třípačkový vs dvojpáčkový přepínač

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
SalWador
Příspěvky: 415
Registrován: stř čer 02, 2004 22:20
Bydliště: Dobruška

třípačkový vs dvojpáčkový přepínač

Příspěvek od SalWador »

Lze nainstalovat do 1200ky (2101) třípáčkový přepínač na světla pod volantem z 1500ky (2103)?

Lze tento přepínač nějakým způsobem rozebrat a přehodit jen některé komponenty? Známýmu se ulomila v 2101 páčka a máme skladem jen třípáčkové přepínače. Jak zapojení lektriky?

Díky
SalWador
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Tak přesně toto jsem taky zkoušel,ještě u 02,ale nepodařilo se mi to.Rozdělal jsem celý ten bazmek,ale už se mi to nepodařílo dát dohromady.Jsou tam samé kuličky a ty mi skákaly pořád ven.Letěl pěkně daleko,a šel koupit nový :lol:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

03, 03, hmm no ja neviem, ja som totiz montoval trojpackovy prepinac aj do 03jky, povodne tam bol dvojpackovy. Konkretne to bola 2103 patriaca Jaanovi. Ten trojpackovy, ma tusim znacenie 2105 a davalo sa to potom do 06tiek a proste modelov, ktore uz mali elektricky ostrekovac celneho skla. Ale na tom nezalezi.
Kto sa trochu vyzna v elektrike zvladne vymenu bez problemov, zapojenie je velmi podobne, ja som si to pekne poznacil, premeral skusackou, spisal, co ma kde ist a bez problemov som to prehodil. Akurat mi to zabralo asi dve hodiny. Na stierace som musel trochu upravovat kabelaz aby mi dosli az ku koncovke.
To elektricke zapojenie som si ale bohuzial neodlozil, aj tak sa obavam, ze by to bolo u kazdeho modelu ine, ako poznam rusakov :|
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
SalWador
Příspěvky: 415
Registrován: stř čer 02, 2004 22:20
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od SalWador »

Jojo, je to jiste prekerka. O tom, ze musi byt i jiny plastovy kryt spinacky pod volantem ani nemluve. Takze lepsi je sehnat puvodni dvojpackovy a nic nevymejslet, ze? :P
SalWador
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no na tu tretiu packu sa to da vyrezat, ale ak to nerobis systemom ako ja, teda ze z jednoho auta(vraku) to vyberas(a teda mas k dispozicii kazdu potencionalne potrebnu suciastku) a do druheho davas, tak to budes mat o nieco zlozitejsie :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Takže... Já záměnu z dvojpáčky na trojpáčku řešil následovně: Na trojpáčku se musí udělat nějaký mezikus na hřídel volantu, protože hřídel trojpáčky je širší a tudíž i trojpáčka je přizpůsobena širším otvorem pro nasunutí na hřídel volantu. Stačí to pořádně omotat nějakou pevnou páskou. Co se týká plastových krytů, jednoduše jsem je proříznul a pilníčkem doupravil aby nebylo nic poznat. Se zapojením elektriky by neměl být problém. Mám takový pocit, že konektory by měli souhlasit. 100% to ale tvrdit nebudu, dával jsem prvně trojpáčku z Fiatu a ta má zapojení jiné. Nyní už tam mám ale trojpáčku Lada a plastové kryty z 2103 :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

no joo, na to som uplne zabudol, ja som pouzil aj ten drziak cely z ineho auta aby to tam sadlo :?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

také trochu do mlína..

3jpáčka se dělaj dvě.. jedna se implantovala do 2103 (co vim) a ta by měla jít usadit na místo 2101, pak se dělá ta co je třeba ve 2107 a ta je jiná, k nasazení je potřeba toho plechu co je společně připevněn s pedáláma pod volentem (je v něm i spínačka) drří to na 4řech 6kách šroubech..
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

trojpaciek je viac typov i vyrobcov. Robili to v ramci RVHP i v Bulharsku(SDELANO v BOLGARII) a neviem kde vsade. Lisili sa vsak hlavne tym, ze niektore modely maju tri polohy prepinaca svetiel(parkovacie, tlmene, dialkove) a niektore len dve polohy svetiel(tlmene, dialkove), pri tych modeloch bol dvojpolohovy vypinac. Riesit v ktorom modeli aky bol, je zbytocne, kedze to montovala Nadezda Ivanovna a aku mala, taku dala :mrgreen:

ale co som mal, tak vsetky trojpolohove boli uchytene inak nez dvojpolohove---
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Mechanická výměna by tedy mohla proběhnout v podstatě bez problémů.
S elektrickým zapojením třípáčka vs dvojpáčka bych to neviděl až tak jednoduše. Právě třetí páčka nahrazuje vypínač na stěrače a tam by mohl nastat problém se zapojením. Minimálně je tam o 6-pinovou a 2-pinovou patici víc. L.
PS: pokud ale nebude stěračová páčka užívána ke svému účelu, v elektrickém zapojení problém nebude.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne čtv črc 27, 2006 05:51, celkem upraveno 1 x.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

tak už jsem konečně pořádně pronikl do světa trojpáček.. (asi to není nic nového), ale trojpáčky jsou všechny stejné, rozdíl je pouze v ukotvení k tyči volantu a to v tom že automobily s bezpečnostní tyčí mají nasazenou trojpáčku jakoby na ložisku tyče řízení (a mají vždy jen trojpáčku) a modely s obyčejnou tyčí řízení mají na ukotvení takovou přírubu-náboj, zkrátka váleček na který se trojpáčka nasune (oproti dvojpáčce které se šroubuje)..

takže koncem.. aby jste mohly dát trojpáčku do modelu který ji předtím neměl, tak potřebujete butto: a) převodovku a tyč řízení (bezpečnostní)
b) mezikus (váleček), kterým nahradíte původní úchyt dvojpáčky..



(možná jsem to napsal trochu složitě.. :oops: :lol: )
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

zlozite to je, ale je to tak. A to zapojenie nie je uplne rovnake, nie je to celkom tak ako pise Ludek. Ale v tej elektrike by som problem nevidel pre niekoho kto ma aspon logicke myslenie a vie kto su to volty a watty :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

po srazu na tom zapracuju a pokut mě někdo nepředběhne (určitě už to pár lidí má), tak sem hodim nějaký schémátka.. (kdyby byl zájem tak bych mohl dodat návod na instalaci 07 palubky do 01 - přesné propojení drátů.. mohlo by se to hodit někam at z toho maj užitek všichni... ZÁROVEN BYCH CHTĚL MOC PODĚKOVAT LUDKOVI ZA JEHO OBJETAVOU POMOC PŘI MÉM STRÁDÁNÍ S PATICEMA..)

Pozn. moderátora: to nestálo za řeč. Nejhorší bylo dohnat se k tomu a pak už to šlo samo. :D L.
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne pon črc 31, 2006 06:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

Ahoj, nemáte někdo po ruce zapojení trojpáčky? tzn který konektor z ní (resp. drát) dělá co?

dík
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Acibuk, aci prostě propoj stejně barevné dráty... musíš si připravit protikusy ke konektorům co máš na 3 páčce a popřehazovat podle potřeby dráty.. ale většina je stejných barev, tak to přeházíš jen tak aby to navazovalo.. ostatní doměříš, ale moc tam toho nezustava.. ovšem nezapomen že 01 nemá třena ostřikovače a tak to něco zustaně navíc.. a taky se dělaly dva typy 3páček.. jeden měl 3 polohy pro přepínaní světel a druhej jen 2 polohy..
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“