Tak a prisli problemy pri zladeni motora

Moderátor: Moderátoři

Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ehm pokial viem tak OZON 2105 ma komory 21/25 a OZON 2107 22/25 a ten webr 32 nieco co spomina marek je stary zigulacky weber, mechanicky karbec, urcite ho poznas. ten ma komory 23/23 u 2103 (v prvych rokoch vyroby 23/24) a 23/24 u 2106. mam ho v satniku a pojde mi na motuuurek :) akurat potrebujem zohnat 135ku trysku a 170ku a 190tku vzdusnik...
Naposledy upravil(a) Myso dne čtv říj 12, 2006 11:35, celkem upraveno 1 x.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Ej .. hadat sa nebudem, to som niekde vycitaval :D
Co sa tyka tvojich trisiek ... 135/145 vzdusniky pozriem som kupoval u SABA ... poslem ti to potom do SZ.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Mno, starej Weber používaný pro 2101 (a řekl bych že i 2103) má průměry difuzérů 23/23. Druhá komora se dá ale bezproblémů převrtat na 26, což mám na své 2101 já :D. Problém byl při natryskování, ale nakonec jsme na to s Markem přišli :D, díky Marku!!!

Stejně...nejde mi do hlavy... skontroloval bych nastavení časování ostré vačky. Jak to je? Myslím, že se to kontroluje na světlo...a sací ventil by měl začít otvírat xx (12) ? stupňů před horní úvratí? Tak nějak... Tudíž posvítíš do sacích kanálů a koukáš dírou na svíčku, kdy se ti "rožne"..ehm, rozsvítí ve válci. Bohužel v tomto jsem jen teoretik, motor podle stylu VFTS se mi již tři roky válí v garáži, napůl udělanej, bohužel spousta okolností mi ho nedovoluje dodělat :(
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vašátor píše: Stejně...nejde mi do hlavy... skontroloval bych nastavení časování ostré vačky. Jak to je? Myslím, že se to kontroluje na světlo...a sací ventil by měl začít otvírat xx (12) ? stupňů před horní úvratí? Tak nějak... Tudíž posvítíš do sacích kanálů a koukáš dírou na svíčku, kdy se ti "rožne"..ehm, rozsvítí ve válci. Bohužel v tomto jsem jen teoretik, motor podle stylu VFTS se mi již tři roky válí v garáži, napůl udělanej, bohužel spousta okolností mi ho nedovoluje dodělat :(
Má vačku 296*/296* !!! Ta na 12* před HÚ určitě otvírat nebude !!!

Jinak WEBER 32DSR je skutečně onen starý dobrý karbec, co se původně montoval do Lad. Pro motory 2101/21011 měl klapky 32 mm / 32 mm a difuzory 23 mm / 23 mm. Pro motory 2103 / 2106 měl klapky 32 mm / 32 mm a difuzory 23 mm / 24 mm (literatura lže !!! - uvádí 23 / 23). Osobně bych použil karburátor WEBER 32DSR pro motor 2106 a vyměnil malé difuzory s rozprašovači z původních 8 mm na 10,5 mm (ze starých verzí WEBERů). Bude to mít rychlejší plnění. Osazení se bude muset zkoušet, podobně jako výška hladiny paliva v plovákové komoře. Nebylo by špatné zkusit si pohrát s ovládáním klapky II. stupně tak, aby otevíraly společně, ne postupně. To by byl potom rachot, pánové !!!
Ohledně regulace předstihu - jednoznačně bez podtlakové regulace!!! Odstředivá regulace bude problematická a bude asi předmětem nejdelšího odlaďování a zkoušení. Ale jisté je, že vhodná bude spíš lineární regulace (nikoli dvoustupňová) a patrně bude mnohem kratší než seriová (odhaduju takových 20*). Ovšem její průběh, tedy závislost grafu regulace na otáčkách (tuhost pružin či hmotnost odstředivých závaží) bude lahůdka a dělat bych to opravdu nechtěl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

nebyl by pak plyn kratkej jenom jako prvni komora? Tak to by bylo ultracitlivy... Plyn se zvysenou ucinosti a polovicni drahou... :ANAL:
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Pavel04: ... nemozes si to predstavovat tak ako predstavujes, spojenie otvarania komor nebude ako start raketoplanu, lez ide o plnenie atd. lepsi nabeh ..... to je na dlhsie.
....
Marku: ... To zlozenie karbu znie veru idealnejsie nez OZONcek, je to cca zohnatelny diel ako novy,alebo je sanca na kupu z druhej ruky? to je asi aj vseobecna otazka pre vsetkych ;))
Este jedna dvojta otazocka, s rozdelovacom bezkontaktovym+tyristorove zapalko by som proces mohol zefektivnit a zpresnit, hm? A ta druha polka otazky, viem ze si sa dost zaoberal pruzinkami a zavaziami, z coho si ich bral? Podla coho si urcoval ci su tuhsie a zavazia take a onake a z coho si ich napriklad pouzival? Lebo to naozaj nemam ani najmensieho tucha z coho tak specificku vec pouzit.
Dik moc!!!

S tou vackou a casovanim je to ako pise Marek ... podla fy co mi vacku kopirovala podla spominaneho modelu VFTS edition II, mi bolo povedane akurat, ze nastavenie rozvodu "by malo byt" standartne na risky i ked je na nej aj posun atd ...
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

OK, opravuju literaturu :-). Marku, kolik st. před HÚ má otvírat vačka 294/296 se zvýšenýma zdvihama?

Jinak karbec z 2101 se shání celkem dobře. Jen ho to chce pořádně vyčistit a kouknout, jestli není vydřený u klapek díky jejich špatnému nastavení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

expa píše:.
Rasto ... palivo je zatial 3/4 nadrze 95ka este zo stareho motora :DD takze tu najprv musim dojazdit, abo ju uz skusim mixnut s 98smou
Akurat vcera sa mi dostal do ruk novy autotuning. Tipujte kto je tam. Zolo so svojou 2104kov. Ale spet k tematu. Pise aj o upravach ma vacku 314ku, znizeny blok. A co tam dodal, ze s 95kov benzinom surovo rozhasil motor. Ze najidealnejsie je tam dat 100oktan, alebo pretekarsky 104oktanovy benal.Podla mna aj tu surovost moze sposobovat benal, ze sa tam neda nastavit idealny predstih.
Lada 2105(1300), r.v.:1984. momentalne na dlhom spanku :(
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial

CHATA 12 FOREVER
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vašátor píše:Marku, kolik st. před HÚ má otvírat vačka 294/296 se zvýšenýma zdvihama?
Jak to mám vědět??? Já ji nebrousil!!!

To přece není možné říci, pokud nemám možnost to změřit.

294* je úhel KH, kdy je ventil otevřen, ovšem jestli mi začne otvírat 25* před HÚ (a zavírat 89* po DÚ) nebo zda začne otvírat 45* před HÚ (a zavře při 69* po DÚ), to nikdo neví (možná dokonce ani ten, kdo ji brousil :shock: ). Tak jak to mám vědět já ????? :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

expa píše:Pavel04: ... nemozes si to predstavovat tak ako predstavujes, spojenie otvarania komor nebude ako start raketoplanu, lez ide o plnenie atd. lepsi nabeh ..... to je na dlhsie.
....
Marku: ... To zlozenie karbu znie veru idealnejsie nez OZONcek, je to cca zohnatelny diel ako novy,alebo je sanca na kupu z druhej ruky? to je asi aj vseobecna otazka pre vsetkych ;))
Este jedna dvojta otazocka, s rozdelovacom bezkontaktovym+tyristorove zapalko by som proces mohol zefektivnit a zpresnit, hm? A ta druha polka otazky, viem ze si sa dost zaoberal pruzinkami a zavaziami, z coho si ich bral? Podla coho si urcoval ci su tuhsie a zavazia take a onake a z coho si ich napriklad pouzival? Lebo to naozaj nemam ani najmensieho tucha z coho tak specificku vec pouzit.
Dik moc!!!

S tou vackou a casovanim je to ako pise Marek ... podla fy co mi vacku kopirovala podla spominaneho modelu VFTS edition II, mi bolo povedane akurat, ze nastavenie rozvodu "by malo byt" standartne na risky i ked je na nej aj posun atd ...
Jednoho WEBERa 2106 mám doma a prakticky ho nepotřebuju.

Zapalování pomocí tyristorového zesilovacího členu jistě posilníš, a to o dost. Ale o to větší přesnost regulace musíš mít.
Pružinky regulátoru jsem používal z různých typů rozdělovačů Lada, případně je různě upravoval (délka ok, počet závitů atd.). Je to laborka a málokdy se Ti povede naladit předstih tak, aby to jelo "všude". Já to ladil přes tři roky. Navíc problém je ten, že pokud uděláš na motoru nějakou další úpravu (třeba jen malinkou - výměna svíček za jiné nebo otevřený airbox), už Ti to nemusí pracovat jak by mělo a ladíš znovu !!!!! Dokonce i pouhá změna odtrhu na elektrodách svíček na to má vliv !
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marek píše:
Vašátor píše:Marku, kolik st. před HÚ má otvírat vačka 294/296 se zvýšenýma zdvihama?
Jak to mám vědět??? Já ji nebrousil!!!

To přece není možné říci, pokud nemám možnost to změřit.

294* je úhel KH, kdy je ventil otevřen, ovšem jestli mi začne otvírat 25* před HÚ (a zavírat 89* po DÚ) nebo zda začne otvírat 45* před HÚ (a zavře při 69* po DÚ), to nikdo neví (možná dokonce ani ten, kdo ji brousil :shock: ). Tak jak to mám vědět já ????? :lol:
OK, sorry :D ...jinak vačka je to originál sportovní, ostrá, zvýšené zdvihy ... jak ji správně načasovat? To asi takto říct nelze, že :D, předpokládám, že lze změřit samotnou vačku a dle toho pak usoudit jak bude časování :) ... no to víš, já sporťáky ještě nedělal :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

expa píše: Este jedna dvojta otazocka, s rozdelovacom bezkontaktovym+tyristorove zapalko by som proces mohol zefektivnit a zpresnit, hm? A ta druha polka otazky, viem ze si sa dost zaoberal pruzinkami a zavaziami, z coho si ich bral? Podla coho si urcoval ci su tuhsie a zavazia take a onake a z coho si ich napriklad pouzival? Lebo to naozaj nemam ani najmensieho tucha z coho tak specificku vec pouzit.
Tady asi bude snazsi poridit zapalko od imfsoft. A ladit krivku programove. Myslim ze to bude rozhodne primejsi cesta k cili nez prez pruzinky a zavazicka (pasujou i ze s120 ap. - pouzivam na radu Marka :) ). Zkusenosti s tim zapalkem ma Myso, Paja a Majo myslim.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Vasek .. Marek ... Myso ... hej pojdem do toho zapalka a skusim zistit cenu bezkontaktu origo lady, lebo zial nemam moznost si prerobit favo rozdelovac a tiez ako mi myso poradil, odstredivka von, napevno a skusal ladit a ladit cez pc.
Dali ste si ich doviezt na dobierku, alebo?

Marku .. karb SZ.

dakujem Vam ... budem pisat o dalsich skusenostiach.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“