
Ak by mala byt nabijana na 100 percent, to by bol pekny sajrajt pod kapotou, ked by zacala vriet.
Moderátor: Moderátoři
Právě teď řeším novou baterku a taky mě napadlo dát tam 45Ah, protože 55Ah je celkem paleta (drahá). Jenže po zjištění pár údajů z toho asi sejde. Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!Martanasse píše:Já mam baterii 45 místo 55 a v pohodě, navíc je už použitá. Je nesmysl tam dávat zbytečně velkou kapacitu, to už bych kvůli Hifi přidal "kapacitor".
ja sem nedavno(ani ne mesic) kupoval 55Ah baterku a dal sem za ni necelej litrPool píše:Právě teď řeším novou baterku a taky mě napadlo dát tam 45Ah, protože 55Ah je celkem paleta (drahá). Jenže po zjištění pár údajů z toho asi sejde. Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!Martanasse píše:Já mam baterii 45 místo 55 a v pohodě, navíc je už použitá. Je nesmysl tam dávat zbytečně velkou kapacitu, to už bych kvůli Hifi přidal "kapacitor".
Na druhou stranu nejezdím autem denně a teď už jsem spíše sváteční jezdec, takže těch startů za rok neudělám tolik, takže možná by 45 odvedla práci a měla životnost stejně jako 55 používaná denně.
Tak nevím nevím...
tak sem se zplet. stala necelych 1100,-(nejak si spatne pamatuju cisla ale kilo snad nikoho nezabijePool píše:Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-
Když si dáš záležet a nebudeš startér trápit dlouho (ruční načerpání paliva), tak věřím, že se s životností 45Ah akumulátoru vůbec nic nestane.Pool píše:Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!
Bannerky jsou k hovnu. Jinak ta baterka za 1100,- , není to náhodou PERION? To prý je v licenci dělaná Varta nebo co a je super. Mám ji 8 měsíců a jsem naprosto spokojen.Maysner píše:tak sem se zplet. stala necelych 1100,-(nejak si spatne pamatuju cisla ale kilo snad nikoho nezabijePool píše:Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-) vyrabi to varta ale menuje se to jinak(prej je to lepsi jak samotna varta a je cela cerna) a je koupena v tescu ve futuru
je mozny ze je to ona. jak otec prijde dom tak se mrknu. z hlavy fakt nevimdenis píše:Bannerky jsou k hovnu. Jinak ta baterka za 1100,- , není to náhodou PERION? To prý je v licenci dělaná Varta nebo co a je super. Mám ji 8 měsíců a jsem naprosto spokojen.Maysner píše:tak sem se zplet. stala necelych 1100,-(nejak si spatne pamatuju cisla ale kilo snad nikoho nezabijePool píše:Maysner: Vážně? kde? A co je to zač? Já se díval v Globusu, tam mají Bannerky 55Ah za 1800,-) vyrabi to varta ale menuje se to jinak(prej je to lepsi jak samotna varta a je cela cerna) a je koupena v tescu ve futuru
Velké plus je ještě to zapalování s Favo cívkou. Pokud si našlápnu plynem (a v karbu je benzin) tak studený motor chytne opravdu snad na půl otáčky startéru! Asi sem hodím zvukový záznam, protože takhle špičkově nestartuje ani RolsRoyceTeepee píše:Když si dáš záležet a nebudeš startér trápit dlouho (ruční načerpání paliva), tak věřím, že se s životností 45Ah akumulátoru vůbec nic nestane.Pool píše:Baterky 45 nemají potřebný vybíjecí proud pro náš startér!
Na ten proud pozor, je to jak píšeš, dvě normy DIN a SAE. Dnes se u baterek spíše uvádí SAE, jak jsem si všiml a SAE bývá skoro dvojnásob než DIN. Podle mně je potřeba se řídit tou DIN, starší norma která se uváděla v dobách kdy Tůma sepsal onu knihu. Tam se uvádí že je potřeba k maximálnímu výkonu startéru 260A. To odpovídá většině průměrných 55Ah na trhu, které mají něco lehce přes těch 260 podle DIN. Průměrné 45Ah mají podle DIN ±200A.Teepee píše:Navíc, AKUMA 45Ah má startovací proud 420A, AKUMA 55Ah má startovací proud 480A. Není to až takový rozdíl.
A v třeskutých mrazech to jako uvědomělý majitel protočíš před použitím startéru klikou(nebude to ale proto, že by jsi musel).
Koukám, dokonce je také 420A startovacího proudu u pouhé 40Ah AKUMY...
A pozor na ty startovací proudy, např. YUASY vypadají jako nepoužitelné podle startovacího proudu http://www.micronix.cz/dataview.php?pag ... bc81cc9b44
Ale oni ho udávají podle jiné normy (DIN vs. SAE)
mj. YUASA 55Ah v Modrém LADOVI startuje dodnes (je tam od roku 2000 a režim s občasnými jízdami je pro baterku náročnější, než když denně jezdí)
....vydržela totiž v ne zrovna ideálním režimu pouhých 7 let.denis píše:Přeji vám, aby vám ta baterka vydržela ale pro ladu s nepříliš stabilním dobíjením to není ta pravá baterie.