Vyberte si. Kalina nebo ...
Moderátor: Moderátoři
Skalouš:
Jenže ten tvůj propočet nesedí na řidiče jako jsem já.
1) za 3 roky (červen 2003-červen 2006) mám najeto jen 30000 km (nikoliv 100000, aby byl rozdíl znatelnější)
2) mně se to tolik nesype, za tři roky odhad oprav do 10000-15000 Kč (faktem je, že je to svépomocí bez ceny práce v servisu, tedy opět méně oproti zmiňovaným 50000), údržba vozu včetně náplní nepočítaje. Octavia by si ale za ty roky řekla klidně o stejnou částku.
3) cena povinného ručení je nižší (detail)
4) koukám opět kolik to papá a vychází to na 2 Kč/km, mimopražský provoz
To jen malý propočet ve vztahu k zadaným podmínám
Cena by šla dále lépe ve prospěch Lady alá pořizovací cena ojetiny blabla atd...
Lada první rok spadne na ceně o 80 tis, druhý o 50, třetí o 30, další o 20 a pak postupně zhruba o 15, až dosáhne po osmi letech nějaké ceny kolem 30 tisíc Kč... můj velmi hrubý odhad
Octavia TDi padá třeba pomaleji, ale z mnohem větší částky.
Cena krabic průměrného stáří kolem 25 let už dobrých 10 let nepadá. Stojí stále stejně plus mínus nic a cena se odvozuje stejně jako u jiných letitých ojetin podle technického stavu.
Ale zpátky k tomu propočtu. Souhlasím, že na ten způsob provozu, jaký máš ty a Jiri, ten propočet sedí...
Jenže ten tvůj propočet nesedí na řidiče jako jsem já.
1) za 3 roky (červen 2003-červen 2006) mám najeto jen 30000 km (nikoliv 100000, aby byl rozdíl znatelnější)
2) mně se to tolik nesype, za tři roky odhad oprav do 10000-15000 Kč (faktem je, že je to svépomocí bez ceny práce v servisu, tedy opět méně oproti zmiňovaným 50000), údržba vozu včetně náplní nepočítaje. Octavia by si ale za ty roky řekla klidně o stejnou částku.
3) cena povinného ručení je nižší (detail)
4) koukám opět kolik to papá a vychází to na 2 Kč/km, mimopražský provoz
To jen malý propočet ve vztahu k zadaným podmínám
Cena by šla dále lépe ve prospěch Lady alá pořizovací cena ojetiny blabla atd...
Lada první rok spadne na ceně o 80 tis, druhý o 50, třetí o 30, další o 20 a pak postupně zhruba o 15, až dosáhne po osmi letech nějaké ceny kolem 30 tisíc Kč... můj velmi hrubý odhad
Octavia TDi padá třeba pomaleji, ale z mnohem větší částky.
Cena krabic průměrného stáří kolem 25 let už dobrých 10 let nepadá. Stojí stále stejně plus mínus nic a cena se odvozuje stejně jako u jiných letitých ojetin podle technického stavu.
Ale zpátky k tomu propočtu. Souhlasím, že na ten způsob provozu, jaký máš ty a Jiri, ten propočet sedí...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Fór je v tom, že porovnávám ojetinu za stejnou cenu jako novou Ladu. U ojetiny je pokles vždy menší. Další věc je, že používám vždy nějaký servis a nic neumím sám. Takže Tavri souhlasím.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
tavri+skalous:
skalousuv propocet nesedi :-)
pri jeho olovene noze nebude zrat octavia tdi 6litru nafty (s cihlou na plynu jsem jezdil s fabii tdi 74kw po nemecku a soptreba 8,8l nafty.. a 205 po dalnici ))
Poklidna jizda po nemeckych okreskach a respektovani rychlostnich omezeni 5,6l /100:-)
myslim ze normalni propocet je 6,5-7l u lady v benzinu a nebo 5,5-6l nafty u octavky:-)
jinak samozrejme souhlas - ja na lade vetsinu prkotin resil sam a velke malery jsem nechaval na servis -
uvidime jak to bude vychzet u ojete laguny
skalousuv propocet nesedi :-)
pri jeho olovene noze nebude zrat octavia tdi 6litru nafty (s cihlou na plynu jsem jezdil s fabii tdi 74kw po nemecku a soptreba 8,8l nafty.. a 205 po dalnici ))
Poklidna jizda po nemeckych okreskach a respektovani rychlostnich omezeni 5,6l /100:-)
myslim ze normalni propocet je 6,5-7l u lady v benzinu a nebo 5,5-6l nafty u octavky:-)
jinak samozrejme souhlas - ja na lade vetsinu prkotin resil sam a velke malery jsem nechaval na servis -
uvidime jak to bude vychzet u ojete laguny
Vono to víc jak 160km/h nechce jet ani z kopce.
Jinak jak Jiří píše, "velké" maléry se té oktávce musej vyhnout, pak by to bylo taky drahý.
I když narozdíl od Lady jsou k dispozici vrakoviště.....
Jinak jak Jiří píše, "velké" maléry se té oktávce musej vyhnout, pak by to bylo taky drahý.
I když narozdíl od Lady jsou k dispozici vrakoviště.....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
KALINA kombi ALEBO PRIORA kombi..?
Ahojte všetci, rozmýšľam nad doplnením vozového parku a síce mám toho na fóre prečítaného dosť, no rád by som poznal vaše názory na kvalitatívny rozdiel Priora / Kalina (vzhľadom na to, že sa K. robí na novej linke), prípadne nejaké praktické postrehy..
Nová kára bude na slušné vozenie rodiny, nie dlhé trasy, nie na hrubú robotu ako moja 2111.
Vďaka
PS: Priora kombi by mala podľa sľubu p. Belovusova zo Slovlady prísť na Slovensko +- v apríli.
Nová kára bude na slušné vozenie rodiny, nie dlhé trasy, nie na hrubú robotu ako moja 2111.
Vďaka
PS: Priora kombi by mala podľa sľubu p. Belovusova zo Slovlady prísť na Slovensko +- v apríli.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Re: KALINA kombi ALEBO PRIORA kombi..?
Zdravim,
otec ma Kalinu, ja Prioru. Tak si dovolim par poznamok:
Kalina je uplne nove auto, ziadnu hlboky facelift. Je priestrannejsia ako Priora (do sirky a zda sa mi, ze aj vzadu je o par centimetrov viac ako v Priore). Neviem, ci sa daju dat 3 detske sedacky, mozno ano. Motoricky je to uplne v pohode. Ziadne zihadlo, ale pekne zrychli aj ked je auto plne. Hoci osobne by som uvital, ak by aj na Slovensko prisli s motormi 1,6 16V (v Rusku sa uz vraj montuju a nielen do sportovych verzii).
Kalina je v niektorych smeroch modernejsia ako Priora - napr. uz take zamykanie dveri - u Kaliny je dost tiche, u mojej Priory je to ako kebyze zatvaras branu hradu. Hlucna mechanika. (mozno ze treba nie naolejovat, ale je to o dost hlucne). Napr. aj take el. stahovanie okien je v Kaline na systeme motor-lanko, Priora ma vraj ozubene prevody. Kalina ma lepsie rieseniu ventilaciu, kombik bol vraj v 2007 v Zeneve auto s najlepsou ventilaciou vo svojej kategorii.
Kalina kombi vyzrea pekne, myslim ze ma dobre rieseny kufor. Nemal som moznost prakticky to otestovat, len som to videl v SlovLade v BA.
Priora - v mnohom je citit, ze vychadza z desiatky, no vyzera trosku majestatnejsie ako Kalina, ma silnejsi motor, dost velky kufor a paradoxne aj nizsiu spotrebu. Idealne by bolo sklbit dobre veci z Kaliny a dat ich do Priory.
V priore sedis nizsie (ja mam taky pocit) a dobre sa jazdi aj na dlhsich trasach (na jesen sme boli v Nemecku, dobre si viedla aj v porovnani s nemeckymi autami - nezaostavali sme , sli sme tych 130-160 v Nemecku, jasne ze spotreba sla trosku nad 7 litrov/100km).
Ja som spokojny s Priorou, i ked manzelke by som hned kupil kalinu hatch (kebyze neviem co s peniazmi a mam ich). Nova linka moze aj nemusi byt zarukou kvality - otcovi od zaciatku nefungoval jeden stierac a este nieco - stacilo dotiahnut maticu. Evidentne nekto alebo nieco na linke slabo dotiahlo matice. To boli jedine zavady. Ak si odmyslim praskotanie lacnych plastov pri prejazde dier v ceste, co sa vsak do istej miery da utisit.
Neviem Ti povedat, ktory kombik je lepsi. Priora bude vacsia, ale i drahsia. Osobne vsak Priore chyba par veci, co Kalina ma, a naopak.
Preto ak by Kalinu dodavali aj s 1,6 16v motorom, tak osobne by som mozno inklinoval na Kalinu.
otec ma Kalinu, ja Prioru. Tak si dovolim par poznamok:
Kalina je uplne nove auto, ziadnu hlboky facelift. Je priestrannejsia ako Priora (do sirky a zda sa mi, ze aj vzadu je o par centimetrov viac ako v Priore). Neviem, ci sa daju dat 3 detske sedacky, mozno ano. Motoricky je to uplne v pohode. Ziadne zihadlo, ale pekne zrychli aj ked je auto plne. Hoci osobne by som uvital, ak by aj na Slovensko prisli s motormi 1,6 16V (v Rusku sa uz vraj montuju a nielen do sportovych verzii).
Kalina je v niektorych smeroch modernejsia ako Priora - napr. uz take zamykanie dveri - u Kaliny je dost tiche, u mojej Priory je to ako kebyze zatvaras branu hradu. Hlucna mechanika. (mozno ze treba nie naolejovat, ale je to o dost hlucne). Napr. aj take el. stahovanie okien je v Kaline na systeme motor-lanko, Priora ma vraj ozubene prevody. Kalina ma lepsie rieseniu ventilaciu, kombik bol vraj v 2007 v Zeneve auto s najlepsou ventilaciou vo svojej kategorii.
Kalina kombi vyzrea pekne, myslim ze ma dobre rieseny kufor. Nemal som moznost prakticky to otestovat, len som to videl v SlovLade v BA.
Priora - v mnohom je citit, ze vychadza z desiatky, no vyzera trosku majestatnejsie ako Kalina, ma silnejsi motor, dost velky kufor a paradoxne aj nizsiu spotrebu. Idealne by bolo sklbit dobre veci z Kaliny a dat ich do Priory.
V priore sedis nizsie (ja mam taky pocit) a dobre sa jazdi aj na dlhsich trasach (na jesen sme boli v Nemecku, dobre si viedla aj v porovnani s nemeckymi autami - nezaostavali sme , sli sme tych 130-160 v Nemecku, jasne ze spotreba sla trosku nad 7 litrov/100km).
Ja som spokojny s Priorou, i ked manzelke by som hned kupil kalinu hatch (kebyze neviem co s peniazmi a mam ich). Nova linka moze aj nemusi byt zarukou kvality - otcovi od zaciatku nefungoval jeden stierac a este nieco - stacilo dotiahnut maticu. Evidentne nekto alebo nieco na linke slabo dotiahlo matice. To boli jedine zavady. Ak si odmyslim praskotanie lacnych plastov pri prejazde dier v ceste, co sa vsak do istej miery da utisit.
Neviem Ti povedat, ktory kombik je lepsi. Priora bude vacsia, ale i drahsia. Osobne vsak Priore chyba par veci, co Kalina ma, a naopak.
Preto ak by Kalinu dodavali aj s 1,6 16v motorom, tak osobne by som mozno inklinoval na Kalinu.
Jen dodám, že co se týče toho vnitřního prostoru, tak opravdu paradoxně v kalině je to lepší nežli v prioře, zvlášť pro "habány"
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
což je mimojiné dáno ojebanou sedačkou s krátkým malým sedákem. Zkoušel jsem u Nedbala i na koněvceplavec píše:Jen dodám, že co se týče toho vnitřního prostoru, tak opravdu paradoxně v kalině je to lepší nežli v prioře, zvlášť pro "habány"
díval jsem se na fotky kaliny dmateje, je to víc desítkový než jsem si původně myslel. brzdy tlumiče, uspořádání agregátů...
Dodge Avenger 2.0 VVT
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
tavri: Že by byl krátkej sedák, toho jsem si nevšiml, naopak, sedačky hodnotím velmi pozitivně - předloni jsem v nich zvládl nějakých 2x1200 km do Chorvatska a zpět skoro v kuse a záda byly naprosto v pohodě (ve fabii trpím po 100km do práce). Jediné, co mi tehdy ztuhlo, byly kolena
Brzdy jsou podle všeho dvojího typu, jeden typ má větší kotouče, já mám ty menší. Problémy s nimi nijak zvláštní nemám, kromě toho, že když se brzí o 100km/h, začnou trochu kopat (ale brzdí pořád dobře) a pak se to zase srovná. Kotouče mi u Nedbala jednou stáčeli, od té doby to vypadá ok, kontroloval jsem je nedávno.
Motor je desítková 1.6 8V, není divu, že se moc neliší. Kromě odhlučnění si na něj stěžovat nemůžu.
No, fotky postupně strkám sem: http://picasaweb.google.cz/dmatej79/Beruska
Auto stojí celý ty tři roky venku, jezdí bez ohledu na počasí a nikdy nebylo v myčce.
Brzdy jsou podle všeho dvojího typu, jeden typ má větší kotouče, já mám ty menší. Problémy s nimi nijak zvláštní nemám, kromě toho, že když se brzí o 100km/h, začnou trochu kopat (ale brzdí pořád dobře) a pak se to zase srovná. Kotouče mi u Nedbala jednou stáčeli, od té doby to vypadá ok, kontroloval jsem je nedávno.
Motor je desítková 1.6 8V, není divu, že se moc neliší. Kromě odhlučnění si na něj stěžovat nemůžu.
No, fotky postupně strkám sem: http://picasaweb.google.cz/dmatej79/Beruska
Auto stojí celý ty tři roky venku, jezdí bez ohledu na počasí a nikdy nebylo v myčce.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Sedák netvrdím že je špatný co do ergonomie, jen kratší a menší než v 2110. Nejen pro to je opticky víc místa v kabině.
Co se týče soustružení kotoučů, stejná chyba jako před 10 lety. Fabrikou montovaný kotouče stojí za prd, mají hrubý rastr a kdekoho čeká výměna. Přehřejí se a zkroutí se. Hned po koupi auta jsem dal nový (z Koněvovky) a bez problému.
Co se týče soustružení kotoučů, stejná chyba jako před 10 lety. Fabrikou montovaný kotouče stojí za prd, mají hrubý rastr a kdekoho čeká výměna. Přehřejí se a zkroutí se. Hned po koupi auta jsem dal nový (z Koněvovky) a bez problému.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Složení Kaliny
45% novejch dílů, 20% ze samary a symbolických deset z desítky...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.