice motoru 2101 / 2103, seegerovky na zajištění pístního čepu použít netřeba a tudíž netřeba ani dodělávat zápichy pro seegerovky.

Děkuji, to mi stačí !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
scherer012
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 02, 2006 15:42
Bydliště: Martin

Příspěvek od scherer012 »

tak to bola úplne úplná odpoveď :shock:

myšo :thumbright: :thumbleft:
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“