Světýlko
Moderátor: Moderátoři
Mas 06, ze? Parkovacka svieti tiez ked zapnes dialkove??
Ja to vidim tak, ze mas vyhorenu ziarovku, presnejsie len jedno jej vlakno a to vlakno tlmenych svetiel. Je tam ziarovka typu H-4. To by vysvetlovalo preco svieti pri dialkovych a pri tlmenych nie. S tou parkovackou som to celkom ale nepochopil, ta je totiz dole nad naraznikom v zdruzenom svetle so smerovkou a ci su zapnute tlmene, parkovacie, ci dialkove svieti stale rovnako, ide k nej len jeden + kabel priamo od vypinaca svetiel(teda cez poistku samozrejme), takze zrejme tiez vyhorena ziarovka...
Ja to vidim tak, ze mas vyhorenu ziarovku, presnejsie len jedno jej vlakno a to vlakno tlmenych svetiel. Je tam ziarovka typu H-4. To by vysvetlovalo preco svieti pri dialkovych a pri tlmenych nie. S tou parkovackou som to celkom ale nepochopil, ta je totiz dole nad naraznikom v zdruzenom svetle so smerovkou a ci su zapnute tlmene, parkovacie, ci dialkove svieti stale rovnako, ide k nej len jeden + kabel priamo od vypinaca svetiel(teda cez poistku samozrejme), takze zrejme tiez vyhorena ziarovka...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Jo mam 06...mno já myslel že ty žárovky nejsou dvojvláknové - na co taky, když tlumené a dálkové světla mají každý svůj reflektor........koukal jsem do schématu podle mě jsou žárovky obyčejné, jednovláknové, ale mají tři vývody, každopádně může to být tak jak říkáš, že jeden vývod v žárovce prostě upadl....mno protože to na dálkové svítí, tak jsme žárovky neměnil, což teda udělám a snad to bude o.k.
ne,ne, tie ziarovky v krajnych(teda tlmenych, ako hovoris) svetlach su normalne dvojvlaknove, u starsich modelov klasicke, u novsich halogenove. Kazdopadne H-4 narves vsade aj do starych Dokonca aj v dialkovych svetlach byvaju dvojvlaknove H-4 a tam skutocne vyuzivas len jedno vlakno. Ja to robim tak, ze ked mi prehori vlakno tlmene, hodim tu ziarovnku do vnutornych reflektorov. Niektore modely vnutornych svetiel vsak maju jednovlaknove ziarovky, uz som sa tam stretol aj s H-7, uz ma nic neprekvapi.
Ono vsak krajne reflektory nie su skutocne tlmene. To je tak trochu omyl. Su to normalne kombinovane svetla a ked prepnes s tlmenych na dialkove, svietia ako dialkove. Tie vnutorne su potom skor ako "pridavne dialkove svetla".
Hnojari, to mi povedz, na co by mala jednovlaknova ziarovka 3 vyvody
Ono vsak krajne reflektory nie su skutocne tlmene. To je tak trochu omyl. Su to normalne kombinovane svetla a ked prepnes s tlmenych na dialkove, svietia ako dialkove. Tie vnutorne su potom skor ako "pridavne dialkove svetla".
Hnojari, to mi povedz, na co by mala jednovlaknova ziarovka 3 vyvody
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Mno podle schématu jsem usoudil že na to abys mohl rozsvěcovat tlumené světla jedním drátem a dálkové druhým...... takové řešení by odpovídalo své době, ve staré elektronice se dají najít podobné příklady, kdy něco co má mít dva vývody, má hned tři a ty si můžeš vybrat jeden z těch dvou společných, nebo je využívat oba podle potřeby... ale věřím tomu že je to tak jak říkáš
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já mám v pomocných dálkových žárovky H1, v krámě mi to nevěřili, než jim došlo, že mám české reflektory. Když jsem auto koupil, tak první jsem povyměňoval žárovky kromě blinkrů a couvaček a prostříkal kontakty. Samozřejmě jak přední, tak zadní obrysovky byly úplně černé. Svítily, ale ten rozdíl po výměně je hodně znát. Zlobila mě jedna vnitřní dálková- někdy svítila a někdy ne, žárovka byla napohled v pořádku, ale po výměně problémy přestaly.
Zaměřil jsem se taky na kostřící dráty od světlometů- očka čistím jemným pilníkem a prostříkávám WD-40, (s kontaktolem jsem moc spokojený nebyl) dělal jsem to po koupi a na jaře, nějaký ten čtvrtvoltík to může přidat a nehrozí, že to přestane vést úplně.
Jak má každý na autě něco, čemu se věnuje na 110%, tak moje heslo je: "čistit kontakty, čistit kontakty, v tom je celá pravda"!! Taky u mě nikdo na autě nenajde jediný kontakt, nebo svorkovnici, která nebyla ošetřená WD-40.
Zaměřil jsem se taky na kostřící dráty od světlometů- očka čistím jemným pilníkem a prostříkávám WD-40, (s kontaktolem jsem moc spokojený nebyl) dělal jsem to po koupi a na jaře, nějaký ten čtvrtvoltík to může přidat a nehrozí, že to přestane vést úplně.
Jak má každý na autě něco, čemu se věnuje na 110%, tak moje heslo je: "čistit kontakty, čistit kontakty, v tom je celá pravda"!! Taky u mě nikdo na autě nenajde jediný kontakt, nebo svorkovnici, která nebyla ošetřená WD-40.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
Tak už svítím, parkovačka byla spálená a levá vnejší lampa taky ( jedno vlákno žárovky ) . Mno s těmi H4 se to má tak, patří tam od výroby asymetrické žárovky tuším 40/45 w, takové kulaté a dají se koupit i halogenky H4, ale ne tytéž jako nacpeš do favorita, nebo třeba do samary..... mají ten kulatý plech stejného tvaru jako původní obyč. žárofky.....čili H4 halogen do žíga ano, ale je třeba v obchodě říct, do čeho to cpeš, v samaře měly halogenky pokud si pamatuju menší průměr toho upevňovacího plíšku. mno mně svítivost kupodivu vyhovuje, takže jsem si nakoupil ty bambulky do zásoby a na halogeny se vy....l.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
radek mb: Je to vidět na CD od Jardy jm3, jak jedeme do a z Bechyně, ze všech 21061 které jely (Zeek, Brandy, já) mám nejlépe vidět koncovky, klasické 5W dle příručky.
Hnojar: Klasické jsem měl u třináctky a taky jsem si nestěžoval- velkou zásluhu na svítivosti měly dobré nové paraboly (PAL). To se divím, že máš ještě klasické, měl jsem za to, že od r. 1976 měly tyhle Žiguly halogenky, já mám v každém případě už z výroby H4/H1.
Hnojar: Klasické jsem měl u třináctky a taky jsem si nestěžoval- velkou zásluhu na svítivosti měly dobré nové paraboly (PAL). To se divím, že máš ještě klasické, měl jsem za to, že od r. 1976 měly tyhle Žiguly halogenky, já mám v každém případě už z výroby H4/H1.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
-
- Příspěvky: 296
- Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
- Bydliště: Orlová - opět :))))
- Kontaktovat uživatele:
mnooo otázka je jak jsi k téhle zkušenosti - že halogenky se mnotovaly od r. 76 , dospěl..... do mojeho žabáka halogenka pasuje, ale musí to být ta která pasuje tam, co pasují i ty obyčejné žárovky možná že právě tyhle halogenky tam z výroby byly, ale důchodce si je vyměnil za obyčejné - žárovka není navěky a halogenka není zadarmo že, takže když halog. odešla, dal tam toto..... kdoví..... u mně zvítězila cena a fakt že i při jízdě na jedno světlo jsem viděl tak nač vyšilovat s halogenama....i když byly jen za 70 kč...... jinak ty žárovky jsou asymetrické ? jako že nesvítí symetricky ? ....doufám že mi to nebude svítit blbě, ale všechky polohy ( žárovka v parabole a parabola v předním čele) by měly být jednoznačné, takže rozštelování světel pohou výměnou žárovky by nemělo hrozit ne ?
ja mam jednu Wessemku a tam je normalne H-4, klasicka, na druhej strane mam novu rusku lampu(SDELANO V ROSII) a tiez je tam normalna H-4. Mal som vsak akesi lampy MADE IN CZECHOSLOVAKIA a tam bola klasicka gulata 40/45W ziarovka. Nacpat klasicku H-4 tam vsak nebol problem, trochu som sa s tym pomocoval a bolo A stare SDELANO V CCCP mali tiez normalne nie halogenove ziarovky a uplne iny uchyt, ale aj tam som po chilke vopchal H-4. Ked sa chce vsetko ide
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4