Otáčkoměr 21061
Moderátor: Moderátoři
Otáčkoměr 21061
Zdravím Vás všechny,
nesetkal se někdo s problémem špatného měření otáček motoru ve smyslu zblázněného otáčkoměru ?
Je to docela zajímavý jev kdy rafička otáčkoměru asi od 3000 ot/min začne lítat nahoru a dolu jako by někdo jako na voltmetru připojoval a zase odpojoval kontakt.
Má to ještě jednu souvislost s tím, že když tohle začne dělat tak mě začne jakoby něco praskat pod palubni deskou v mistech kde jsou otvory pro ventilator a dále ještě mi to vyhodí tu nejsilnější pojistku 16A a jsem naprosto jizdy neschopny.
Nevíte někdo kde je problém než se v tom začnu hrabat sam
Díky
nesetkal se někdo s problémem špatného měření otáček motoru ve smyslu zblázněného otáčkoměru ?
Je to docela zajímavý jev kdy rafička otáčkoměru asi od 3000 ot/min začne lítat nahoru a dolu jako by někdo jako na voltmetru připojoval a zase odpojoval kontakt.
Má to ještě jednu souvislost s tím, že když tohle začne dělat tak mě začne jakoby něco praskat pod palubni deskou v mistech kde jsou otvory pro ventilator a dále ještě mi to vyhodí tu nejsilnější pojistku 16A a jsem naprosto jizdy neschopny.
Nevíte někdo kde je problém než se v tom začnu hrabat sam
Díky
Problém je v obvodech, které jsou pojistkou č.1 napájené - tedy trvale pod napětím bez ohledu na polohu klíčku. V palubní desce je to například zapalovač, klakson, dále brzdová světla, osvětlení kabiny, hodiny na palubní desce (možná jsem na něco zapomněl).
Najdi problém, odstraň jej a potom se můžeme bavit o otáčkoměru. Problém s otáčkoměrem je pravděpodobně spojen s tím.
Najdi problém, odstraň jej a potom se můžeme bavit o otáčkoměru. Problém s otáčkoměrem je pravděpodobně spojen s tím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Co třebas odpojit otáčkoměr a pak to zkusit bez něj?? Hned by jsi věděl, jestli za to může on. Ale nezdá se mi taky, že by to on způsoboval. Ikdyž.. zkoumal jsem můj (používám z FIATU 850) a ten má kolem měděného vinutí kovový věneček (ukostřený), asi kvůli odstínění. Takže teoreticky by tam mohlo dojít ke zkratu, kdyby se vinutí dostalo do kontaktu s věnečkem. Ale nevím jak to je u Lady.. a možná to vůbec není tím...
Re: Otáčkoměr 21061
Mám úplně stejný problém. Otáčkoměr žije vlastním životem a ješte teď k tomu něco začalo srčet u tý první 16A pojistky. Nevíte kde by mohla být přesně ta chybka. Taky jsem jednou začal brzdit a ručička otáčkoměru najednou ožila a pokuď mě paměť neklame tak brzdová světla jsou taky na tý první pojistce. Takže asi mi nezbyde než hledat a hledat. Ty už si to s tim otáčkoměrem vyřešil?fanhanes píše:Zdravím Vás všechny,
nesetkal se někdo s problémem špatného měření otáček motoru ve smyslu zblázněného otáčkoměru ?
Je to docela zajímavý jev kdy rafička otáčkoměru asi od 3000 ot/min začne lítat nahoru a dolu jako by někdo jako na voltmetru připojoval a zase odpojoval kontakt.
Má to ještě jednu souvislost s tím, že když tohle začne dělat tak mě začne jakoby něco praskat pod palubni deskou v mistech kde jsou otvory pro ventilator a dále ještě mi to vyhodí tu nejsilnější pojistku 16A a jsem naprosto jizdy neschopny.
Nevíte někdo kde je problém než se v tom začnu hrabat sam
Díky
Lukáš 2106
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Jas som mal presne ten isty problem s otackomerom proste lietal jak besny hore dole po kazdom pohnuti plynu. S pojistkov som problem nemal (aspon som ju nemusel menit). Takto som jazdil asi 2 roky (zvykol som si ) Az pred par dnami my vypadol srobik z rozdelovaca co spaja ovladaciu tyc podtlakoveho regulatora prdstihu so zakladnov doskov kontaktov, tak som tam strcil zapalku a nastavil som zapalovanie na moje obrovske prekvapenie otackomer slape perfektne.
Zaver: mozno bol problem v nastaveni rozdelovaca
Zaver: mozno bol problem v nastaveni rozdelovaca
Marian
otackomer funguje tak, ze dostava pulsy z prerusovace, me kdyz delal neplechu, tak zaroven s tim skubal motor, nekde se uzemnoval drat od indukcni civky k prerusovaci, asi tam mel predchozi majitel nejakej home made imobil, protoze na kondenzatoru byl jeste jeden drat navic.
co se tyce pojistky, me treba na nive delal jednu dobu bordel to, ze skrkal faston budiku tlaku oleje o kus kovove casti palubky.
Dalsi pricina, co se stala byl prodreny svazek dratu od volantu 9blinkry, sterace, klakson, svetla), ktery vede kolem volantove hridele, tam byla prodrena izolace... taky to obcas delalo bordel
co se tyce pojistky, me treba na nive delal jednu dobu bordel to, ze skrkal faston budiku tlaku oleje o kus kovove casti palubky.
Dalsi pricina, co se stala byl prodreny svazek dratu od volantu 9blinkry, sterace, klakson, svetla), ktery vede kolem volantove hridele, tam byla prodrena izolace... taky to obcas delalo bordel
Only in 4x4
otackomer
Naprosty souhlas s Markem. Otackomeru nic neni, jen jeho elektronika, napajena z prislusneho okruhu je rozhozena neustalym kolisanim napajeciho napeti. Prolezl bych celou pridruzenou soustavu a odstranil vsechna objektivne podezrela mista, uspech se drive ci pozdeji dostavi. Mozna prijdes i na jine zavady. Elektricka soustava v zigulech je svet sam pro sebe...
Zdravim.
Jde nejak vyzkouset otackomer mimo auto ze funguje? Nebo ho zapojit nekam na rozdelovac novym kabelem? Uz me ta rucicka unavuje, tak bych alespon chtel vyzkouset jestli ten otackomer je opravdu v pohode.
Dik.
Lukas.
Jde nejak vyzkouset otackomer mimo auto ze funguje? Nebo ho zapojit nekam na rozdelovac novym kabelem? Uz me ta rucicka unavuje, tak bych alespon chtel vyzkouset jestli ten otackomer je opravdu v pohode.
Dik.
Lukas.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek
Vemeš, dáš mu 12V + a - a další káblík na kladívko-pak jej můžeš zkusit mimo,nebo generátor na vstup ale to už asi s běžným vybavením ne. Otáčkoměr není nic jiného, než převodník kmitočet/napětí. Pokud to nějak cestuje, zkus najít vhodnější připojení napájení-mě když dám blinkry,začne se pohybovat ručička Vmetru, tudíž ta elektrika žije opravdu svým životem.
Mitsubishi Colt 1,5GLX
Mohlo by to byť aj kratkymi uhlikami na alternatore a pri tych otačkach okolo 3000 to už nema dobry dotyk a začina kolisať napätie respektive vznikaju napätove impulzi.
Mal som ten problem cez meranie na zapalovani či neodskakuju kontakty až po vymenu otačkomera a furt nič. Až napokon začala poblikavať kontrolka dobijania a po vymene uhlikov začal ukazovať otačkkomer ako ma
Mal som ten problem cez meranie na zapalovani či neodskakuju kontakty až po vymenu otačkomera a furt nič. Až napokon začala poblikavať kontrolka dobijania a po vymene uhlikov začal ukazovať otačkkomer ako ma
Mám dotaz na majitele 03/06 co používají zapalování Favorit. Nebo kdokoliv kdo má Favorit cívku v autě a používá otáčkoměr... Jak vám to s ní funguje? Mně neukazuje nic, ručička se pohne při startu, vyběhne na 1000 ot. a pak umře. Měl jsem to správně zapojené a proměřené... (Napájení 12V, kostra, cívka v.č. 1) Otáčkoměr jsem vyzkoušel na jiném autě (Š120L) a tam pracoval normálně. Tak si myslím, že problém je v el.zap. nebo cívka Favorit.... Nemůže mít vliv taky nastavený jiný úhel sepnutí kontaktů?
mne uz uhoreli dva otackomeri na cievke s prinizkym odporom. Raz to bola cievka z fava (0,8ohmu) a druhykrat nejaka 1,5ohmova. Nevydrzia to moc dlho bohuzial...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
No a neslo by to nejak osetrit? Nejaka zmena zapojeni v otackomeru?Majo píše:mne uz uhoreli dva otackomeri na cievke s prinizkym odporom. Raz to bola cievka z fava (0,8ohmu) a druhykrat nejaka 1,5ohmova. Nevydrzia to moc dlho bohuzial...
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek