Olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

jen sem si všim že ho maj u nás v globu v akci.. tak nic no.. :cry: :cry:

jo a ještě je teda sranda že mi ho prodali u nás v ladashopu jako že do auta OK..
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Dmateji, to je divný, Super Mogul 15W/50, API SE.
V dobové LADAliteratuře je doporučován jako absolutní špička, věřím že 100% našich vozů ho v minulosti někdy okusilo.
Taky ve mně hlodají pochybnosti, že jsem ho neměl "na 500km výplach po koupi" do Hnědého LADY dávat, ale vždyť do roku 1989 tu snad ani nic jiného nebylo a Super Mogul byla špička a jezdilo se.

Proto by se s ním nemělo nic pokazit.

Nicméně už mám připraven M7ADSIV (myslím API SJ), na 2000km proplach a pak nasadím Repsol Elite Inyeccion (15W/40 API SJ-SH/CF, nebo 10W/40, teď koukám že ten 10W má API SL/CF), s ním jsem spokojenej a má pro mě výbornou dostupnost.

Obecně, Markovo doporučení, používat olej API SF a vyšší.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Teepee píše:...V dobové LADAliteratuře je doporučován jako absolutní špička, věřím že 100% našich vozů ho v minulosti někdy okusilo....
Teepee musim ti oponovat, nektere nase stroje Super Mogul ani nevidely a po zaruce presly na syntetiku :D . Ale jinak s tebou souhlasim, ve sve dobe nebyl do Lad na trhu vhodnejsi olej (krom Tuzexu). W.
slavoj
Příspěvky: 136
Registrován: úte dub 18, 2006 15:23
Bydliště: VELKY SARIS

Příspěvek od slavoj »

Honza 21061 píše:Když už se tady začalo o té API apod. tak jsem se díval na tabulky a označení SF znamená: Pro zážehové motory se zvýšenou oxidační stabilitou a protioděrovými vlastnostmi, motory od roku výroby 1980.
Tak nevím, pro můj motor je to sice v normě, ale jestli se to má brát doslova, tak pro starší žiguly by možná bylo vhodnější shánět SE (od 1971). Co na to řeknou větší odborníci než já? :roll:
tu je jednoduchy prehlad oznacovanie olejov, podla normy a kvality:
http://valman.sk/maziva.htm#sae
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Wolf píše:Teepee musim ti oponovat, nektere nase stroje Super Mogul ani nevidely a po zaruce presly na syntetiku :D . Ale jinak s tebou souhlasim, ve sve dobe nebyl do Lad na trhu vhodnejsi olej (krom Tuzexu). W.
Pardon, upravuji na, 99,9% našich strojů klasické koncepce. To 0,1% je Wolfův stroj Y2K ;) :D :D
Tak dobře, myslím si, že většina modelů vyrobených do roku 1990 se se Super Mogulem setkala.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Abych tedy přispěl se svou troškou do mlýna s olejovou zkušeností.
Do první Lady (21011/1978) jsem lil výše zmiňovaný Supermogul.
Do druhé Lady (2103/1978) jsem nalíval ze začátku Supermogul 15W50 a potom jsem přešel na nějaký Havoline dle API SG.
Dy třetí Lady :D (21073i/1996) jsem po předchozím majiteli při výměně oleje dal Supertrysk (?) označení M7ADSIII, byl tam 1000 km, potom ještě jednou M7ADSIII na asi 2,5 kkm a nyní tam liju nějakej rozlívanej olej od Tribonu s klasifikací SJ.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Já jezdim na obyčejný Paramo 15W40 z Hyperhovnya zatim nemá jakejkoliv smysl lejt tam něco lepšího.Protože na 10000 km,kdy je interval výměny mi to dalších 8 litrů oleje sežere.V podstatě je to samoobnova oleje,když leju za ten spotřebovanej olej novej :drinkers:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

No následky principu samoobnovy jsme Radku viděli v Bechyni. Kudy Ti to žere ten olej, nedalo by se s tím něco udělat? A pak začít s průplachem a následně spravidelnými řádnými výměnami...
Ti co to neviděli, tak poznámka, samoobnova oleje je mýtus. A když už lenost a šetření, tak alespoň měnit v předepsaných intervalech olejový filtr.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Moc nevim, co zde stale resite. Auto ktere olej zere ve velkem mnozstvi je auto spatne, ja bych se za nej stydel. Nejsem prehnane citlivy co se tyce prirody, ale palit olej bychom nemuseli, staci ze palime benzin. Olej nemusi byt zadny super excelent high tech vydobytek od firmy "SUPER MEGA OIL", ale musi mit spravne parametry a musi se pravidelne menit. Interval je cca 10 000 Km nebo jeden rok. Meni se samozrejme olejovy filtr, nehlede na to, kolik oleje se dolevalo v mezidobi mezi vymenami. Usazenin se v nem vzdy nashromazdi dostatek.

Olej je neco, co musi byt bezpodminecne v dobrem stavu. Protahovani vymeni, ci oleje se spatnymi parametry vedou k vyssimu opotrebeni motoru. Od zadreni po 100km az po zivotnost 200 000 km misto 250 000 km. Pro nase stroje stoji jedna vymena i s praci cca 500Kc, takze nemam opravdu tuseni, nad cim se da rozjimat 3 (ci kolik) stranek :-).

U me je 8000km = jeden rok. Motor po vymene je slysitelne tissi, novy olej tedy prospel. V servise po predchozim objednani za hodku hotovo i s vymenou hlavniho spojkoveho valce.
VAZ 2104 1.3 1989
Jerry
Příspěvky: 36
Registrován: stř kvě 17, 2006 10:24

Příspěvek od Jerry »

JmJ,
jasnee súhlasím s tebou... no ale tady sme sa pôvodne bavili, že aký by bol naj. olej a filter a čo by sa mohlo doporučiť... ale ešťe raz... súhlasím s tebou 8)
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

já teď nalil do motoru olej 15W40 API SJ výrobce Titan nemůžu si ho vynachválit lepší starty,nižší hlučnost motoru a i klesla spotřeba
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Tak jsem koupil olej do prevodovky na www.olejservis.cz, tento:
Shell Spirax A 80W-90 (1 lt)
Naše cena: 176,- Kč
Bez dph: 147.90 Kč SAE 80W-90, API GL-5 je reprezentantem nové generace prvotřídních hypoidních (nápravových) olejů na minerální bází poskytujících lepší mazání a možnost prodloužení intervalů mezi výměnami oleje. Splňuje předpisy pro bezporuchový provoz vozidel předních výrobců a poskytuje ochranu v nejtvrdších podmínkách. Zahrnuje ochranu proti rezivění, proti oxidaci a proti opotřebení součástek, současně i přísady proti extrémním tlakům, modifikátor tření pro zajištění delší životnosti převodů, delší životnosti oleje a větší celkové účinnosti.

Myslite si ze je to v poradku? Ted jsem se dival je je to jeden z nejlevnejsich, i kdyz sae a api odpovida vsem hodnotam, ktery by mel splnovat...]



A jeste jedna vec, ted jsem nasel na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=436

K mazání obecně – olej má být čistý a musí ho být předepsané množství a hlavně typ a výkonnostní klasifikace podle API. Pro převody s hypoidním soukolím, které se používají u stálého převodu zadní nápravy, se musí použít olej pro hypoidní převodovky, označovaný písmenem H. Tento olej ale nesmí být použit do převodovek se synchronizací, použité EP přísady způsobují korozi synchronizačních kroužků z barevných kovů a následné poškození synchronizačních spojek. Synchronizační kroužky velké množství EP přísad, používané v olejích typu H, špatně snášejí (negativní působení EP přísad je popsáno v článku Přísady do paliv a maziv). Nečistoty v oleji jakéhokoli charakteru působí jako brusná pasta. Kovový otěr se proto zachytává na magnetech, které jsou součástí výpustných šroubů pro snadné odstranění kovových pilin. Výrazný nárůst množství kovového otěru signalizuje poškození některého soukolí, většinou nás na to upozorní zvýšení hlučnosti (ovšem to už je pozdě).

Doufam, ze to neni pripad toho, co jsem koupil..
Mrknete se nekdo na to, moc tomu nerozumim a nerad bych si zk....l prevodovku :oops:
narak
Příspěvky: 23
Registrován: pon led 09, 2006 17:22
Bydliště: Litomerice

Příspěvek od narak »

tezko rict, me to prijde dost levny, kdysi jsem kupoval litr za 500, takze cena/kvalita bude nekde uplne jinde... taky to mam na hodne let, ne? Byt tebou tak bych to radsi za dva roky vymenil a koupil neco kvalitniho te takovy smejd za par korun... I kdyz, Shell by nemel byt nejhorsi :lol:
PETR
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

utia, Tento spirax je doporucovany do diferencialov hranatych zigulov, myslim ze je to taka stredna kvalita... ja do prevodovky za rovnaku cenu (sice v SK) lejem OMW, ale to je asi to iste co PP90(ale ten stoji stovku za liter)...

ak je to API-GL5 znamena ze je pre hypoidne sukolia, teda ma to oznacenie H, ktore sa skodofkarom do prevodovky nelubi...

u nas zase Marek tvrdil ze sa nic nestane ked das GL5 do prevodovky... tak si vyber.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
LukasJachim
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 01, 2005 12:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LukasJachim »

A netýká se to varování před GL-5 olejem pouze škodovek? Existuje mimochodem spousta aut, co mají v jedný krabici převodovku i rozvodovku s hypoidním soukolím, a tam se leje GL-5 bez nějakýho váhání...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“