Odvzdusneni brzd po vymene vsech trubek a hadicek
Moderátor: Moderátoři
Odvzdusneni brzd po vymene vsech trubek a hadicek
Vymenil jsem vsechny brzdove trubky a hadice na aute + nove zadni brzdove valecky + repase prednich brzdovych valecku. Jedine na co sem ani nesahl je HBV. Po treti vymene zadni rozvodky brzdove kapaliny, ktera konecene tesnila jsem zacal odvzdusnovat od praveho zadniho kola. Pak leve zadni, prave predni a nakonec leve predni. Vysledkem meho snazeni je ze zadek celkem brzdi, ale predek mi vubec nepritlaci brzdove desticky ke kotouci. Tady na foru jsem se docetl, ze je to zpusobeno zavzdusnenym HBV. Proto bych se rad dozvedel jak ho nejlepe odvzdusnit a jak pak dale pokracovat.
Vim, ze se to tady na foru probiralo uz x-krat, ale s tim HBV se mi to zdalo porad nejak nedoresene. Dekuji vsem za rady.
Lukas.
Vim, ze se to tady na foru probiralo uz x-krat, ale s tim HBV se mi to zdalo porad nejak nedoresene. Dekuji vsem za rady.
Lukas.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Postup odvzdušňování jsi zvolil správně (od nejzvdálenějšího kola...). HBV lze odzvdušnit tak, že povolíš brzdovou trubku přímo na válci (radši víc) a sešlápneš pedál do podlahy...pak utáhnout trubku a pustit pedál, tak jak při normálním odvzdušňování. (a nebo trubku oddělat a počkat až začne vytýkat brzdová kapalina z HBV) Mělo by to pomoci. No, co se týká odvzdušňování brzd... chce to dva lidi. Jeden pořádně našlape pedálem a drží pedál v podlaze. Druhý povolí odvzdušňovák, na kterém musí být nasazená hadička a zase dotáhne...no a opakovat dokud pedál není tvrdý.
P.S Vzadu máš samostav?
P.S Vzadu máš samostav?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
já měl loni ten samý problém, vždy jsem odvzdušnil jen jeden okruh, ale to jsem měnil i gumičky v HBV a prodali mi 2 ks 20,64 a jeden 19,0něco, takže nepracoval ten okruh, kde tahle manžeta byla....... ale když jsi do HBV nehrabal...při sešlapování pedálu se mi objevila vzduchová bublina v nádobce na brzdovku, prostě to tu kapalinu jen míchalo..... díval se (někdo) co dělá kapalina v nádobce při sešlapování( odvzdušňování ) ?
Do HBV sem se vubec nehrabal. Na ty bulinky se podivam, ale pred tim fungoval bezvadne a brzdovka tam taky nebyla extra spinava.Hnojar píše:já měl loni ten samý problém, vždy jsem odvzdušnil jen jeden okruh, ale to jsem měnil i gumičky v HBV a prodali mi 2 ks 20,64 a jeden 19,0něco, takže nepracoval ten okruh, kde tahle manžeta byla....... ale když jsi do HBV nehrabal...při sešlapování pedálu se mi objevila vzduchová bublina v nádobce na brzdovku, prostě to tu kapalinu jen míchalo..... díval se (někdo) co dělá kapalina v nádobce při sešlapování( odvzdušňování ) ?
to Brandy: S tema hadickama to taky zkusim, ale nejdriv proleju jenom ten HBV.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Pokud je HBV plný vzduchu, kapalina se do něho prostě sama nedostane.
Jsou dvě možnosti: Buď odvzdušnit nejprve HBV popsaným postupem (úplně odpojit trubky od HBV a nechat kapalinu volně protéci s odbrzděným pedálem) a nebo kapalinu protlačit tlakovou plničkou kapaliny (používá se např. v servisech při výměně kapaliny u vozů s ABS) přetlakem tak 1 - 1,5 Bar.
Jsou dvě možnosti: Buď odvzdušnit nejprve HBV popsaným postupem (úplně odpojit trubky od HBV a nechat kapalinu volně protéci s odbrzděným pedálem) a nebo kapalinu protlačit tlakovou plničkou kapaliny (používá se např. v servisech při výměně kapaliny u vozů s ABS) přetlakem tak 1 - 1,5 Bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Toto je sice trošku mimo, ale jen pro upřesnění...nezapomeň seštelovat zadní excentry....na př. brzdy to ale vliv nemáLukáš píše:V zadu samostavy nemam
Lukas.
Mno, zkus HBV odvzdušnit jak zde bylo popsáno a musí to prostě fungovat , Jiná možnost neexistuje
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ok o vykendu na to vlitnu, jo vzadu sice sasmostelovaci valecky nemam, ale mam tam ty chytre celisti co si vzdalenost mezi bubnem hlidaji sami.Vašátor píše:Toto je sice trošku mimo, ale jen pro upřesnění...nezapomeň seštelovat zadní excentry....na př. brzdy to ale vliv nemáLukáš píše:V zadu samostavy nemam
Lukas.
Mno, zkus HBV odvzdušnit jak zde bylo popsáno a musí to prostě fungovat , Jiná možnost neexistuje
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
JJ možný to je. Jedná se o jednoduchý přípravek, který tu vyfotil tuším Luděk a docela to šetří čas a nervy. Už bych šlapním na pedál brzdy jen tak neodvzdušňoval... Mrkni se do sekce pro sponzoryLukáš píše:V zadu samostavy nemam a do HBV se mi snad nic nedostalo. Nekdo tady jeste nejak odvzdusnoval za pomoci pumpicky na kolo, ale ja to moc nepochopil? Je to mozny.
Lukas.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
To bych rad, ale bohuzel tam nemam pristup Nemohl by si trochu upresnit jak ten pripravek vypada, nebo na jakem principu funguje.MZ píše:JJ možný to je. Jedná se o jednoduchý přípravek, který tu vyfotil tuším Luděk a docela to šetří čas a nervy. Už bych šlapním na pedál brzdy jen tak neodvzdušňoval... Mrkni se do sekce pro sponzoryLukáš píše:V zadu samostavy nemam a do HBV se mi snad nic nedostalo. Nekdo tady jeste nejak odvzdusnoval za pomoci pumpicky na kolo, ale ja to moc nepochopil? Je to mozny.
Lukas.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Takze jsem kompletne zalil HBV a zacal od zadu odvzdusnovat. Zadek je tvrdej a u predku jsem uz dokazal oddalit desticky ke kotoucum, ale jeste je tam porad nekde ve predu vzduch. Ale urcite uspech oproti minule. Prosim mohl by tady nekdo napsat jak ten predek odvzdusnit za pomoci toho natlakovani tou pumpickou. Nekde tady na foru jsem se docetl, ze se nejak natlakovalo jedno kolo pres odvzdusnovak a na druhem se odvzdusnovalo? Ted me neco napadalo co takhle predni kola odvzdusnit najednou, obe? Nepomuze to?
Lukas.
Lukas.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Já bych bejt tebou nic nevymýšlel. Musí to jít odzvdušnit v pohodě. Dělal jsi to ve dvou nebo sám? Když ti někdo našlape brzdovým pedálem a drží ho na podlaze, vyjde ti při povolení odvzdušňováku alespoň trošku vzduchu? (na odvzdušňováku nasazená hadička ponořená v brzdové kapalině)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/