Denní světla: zapojení, použití, vyhláška, diskuze

Moderátor: Moderátoři

Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Denní světla: zapojení, použití, vyhláška, diskuze

Příspěvek od Pšenda »

Tak jsem koukal po internetu na tzv. Denní světla a zjistil jsem že je dělá Hella a jsou celkem drahé ale taky je dělá Wesem a tam už to celkem ujde.
Tady je na ně odkaz. http://www.prexim-megapex.cz/default.asp?p=2&q=66&e=2
Asi si to na auto pořídím, stačí to zapojit tak že budou svítit při zapnutém zapalování a zhasínat s rozsvícením běžných světel. A výhodu to má tu že v nich je klasická žárovka 21 wattů, takže se nepálí H4 ve světlech a o úspoře energie z alternátoru ani nemluvím, zvláště u modelů s alternátorem 42A.
Naposledy upravil(a) Pšenda dne stř led 02, 2008 20:49, celkem upraveno 1 x.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Mám ale takový pocit,že to ještě není povolené
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

to by som rad vediet na co je taky vynalez dobry, tych 21W bude cez den stejne prdlajz vidno :roll: a ked je zatiahnute tak, ze treba svietit, tak to uz radsej klasicke svetla
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Kamil Teplárek píše:Mám ale takový pocit,že to ještě není povolené
Podívej se do vyhlášky, tam je to jasně řečené.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Majo píše:to by som rad vediet na co je taky vynalez dobry, tych 21W bude cez den stejne prdlajz vidno :roll: a ked je zatiahnute tak, ze treba svietit, tak to uz radsej klasicke svetla
Celkem by jsi se divil, přes den jsou vidět lépe než klasické klopené, které jsou oříznuté pár metrů před auto. Tohle vypadá podobně jako zadní mlhovka.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

A jak to v tý vyhlášce teda píšou?
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Této novince se v novém zákoně věnuje § 32, který říká:

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysovásvětla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.

(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

(3) Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru.

(4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.

(5) Činná plocha světel nesmí být zakryta nebo nadměrně znečištěna.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krwel »

Denni svetla mam a urcite neni problem s viditelnosti. Podle vyhlasky jsou povolene, jen je zatim misty problem s organy. Nedavno jsem musel velmi dlouho vysvetlovat, ze homologacni znacka nemuze byt stejna jako na potkavacich, jelikoz to jsou svetla pro denni sviceni. Ale to je podle me jen otazka casu, az se to trochu rozmuze a zvyknou si na to
Basty

Příspěvek od Basty »

Možná se ke mě nedostala nějaká důležitá informace, ale kde mám hledat nějakou výhodu "denních světel" ?
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Basty píše:Možná se ke mě nedostala nějaká důležitá informace, ale kde mám hledat nějakou výhodu "denních světel" ?
Tak já napíšu výhody které mě přesvědčily.
Zapojím je tak že se s zapnou s klíčkem. Při rozsvícení klasických světel musí zhasnout. Což není problém. Odpadá problém s tím že zapomenu rozsvítit nebo zhasnout.
V denních světlech jsou dvě žárovky 21 Wattů. Což je o proti dvěma žárovkám H4 - 55 Wattů a zadním světlům 2*5 Wattů + osvětlení SPZ 2*5 Wattů a podsvětlení budíků atd... Takže menší spotřeba energií
a na záveř jedna žárovka 21 Wattů stojí 10 korun a jedna žárovka H4 stojí 50 - 100 korun.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2183
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

Pokusím se to shrnout:Světla pro denní svícení znamenají menší zátěž na el.soustavu(jak už zde bylo řečeno.Montují se do nich budto vysocesvítivé čiré LED diody(VW,Audi apd.)zejména Hella anebo žárovky cca 21W např.polský Wessem.Wessem je levnější-přijatelnější cennou,ale já alespon co jsem ty světla od nich viděl tak nemeli E homologaci!Hella je v tomto zatím prostě nejdál.Jako hlavní nevýhodu vidím jejich ne zrovna kompaktní umístění snad v 10 by vapadal nějaký implantát líp místo př.mlhovek jak se dělá např.na Golf3 atd.
Bojím se,že pokud dám např.na svoji 06 tyto světla budou tam vypadat jako pest na oko a stanou se snadnou kořistí vandalů,lapků a jim podobným živlům.a ja tak přijdu o 1700k
č(hella).Jinak ta ůspora energi činí max 1dcl benzinu na 100kč,tak si spočítete za jak dlouho se to vrátí a to za predpokladu,že nám tz světa nikdo nzničí popř.nešlohne.Tod asi ode mě vše jak to vidím já.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Ty Wesemy, co jsem na ně tady dával odkaz homologaci mají.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Kam to naroubovat?Na nárazník,pod nárazník?
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

nebylo by u hranatych jednodussi vymenit zarovku v parkovackach za dvojvlakno (5W/20W) ? prokabelovani uz je pak izy...
Pšenda
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pšenda »

Dawid píše:nebylo by u hranatych jednodussi vymenit zarovku v parkovackach za dvojvlakno (5W/20W) ? prokabelovani uz je pak izy...
Asi jo, ale orgánům to asi stačit nebude.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“