Opět škubání motoru...
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
- Bydliště: Ústí n.L.
- Kontaktovat uživatele:
Opět škubání motoru...
Zdravím opět všechny Ladaře,jsem tu zpáty se škubáním motoru.Byla vyměněny svíčky,kabely,vyndaný a vyčištěný čidla/vačky,klapky,kliky/.Na diagnostice to hlásí závadu na cívce,což se nikomu moc nezdá,protože to jinak jede jako ďas,jenom při lehkým plynu ustálenou rychlostí třeba v koloně po městě to škube jak zběsilý,jak se přidá plyn a otáčky vylezou tak na 2,5 tis.,tak je pokoj.Spotřeba v normě/9 po městě/,start studený i teplý i volnoběh v pohodě.Niva 1,7i 4bod.vstřik.Tak nevím
Tak přesně tohle mě dělal můj motor s karburátorem, když byla špatná zapalovací cívka.
Dal jsem si tam jinou ze Škodovky s tím že ta původní Bluharská je stará a blbá. A ta ze Škodovky začala po nějaké době v malých otáčkách škubat. Vyměnil jsem kde co a nakonec se ukázalo že za to může cívka.
Dal jsem si tam jinou ze Škodovky s tím že ta původní Bluharská je stará a blbá. A ta ze Škodovky začala po nějaké době v malých otáčkách škubat. Vyměnil jsem kde co a nakonec se ukázalo že za to může cívka.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět škubání motoru...
Když diagnostika ukázala špatnou cívku, soustředil bych se na cívku. Prvotně, jestli je řádně připojená, jestli někde není zoxidovaný kontakt, ukostření a tak.
A pak asi nezbyde, než zkusit jinou. Buď novou a nebo si jí od někoho přemontovat na nějakou zkušební dobu.
Kolik stojí cívka na 4bod? Předpokládám že je to ta na připojeném obrázku (toto konkrétně z Patova 21044, foto z 1. LADAsrazu, jaro 2003).
Ale uznávám a souhlasím, že měnit součástky metodou pokus - omyl není ten nejlepší nápad. Jenže jak prověřit zapalovací cívku?
A pak asi nezbyde, než zkusit jinou. Buď novou a nebo si jí od někoho přemontovat na nějakou zkušební dobu.
Kolik stojí cívka na 4bod? Předpokládám že je to ta na připojeném obrázku (toto konkrétně z Patova 21044, foto z 1. LADAsrazu, jaro 2003).
Ale uznávám a souhlasím, že měnit součástky metodou pokus - omyl není ten nejlepší nápad. Jenže jak prověřit zapalovací cívku?
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: škubání
... a neni ten blok zapalovacich civek stejny jako u monovstriku? Jinak mne takto zlobil (i kdyz to nebylo nejak rasantni) snimac polohy skrtici klapky. W.vlastax píše:No taky bych to rád vyzkoušel,na Koněvovce mají ten modul za cca 6 litrů a v okolí nikoho se 4bodem nemám/ÚL/.A to by byla dost drahá zkouška,ne?
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Tak uvidíme co na to řeknou v Mělníku (Mělníce).
Když máš "klapky" vyčištěné tak by to tím být nemělo. Navíc řídící jednotka pozná, které z čidel je mimo očekávaný rozsah a určitě by klapku (potenciometr škrtící klapky) nahlásila při diagnostice.
Sice netuším jak ŘJ pozná, že je problém v zapalovací cívce, ale asi pozná. Každopádně vzhledem k ceně cívky jí hce měnit s jistotou a ne pokus-omylem.
Přece jen, já mám menší zkušenost se vstřikovacím zařízením EEC IV (Ford) a v LADách je zařízení jiné.
Doufám že neztratíš trpělivost, vím jaké to je, když honíš chybu a nevíš kudy do toho a pomoc se jeví v nedohlednu.
Když máš "klapky" vyčištěné tak by to tím být nemělo. Navíc řídící jednotka pozná, které z čidel je mimo očekávaný rozsah a určitě by klapku (potenciometr škrtící klapky) nahlásila při diagnostice.
Sice netuším jak ŘJ pozná, že je problém v zapalovací cívce, ale asi pozná. Každopádně vzhledem k ceně cívky jí hce měnit s jistotou a ne pokus-omylem.
Přece jen, já mám menší zkušenost se vstřikovacím zařízením EEC IV (Ford) a v LADách je zařízení jiné.
Doufám že neztratíš trpělivost, vím jaké to je, když honíš chybu a nevíš kudy do toho a pomoc se jeví v nedohlednu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
- Bydliště: Ústí n.L.
- Kontaktovat uživatele:
No tak teď jsem mluvil s Mělníkem,ten potenciometr škrticí klapky je to na 90% a stojí necelý litr což se dá zkousnout.Problém je v tom že jim dneska přišlo několik kontejnerů náhradních dílů a nevědí kdy to začnou vybalovat.Tak si mám zavolat za 14 dní.Takže nervy neztrácím ale jsou věci mezi nebem a zemí,který se fakt nedají ovlivnit......
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
vlastax : ja jsem snimac zatim jeste nemenil, vymontoval jsem ho a s myslenkou, ze vymenit ho mohu vzdy jsem ho prostrikal HD sprejem. Zatim slape. Kontakt na p. Vashenka je tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
PS ten snimac by meli mit i v Moste, mas to kousek. W.
No, to jsem tomu dal, opravuji HD sprejem.
PS ten snimac by meli mit i v Moste, mas to kousek. W.
No, to jsem tomu dal, opravuji HD sprejem.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Tak mne to od pondelka zase zacalo zlobit, napred nenapadne, pri rozjezdu to slo hure za plynem, motor byl v prechodovych otackach nervozni a spatne spadavaly otacky pri zastaveni do volnobehu. A vcera se uz spatne jelo s lehkym plynem po meste, jak to cukalo. Promeril jsem ridici napeti ze snimace skrtici klapky (pri otevirani) a po puvodne linearnim narustu z 0,4V na cca 1,0V byl najednou propad na 0,3V. Potom se to zase zvedlo na cca 1,1V až do asi 4,5V. Zakernost byla v tom, ze se to delo jenom na teplem motoru a tak jsem si u chladnejsiho mohl merit, co chtel a zdalo se to byt v poradku. Koupil jsem novy snimac a nechci to zakriknout, zda se, ze to slape. W.