mayo456 píše:tha podla mna je to tak ze do tej trubice ktoru drzis v ruke pri svarani sa vhana kyslik a plyn,tam sa to zmiesa a zvaras.Aspon myslim ak trepem do vetra tak ma opravte.
Lukas:tak si sikovny.Mne by sa to urcite ani takto nepodarilo
Ze svarovaciho horaku jde pouze cisty plyn CO2 nebo nejaka jeho smes podle toho co mas v lahvy. Kyslik urcite ne. Ten plny CO2 prave zamezuje pristupu kysliku pri svarovani, jinak by svar oxidoval. Jinak jsem to zkousel i bez plynu ale to uz se neda mluvit o svaru. Na karosarinu staci ciste CO2. Jinak se prej lepe svari se smesi CO2 a Argonu.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Lukáši díky, pasáž o plynu a jeho získání je zcela vyčerpávající. Asi se zeptám souseda, jak a kde on "fasuje" plné bomby k autogenu. Třeba bych to přes něj mohl vyřešit. Jinak by mi nezbylo než Ofigo bombu.
A ještě se zeptám, kdo ví nechť odpoví. Otec má doma docela fajnovou "obyčejnou" svářečku. Samo domo, ale ten výrobce jich nadělal už dost lidem v okolí a každej si to strašně chválí. Plynulá regulace jádrem, samozřejmostí na výběr usměrněný x neusměrněný proud.
Je svářečka s CO něčím dalším kromě pistole zvláštní, nebo by se dalo při pořízení "pouhé" pistole na drát + plyn použít tuhle "obyčejnou" svářečku?
(Je fakt, že když se zamyslím, nevím o nikom kdo by to takhle měl, takže asi ne.)
Teepee píše:Lukáši díky, pasáž o plynu a jeho získání je zcela vyčerpávající. Asi se zeptám souseda, jak a kde on "fasuje" plné bomby k autogenu. Třeba bych to přes něj mohl vyřešit. Jinak by mi nezbylo než Ofigo bombu.
A ještě se zeptám, kdo ví nechť odpoví. Otec má doma docela fajnovou "obyčejnou" svářečku. Samo domo, ale ten výrobce jich nadělal už dost lidem v okolí a každej si to strašně chválí. Plynulá regulace jádrem, samozřejmostí na výběr usměrněný x neusměrněný proud.
Je svářečka s CO něčím dalším kromě pistole zvláštní, nebo by se dalo při pořízení "pouhé" pistole na drát + plyn použít tuhle "obyčejnou" svářečku?
(Je fakt, že když se zamyslím, nevím o nikom kdo by to takhle měl, takže asi ne.)
Ja osobne jsem nekde na internetu videl i svarecku CO2 samo domo a to vcetne horaku. Ja dro svarecky bude nejspis stejne ale budes tam potom muset nejak asi dodelat podavac dratu, protoze predpokladam, ze ta ,,obycejna" svarecka bude na elektrody. Volil bych spise cestu primou a to nakup CO svarecky. Toz muj nazor.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Lukáš píše:
Plyn muzes koupit taky nekde v kramu kde prodavaji svarovaci prislusenstvi ke svareckam, ale vyjde te to mnohem draz, protoze dostanes origo lahev na CO2. Jinak origo lahev v jednom internetovom obchodu stala 3500KC a to byla jeste repasovana. Je ale pravda, ze origo lahev potom neni problem kdekoliv naplnit. Oni je totiz nekde plneji vymenym zpusobem, das jim svoji starou lahev a oni ti daj jinou ale naplnenou + jeste zaplatis za napln. Ale protoze tahle moje lahev je udelana ze stareho hasicaku tak ji nikde nevemou. Musel jsem si sehnat jednoho soukromnika, ktery to plni. Co ja jsem slysel tak se to dela tak, ze se sezene stary hasicak, ale protoze ten je vetsinou praskovy tak se musi predelat. Pry se jenom skrati ta trubice co je v lahvy a pretre se na cerno, pak se naplni. Ja tu svoji sehnal pres annonci.
Nemusíš kupovat žádnou origo láhev, plyn v hasičáku se normálně prodává všude kde se tím zabývají. Přijedeš, dáš prázdnej hasičák, naložíš plnej a frčíš domu. Cena kolem 300 Kč.
Teepee sváření COčkem je pohoda a grif získáš poměrně rychle (můžeš si to vyzkoušet na kousku plechu bilnínež se vrhneš na auto). Jinak klasická el. svářečka se s COčkem asi nedá srovnávat natož si jí vyrábět doma. El. svářečka je vpodstatě trafo s el kabely a pevnou elektrodou. U COčka máš sice také krabici a z ní vedou dva šlahouny, ale ten co s ním sváříš je tvořen ohebnou hadicí na vedení plynu a v jejím středu se ti posunuje drát. Svářečka musí zvládat kromě správné transformace napětí i regulaci posuvu drátu.
S bombaha je to tak, že ta origo je malá a dáváse do vnitř do svářečky. Tím pádem máš svářečku krásně mobilní (jedna krabice s uchem). Ale všechny co znám používájí starej hasičák. Jednak je to levnější a pak je tam daleko víc plynu.
Díky za odpovědi, já fakt COčko nikdy ani neviděl v chodu, jen tuším jak funguje. Takže jsem nevěděl že bomba a pistol je nedílnou součástí "krabice", myslel jsem si, že "krabice" je pouhé trafo a kouzlo COčka je jen v "extrerní" pistoli.
Tak díky za rozšíření obzoru.
Myslim, ze pri trochu sikovnosti by nebol problem CO cko vyrobit k "normalnej" zvaracke. Dodnes lutujem, ze som nekupil v Globuse vo vypredaji hadicu s horakom za 700Kc. Na pohon drotu je pouzity upraveny stieracovy motor s regulaciou otacok. Jedine co by mohlo byt trochu problematicke je pripojenie plynu do tej hadice, ale aj to by sa dalo odkukat z originalu.
kamarat ma doma robenu komplet zvaracku na CO/argon a zvara to ovela lepsie nez moja co som kupoval origo novu 185Amperovu. Chce to trochu zrucnosti a vsetko sa da
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Pustil jsem se do dalsiho vyvarovani. Ted delam prahy a potreboval bych sehnat lemy zadnich blatniku na 2106? Da se to nekde koupit? Koukal jsem do ceniku a nic.
Dik.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
ano lemy se daj koupit.. mam dva doma.. platil sem za kus něco přez 500.. (cena je velká, ale pokut máš blatník OK, tak bych určitě měnil jen ten lem, protože tam máš záruku že to jakš takš sedne - né jak celej blatník)