Řetěz nebo řemen? - kvalita dílů
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Myso:-) kdyz je motor s retezem udelanej dobre tak takovhle vec nehrozi... Tedy myslim ze slusnyho materialu..
to samy bych mohl napsat na tema remenu - staci vada materialu a je vymalovano (=potkano)
co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu
to samy bych mohl napsat na tema remenu - staci vada materialu a je vymalovano (=potkano)
co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
... chyba se stane u jakekoliv znacky. Jenom u tech rozvodu se v posledni dobe kolegovi potkali ventily u Forda a kamaradovi u Vectry. Jenom ta cena za opravu je pak az hrisna. W.Jiri píše:Myso:-) ...co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Mě to přijde že spíš než vada napínáku je to vada řetězu. Přijde mi jako kdyby jeden nebo dva články řetězu na sobě měli ostrou hranu. Protože normální řetěz nená tak ostrý aby takto dokurvil nejen gumu ale především i ten kov pod tím..
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takze:Jiri píše:Myso:-) kdyz je motor s retezem udelanej dobre tak takovhle vec nehrozi... Tedy myslim ze slusnyho materialu..
to samy bych mohl napsat na tema remenu - staci vada materialu a je vymalovano (=potkano)
co se tyce nahodnych vad materialu ktere se vyskytuji docela casto - to je duvod proc nemam rad ladu
keby len tento jeden napinak, ale ja to pocujem s kazdej strany, sak na fore furt niekto hubuje ze sa mu rozsypal novy napinak...
o tom ze by sa niekomu roztrhol remen (okrem nejakych samarakov co ho tam maju uz od "nova") som nepocul... a keby aj, remenove motory 05 su robene tak ze sa nic nestane, nastavia sa rozvodove kola, da sa novy remen a trada vrcime dalej...
u retazakov sa treba o tie rozvody furt starat, napinat rachoce to, ma to vole a potom to tak aj vyzera ked si zablikas na klukovku...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Myso: 2105 mozna ale motory co jsou v samare a desitkove rady tam to odskacou alespon 2 ventily,
motrory 1,6 tam je to tak totalka... potka se vsecko... tedy podla ladafora na ruskym webu.
CO si pamatuju na davne doby tak se retez napinal tak jednou za 10-20tis km a byla to otazka chvilky, vse chodilo jak ma
Probne jsou na tom motory v subaru kde je remen desne dlouhej (boxer) ale pri jeho pretrzeni se nic zleho nestane.
Je to proste fakt ze retezovy rozvod je dnes na ustupu ( skoda ho ma u htp a to je na dnesni pomery taky rarita - navic se htp nesmi startovat roztlacenim protoze napinani reterzu je delane tlakem oleje a roztazeni v zime htp vetsinou neprezije - pry je to caste)
me treba u desitky odesla remenice na klikove hrideli ..ma uvnitr gumovou vypln na tlumeni razu a chybelo jen malo aby se to vysypalo je to podobny jako s tim napinakem - proste spatej material ktery degraduje v konecnem vysledku cely auto.
sem tam se remen roztrhne u kazdyho auta... to je holt statistika:-)))
motrory 1,6 tam je to tak totalka... potka se vsecko... tedy podla ladafora na ruskym webu.
CO si pamatuju na davne doby tak se retez napinal tak jednou za 10-20tis km a byla to otazka chvilky, vse chodilo jak ma
Probne jsou na tom motory v subaru kde je remen desne dlouhej (boxer) ale pri jeho pretrzeni se nic zleho nestane.
Je to proste fakt ze retezovy rozvod je dnes na ustupu ( skoda ho ma u htp a to je na dnesni pomery taky rarita - navic se htp nesmi startovat roztlacenim protoze napinani reterzu je delane tlakem oleje a roztazeni v zime htp vetsinou neprezije - pry je to caste)
me treba u desitky odesla remenice na klikove hrideli ..ma uvnitr gumovou vypln na tlumeni razu a chybelo jen malo aby se to vysypalo je to podobny jako s tim napinakem - proste spatej material ktery degraduje v konecnem vysledku cely auto.
sem tam se remen roztrhne u kazdyho auta... to je holt statistika:-)))
Retezove rozvody maji snad i BMW. Sef mel 530 a tvrdil, ze to ma retez.
A neni mi moc jasne, jak to s tou retezovou skodou je. Ja celkove moc nevim, proc by pri roztlaceni musel remen nebo retez preskakovat. Kdyz startuju tak se prece roztaci motor nejcasteji asi setrvacnikem, tedy mi to prijde stejne, jako kdyz motor roztacim tim, ze tlacim auto se zarazenou rychlosti. Tedy pokud tomu neustedrim nejaky brutalni sok prudkym pustenim spojky, tak je to preci stejne jak ten starter, nebo ne? Navic kdyz se u skodovky retez napina tlakem oleje, tak at startuju starterem nebo tlacenim, tak je preci tlak ojele zadny, dokud se motor nezacne tocit. Pak opet nevim, jaky je rozdil mezi starterem a tlacenim. Jak jsem psal, jedine co me napada je to, ze starterem je to plynulejsi zaber.
A neni mi moc jasne, jak to s tou retezovou skodou je. Ja celkove moc nevim, proc by pri roztlaceni musel remen nebo retez preskakovat. Kdyz startuju tak se prece roztaci motor nejcasteji asi setrvacnikem, tedy mi to prijde stejne, jako kdyz motor roztacim tim, ze tlacim auto se zarazenou rychlosti. Tedy pokud tomu neustedrim nejaky brutalni sok prudkym pustenim spojky, tak je to preci stejne jak ten starter, nebo ne? Navic kdyz se u skodovky retez napina tlakem oleje, tak at startuju starterem nebo tlacenim, tak je preci tlak ojele zadny, dokud se motor nezacne tocit. Pak opet nevim, jaky je rozdil mezi starterem a tlacenim. Jak jsem psal, jedine co me napada je to, ze starterem je to plynulejsi zaber.
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Naftove sestivalce BMW maji urcite retez kvuli spolehlivosti (to neni z me hlavy, to je zduvodneni vyrobce)JmJ píše:Retezove rozvody maji snad i BMW. Sef mel 530 a tvrdil, ze to ma retez.
Presne tak, nekdo je pri roztahovani schopen poskakovat na petku bez paliva treba kilometr .JmJ píše:...Jak jsem psal, jedine co me napada je to, ze starterem je to plynulejsi zaber.
Jinak si ale myslim, ze se dohadujeme o nicem, kazdy prevod ma sve vyhody a nevyhody, u Volhy jsem mel dokonce ozubena kola a take jsem byl spokojen. W.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jen pro ilustraci, FOR SIERRA DOHC 2.0 má taky rozvodový řetěz. Napíná se hydroštelem. Životnost plánovaná na životnost motoru. Občas se ale při brutálnějším zacházení s motorem dokáže ustřihnout klínek rozvodového kola na klice. DOHC se potkává... SIERRA OHC s řemenem se nepotkává.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
nejde teraz o to co je ako planovane, ale co ako vydrzi... povodne suciastky v retazaku su urcite spolahlive, ale ked chce clovek skladat motor DNES, je smiesne aby som musel zhanat napinak z nejakeho stareho motoru.
a mozno ani neni, ked uz tak zhanam ramena, silentbloky, capy... je to cele v prdeli, marku, zmier sa s tym... a ocakavaj, ze reklamacia tvoje problemy vyriesi na dalsich cca 3000km...
a mozno ani neni, ked uz tak zhanam ramena, silentbloky, capy... je to cele v prdeli, marku, zmier sa s tym... a ocakavaj, ze reklamacia tvoje problemy vyriesi na dalsich cca 3000km...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Nemůžu souhlasit s názorem, že řetězové rozvody jsou na ústupu. Myslím, že je to právě naopak. Renomované světové značky dodnes řetězy užívají nebo se k nim po krátké době pokusů s řemeny vrátily (BMW, Mercedes-Benz, Toyota VVTi, Ford EEC-V v motorech 2.0 a 2.3 a mnohé další). A je to právě pro jeho nesrovnatelně vyšší spolehlivost, přesně jak psal WOLF.
Osobně jsem zastáncem řetězů - asi proto, že jsem ještě neviděl řetěz v poruše (s výjimkou výrobní či uživatelské vady), zatímco řemenů trčících z motoru jako opasek jsem viděl stovky !!! A ty následky nikomu nepřeju!!! 99% motorů se nakopne a stojí to mnohdy i desítky tisíc korun.
Osobně jsem zastáncem řetězů - asi proto, že jsem ještě neviděl řetěz v poruše (s výjimkou výrobní či uživatelské vady), zatímco řemenů trčících z motoru jako opasek jsem viděl stovky !!! A ty následky nikomu nepřeju!!! 99% motorů se nakopne a stojí to mnohdy i desítky tisíc korun.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)